Komunikaty PR

Kino powraca, a wraz z nim odradza się rynek reklamy kinowej.

2021-05-27  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania logotyp ( 0.04 MB )

W piątek, 28 maja ponownie zostaną otwarte wszystkie kina Cinema City – największej sieci multipleksów w Polsce. Kalendarz premier jest już wypełniony do końca roku. Część tytułów, takich jak np. najnowsza adaptacja filmowa popularnego cyklu gier "Mortal Kombat", czy  pierwszy post-pandemiczny kinowy hit „Godzilla vs Kong” będzie można obejrzeć także w salach VERVA 4DX oraz na gigantycznych ekranach kin BNP Paribas IMAX®. Wraz z pierwszymi seansami filmów w blokach reklamowych zostaną wyemitowane spoty takich marek, jak: Bank BNP Paribas, Cinkciarz.pl, Wedel i Ziaja.

„Marki te, jako pierwsze zdecydowały się na powrót do kin Cinema City. Wypełnienie bloków postępuje sukcesywnie wraz z potwierdzaniem dat kolejnych premier filmowych. W trakcie lockdownu utrzymywaliśmy stały kontakt z naszymi klientami reklamowymi. Dlatego, jak tylko pojawiło się zielone światło w kwestii ponownego otwarcia, byliśmy gotowi do szybkiego wznowienia planowania komunikacji reklamowej w kinach.” – mówi Bianka Pawlewska, Senior Vice-president of Advertising NAM, Cinema City Group.    

Zasięg New Age Media to ponad 76.000 foteli w 381 salach zlokalizowanych w najlepszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce. Unikalną propozycją dla widzów w przypadku Cinema City są kina BNP Paribas IMAX® z wielkoformatowymi ekranami oraz interaktywne projekcje w salach Verva 4DX® oferujące kinowe przeżycie pełne dodatkowych efektów specjalnych.

„Od połowy kwietnia działamy w Bułgarii, a w tym tygodniu otwieramy również kina w Rumunii i na Słowacji. Wyniki z rynków zagranicznych, w których wcześniej zakończył się lockdown pokazują, że widzowie tęsknili za kinem. Bardzo szybko udało się osiągnąć odbudować widownię w Chinach, Japonii, czy USA, a bliżej nas np. w Wielkiej Brytanii, gdzie pierwszy weekend po wznowieniu działalności kin przerósł najśmielsze oczekiwania. Animowana komedia „Peter Rabbit 2” przyciągnęła tłumy, co jest obiecującym znakiem dla całej branży. Marketerzy dostrzegają dodatkową wartość kina, zarówno jako bardzo oczekiwanej formy rozrywki po czasach pandemicznego zamknięcia, jak i dobrego medium do efektywnego kontaktu z odbiorcami.” – dodaje Bianka Pawlewska.

Według ubiegłorocznego raportu Kantar – „Media Reactions” – konsumenci wysoko oceniają reklamy w kinach i mają do nich pozytywne nastawienie. Uważają je za zabawne, lepszej jakości i nie przeszkadzające (w przeciwieństwie np. do reklamy on-line). Z kolei tegoroczne badanie zrealizowane przez agencję MetrixLab na zlecenie Stowarzyszenia Dystrybutorów Filmów pokazało wysoki poziom zaufania do środków bezpieczeństwa stosowanych w kinach, stawiając je pod tym względem na szczycie branży rozrywkowej. Wynika z niego również, że 2 na 3 ankietowane osoby uważają, że nie da się odtworzyć kinowych wrażeń w warunkach domowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.