Komunikaty PR

Katowizje 2020 – najlepsze projekty CSR nagrodzone

2020-12-17  |  13:20
Biuro prasowe
Do pobrania banner ( 0.39 MB )

Znamy Laureatów konkursu Katowizje 2020: Firma Społecznie Odpowiedzialna. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice oraz agencja 19 Południk uhonorowali najciekawsze projekty CSR, zrealizowane przez firmy z sektora MMŚP.  

 

Konkurs Katowizje miał na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Spośród zgłoszonych projektów wyłoniono najlepsze, zdaniem Jury, inicjatywy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.

 

- Konkurs rozstrzygamy równo rok po otwarciu Miejskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Rawa.Ink. To był trudny rok dla wszystkich, dlatego nasze działania skupiały się na pomocy mieszkańcom, służbie zdrowia, ale i przedsiębiorcom. Uruchomiliśmy szereg pakietów osłonowych, bo wiemy, że jednym z ważniejszych elementów walki ze skutkami koronawirusa jest ochrona miejsc pracy. Ostatnie miesiące udowodniły nam wszystkim, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność i solidarność w naszych lokalnych społecznościach. Dlatego zdecydowaliśmy, aby uhonorować tych przedsiębiorców, którzy realizują działania CSR i którzy wiedzą, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu, wpisana w strategię rozwoju ich firm. Wybraliśmy innowacyjne i ciekawe projekty realizowane przez przedstawicieli biznesu, osoby odpowiedzialne za projekty społeczne w samorządzie i przedstawicieli sektora pozarządowego. Cieszę się, że w Katowicach mamy tak wielu przedsiębiorców, którzy poza czysto biznesowym nastawieniem, pamiętają o środowisku lokalnym, w którym działają na co dzień - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa

 

Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice otrzymały trzy projekty:

  • W kategorii mikroprzedsiębiorstwo Laureatem została firma: The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej, za projekt „Odkrywcy Kultur. Międzyszkolny Turniej Międzykulturowy”, który poprzez zabawę uczy tolerancji, walczy z wykluczeniem kulturowym i pomaga zdobywać szeroką wiedzę dotyczącą różnic kulturowych.

 

  • W kategorii małe przedsiębiorstwo Laureatem została firma: INDEX – Biuro Podróży Sp. z o.o. Sp. k. za projekt „Centrum Integracji Międzypokoleniowej - Bezpieczna Twierdza”, które łączy pokolenia, uczy wspierania się i integrowania we wspólnocie lokalnej, a także pobudza aktywność społeczną jednostek, grup i lokalnych przedsiębiorców.

 

  • W kategorii średnie przedsiębiorstwo Laureatem została firma: CShark Sp. z o.o. za projekt „Nowy Rozdział”, który powstał z myślą o wsparciu usamodzielniających się wychowanków placówek pieczy zastępczej i który stanowi pomoc przed wyzwaniem, jakim jest wkroczenie w dorosłość. Dzięki programowi młodzi ludzie mogli nakreślić ścieżkę swojego rozwoju zawodowego, połączoną z ich mocnymi stronami i talentami.

 

Dodatkowo agencja 19 Południk ufundowała nagrodę specjalną, w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł. Otrzymała ją firma The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej.

 

- Codziennie mamy okazję obserwować, jak bardzo serce Śląska się zmienia, jak się rozwija. Szczególny udział w tym procesie mają katowiccy przedsiębiorcy, którzy startując w konkursie Katowizje udowodnili, że pomimo trwającej pandemii z powodzeniem można nie tylko rozwijać swój biznes, ale również przeznaczyć czas i środki finansowe na działania w obszarze CSR. Projekt „Odkrywcy kultur” zdobył nasze szczególne uznanie, ponieważ w sposób twórczy i atrakcyjny pomaga pokonać bariery różnic kulturowych, a także poznać i dostosować się do norm kulturowych i zasad społecznych funkcjonujących w odmiennej kulturze – podsumowuje Olga Grzybowska, Account Director w 19 Południku, członek Jury konkursu Katowizje.

 

W ramach zakończonej właśnie pierwszej edycji konkursu Katowizje można było zgłaszać projekty zrealizowane na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie kolejnej edycji tej inicjatywy.

 

Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.

 

19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,
Firma Ewidencja godzin pracy – obowiązek każdego pracodawcy w 2025 roku
2025-02-25 | 11:45

Ewidencja godzin pracy – obowiązek każdego pracodawcy w 2025 roku

Prawidłowe ewidencjonowanie godzin pracy jest kluczowe dla zachowania porządku w organizacji, zarówno dla pracodawcy, jak i pracowników. Zgodnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.