Komunikaty PR

Klienci VeloBanku do aplikacji najczęściej logują się w poniedziałek

2024-05-15  |  09:45
Biuro prasowe

Kiedyś służyła głównie do przelewów i kontrolowania salda rachunku. Dziś bankowość mobilna zdecydowanie wykracza poza tradycyjne rozumienie zdalnego dostępu do usług finansowych. VeloBank wziął pod lupę upodobania swoich klientów, którzy najczęściej w poniedziałek chwytają za telefon, by realizować płatności za media, kupować karty podarunkowe, opłacać parkometr lub wymieniać walutę. A wszystko to w aplikacji mobilnej zaprojektowanej zgodnie z ideą „mobile first”.

Statystyczny klient VeloBanku tydzień rozpoczyna od bankowania w telefonie. Poniedziałek to najchętniej wybierany dzień na załatwienie przelewów, sprawdzenie stanu konta i wiele innych spraw, które może wygodnie realizować dzięki bankowości mobilnej. Najrzadziej zdarza mu się bankować w aplikacji w niedzielę. Ulubioną porą dnia na posługiwanie się apką jest godzina 11:00.  W skali miesiąca klienci średnio logują się do aplikacji 19 razy.

Informacje o tym, kiedy, do czego i z jakim natężeniem klienci korzystają z naszej aplikacji mobilnej są niezwykle cenne. Uruchomiliśmy w banku hiperpersonalizację, co oznacza, że każdej osobie dostarczamy usługi i produkty dopasowane do potrzeb w danym momencie. Zgodnie z tym duchem planowaliśmy też aplikację mobilną. Zastosowaliśmy podejście mobile first, czyli skupiliśmy się na potrzebach osób, które głównie korzystają ze swojego banku w telefonie. Dodatkowo naszych użytkowników chroni m.in. weryfikacja behawioralna, a szeroki zakres VAS (value added service), sprawia, że nie musimy używać wielu różnych aplikacji. Wystarczy aplikacja VeloBanku, żeby kupić kartę podarunkową czy bilet, opłacić autostradę lub wymienić walutę – podkreśla Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Appka, która ułatwia życie. Aplikacja VeloBanku realizuje założenia beyond banking, czyli wychodzenia poza tradycyjne usługi finansowe. W aplikacji mobilnej można m.in. zakupić prezenty dla bliskich w postaci kart podarunkowych czy ułatwić sobie podróż. Poniżej kilka informacji o tym, jak najczęściej z tych funkcjonalności korzystają klienci VeloBanku.

Rachunek najczęściej za gaz. Żeby zyskać więcej czasu dla siebie klient VeloBanku chętnie chwyta za smartfona z zainstalowaną aplikacją mobilną i korzysta z usługi Moje Rachunki. W ten sposób oszczędza czas i automatyzuje płatności za bieżące opłaty. Jak to działa? Klienci, którzy mają aktywną usługę Moje Rachunki mają wgląd w faktury pochodzące od różnych dostawców i mogą szybko przejść do ich opłacenia pojedynczo lub zbiorczo. Tę metodę klienci VeloBanku wykorzystują najczęściej przy regulowaniu faktur za gaz, telefonię komórkową i energię elektryczną.

Karta podarunkowa do Google Play. Kiedy statystyczny użytkownik apki VeloBanku zechce obdarować kogoś bliskiego kartą podarunkową, w swoim telefonie najchętniej skorzysta z opcji zakupu vouchera do Google Play. Ta najczęściej wybierana usługa pozwala skorzystać z milionów aplikacji, gier, programów telewizyjnych czy filmów. Rekord sprzedaży tej karty podarunkowej padł w marcu tego roku.

VeloPodróżnik. Z bankiem w kieszeni klientowi VeloBanku nie straszna żadna podróż, ani ta bliższa, ani dalsza. Korzystając z opcji zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji, najczęściej decyduje się na przejazd autobusem lub tramwajem w Łodzi. Kiedy zaś przyjdzie mu skorzystać z samochodu, najchętniej używa wirtualnego parkometru na terenie Krakowa. Z apką łatwo też wybrać się w dalekie wojaże, jej statystyczny użytkownik najczęściej używał funkcjonalności umożliwiającej płatność za autostrady w trakcie ferii zimowych w Czechach, gdzie wykupił najwięcej E-Winiet. A dzięki funkcjonalnemu VeloKantorowi, nie opuszczając mobilnego banku, wymieniał złotówki na euro. Popularnością cieszy się również ubezpieczenie Bezpieczna Wyprawa.

Weryfikacja behawioralna. Klienci VeloBanku są zabezpieczeni nawet na poziomie swojego „cyfrowego charakteru pisma”, czyli weryfikacji behawioralnej. Mogą uruchomić bezpłatną usługę, która zapamiętuje w jaki sposób używają cyfrowej bankowości – jak szybko piszą na klawiaturze, klikają czy pod jakim kątem najczęściej trzymają smartfon korzystając z aplikacji VeloBanku. Kiedy system wykryje, że ktoś niepowołany realizuje operacje bankowe, wysyła powiadomienie, a podejrzana transakcja może zostać odrzucona.

Aplikacja mobilna VeloBanku została doceniona w konkursie branżowym Mobile Trends Awards 2023 za logowanie do bankowości internetowej banku z wykorzystaniem kodu QR zeskanowanego z wykorzystaniem bankowości mobilnej lub dowolnym skanerem kodów QR. Logowanie jest potwierdzane przez aplikację mobilną banku. Eliminuje to ryzyko pomyłki w haśle i loginie.

Więcej o bankowości mobilnej VeloBanku dowiesz się ze strony: https://www.velobank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna.html 

Źródło danych: opracowanie własne, dane zebrane od maja 2023 do marca 2024, przeanalizowane w zależności od tego, kiedy dana usługa/funkcjonalność została wdrożona.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość VeloBank rozszerza sieć nowym oddziałem w Skoczowie Biuro prasowe
2024-07-04 | 15:15

VeloBank rozszerza sieć nowym oddziałem w Skoczowie

Skoczów, miasto w województwie śląskim zyskało placówkę VeloBanku. Nowy oddział przy ul. Bielskiej 5 czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-16:00. To
Bankowość VeloAnaliza: Co roku milion rowerów z Polski wyjeżdża na europejskie ścieżki
2024-07-04 | 15:00

VeloAnaliza: Co roku milion rowerów z Polski wyjeżdża na europejskie ścieżki

Katie Melua oszacowała liczbę rowerów w Pekinie na 9 milionów, a Eurostat policzył, że Polska wyprodukowała ich w 2022 roku ponad milion. Nasz kraj jest jednym
Bankowość VeloAnaliza: Rekomendacja U
2024-07-01 | 17:40

VeloAnaliza: Rekomendacja U

Michał Staniszewski, Dyrektor Biura Bancassurance VeloBanku   Czy regulacja tego typu w ogóle zmieni nastawienie klientów do takich produktów? Czy pomoże w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.