Komunikaty PR

Katowizje 2020 – najlepsze projekty CSR nagrodzone

2020-12-17  |  13:20
Biuro prasowe
Do pobrania banner ( 0.39 MB )

Znamy Laureatów konkursu Katowizje 2020: Firma Społecznie Odpowiedzialna. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice oraz agencja 19 Południk uhonorowali najciekawsze projekty CSR, zrealizowane przez firmy z sektora MMŚP.  

 

Konkurs Katowizje miał na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Spośród zgłoszonych projektów wyłoniono najlepsze, zdaniem Jury, inicjatywy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.

 

- Konkurs rozstrzygamy równo rok po otwarciu Miejskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Rawa.Ink. To był trudny rok dla wszystkich, dlatego nasze działania skupiały się na pomocy mieszkańcom, służbie zdrowia, ale i przedsiębiorcom. Uruchomiliśmy szereg pakietów osłonowych, bo wiemy, że jednym z ważniejszych elementów walki ze skutkami koronawirusa jest ochrona miejsc pracy. Ostatnie miesiące udowodniły nam wszystkim, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność i solidarność w naszych lokalnych społecznościach. Dlatego zdecydowaliśmy, aby uhonorować tych przedsiębiorców, którzy realizują działania CSR i którzy wiedzą, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu, wpisana w strategię rozwoju ich firm. Wybraliśmy innowacyjne i ciekawe projekty realizowane przez przedstawicieli biznesu, osoby odpowiedzialne za projekty społeczne w samorządzie i przedstawicieli sektora pozarządowego. Cieszę się, że w Katowicach mamy tak wielu przedsiębiorców, którzy poza czysto biznesowym nastawieniem, pamiętają o środowisku lokalnym, w którym działają na co dzień - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa

 

Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice otrzymały trzy projekty:

  • W kategorii mikroprzedsiębiorstwo Laureatem została firma: The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej, za projekt „Odkrywcy Kultur. Międzyszkolny Turniej Międzykulturowy”, który poprzez zabawę uczy tolerancji, walczy z wykluczeniem kulturowym i pomaga zdobywać szeroką wiedzę dotyczącą różnic kulturowych.

 

  • W kategorii małe przedsiębiorstwo Laureatem została firma: INDEX – Biuro Podróży Sp. z o.o. Sp. k. za projekt „Centrum Integracji Międzypokoleniowej - Bezpieczna Twierdza”, które łączy pokolenia, uczy wspierania się i integrowania we wspólnocie lokalnej, a także pobudza aktywność społeczną jednostek, grup i lokalnych przedsiębiorców.

 

  • W kategorii średnie przedsiębiorstwo Laureatem została firma: CShark Sp. z o.o. za projekt „Nowy Rozdział”, który powstał z myślą o wsparciu usamodzielniających się wychowanków placówek pieczy zastępczej i który stanowi pomoc przed wyzwaniem, jakim jest wkroczenie w dorosłość. Dzięki programowi młodzi ludzie mogli nakreślić ścieżkę swojego rozwoju zawodowego, połączoną z ich mocnymi stronami i talentami.

 

Dodatkowo agencja 19 Południk ufundowała nagrodę specjalną, w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł. Otrzymała ją firma The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej.

 

- Codziennie mamy okazję obserwować, jak bardzo serce Śląska się zmienia, jak się rozwija. Szczególny udział w tym procesie mają katowiccy przedsiębiorcy, którzy startując w konkursie Katowizje udowodnili, że pomimo trwającej pandemii z powodzeniem można nie tylko rozwijać swój biznes, ale również przeznaczyć czas i środki finansowe na działania w obszarze CSR. Projekt „Odkrywcy kultur” zdobył nasze szczególne uznanie, ponieważ w sposób twórczy i atrakcyjny pomaga pokonać bariery różnic kulturowych, a także poznać i dostosować się do norm kulturowych i zasad społecznych funkcjonujących w odmiennej kulturze – podsumowuje Olga Grzybowska, Account Director w 19 Południku, członek Jury konkursu Katowizje.

 

W ramach zakończonej właśnie pierwszej edycji konkursu Katowizje można było zgłaszać projekty zrealizowane na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie kolejnej edycji tej inicjatywy.

 

Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.

 

19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.