Klocki hamulcowe do pojazdów ciężarowych Premium i Standard w ofercie Steinhof
Elementy eksploatacyjne w pojazdach ciężarowych, takie jak klocki hamulcowe, muszą spełniać rygorystyczne wymagania pod kątem trwałości i bezpieczeństwa. Spółka Steinhof produkuje tego typu klocki w dwóch wersjach: PREMIUM i STANDARD. Produkty te różnią się od siebie składem mieszanki ciernej, żywotnością oraz ceną, dzięki czemu każdy użytkownik może wybrać produkt dopasowany do swoich potrzeb i możliwości.
Technologia produkcji klocków hamulcowych w firmie Steinhof oparta jest na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Park maszynowy to m.in. własna mieszalnia i kilkanaście pras o sile nacisku dochodzącej nawet do 800 ton. Każdy etap procesu technologicznego kontrolowany jest przez specjalistyczne laboratorium. Badaniom podlega m.in: wytrzymałość na ścinanie połączenia materiału ciernego z płytką nośną, współczynnik tarcia, zużycie, ściśliwość materiału oraz inne właściwości wpływające na bezpieczeństwo i jakość klocków hamulcowych.
Dodatkowo w laboratorium prowadzone są badania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wdrażanych następnie do produkcji. W tym momencie, w ofercie producenta znajduje się blisko 60 referencji do samochodów ciężarowych i autobusów. Jakie są główne różnice pomiędzy klockami PREMIUM i STANDARD?
„Klocki hamulcowe PREMIUM Line cechują się wysokim komfortem użytkowania oraz wydłużoną żywotnością, która sięga nawet 200 000 kilometrów. Skład mieszanki ciernej i osiągnięcie takich parametrów są owocem kilkuletnich badań laboratorium STEINHOF, jak również testów drogowych w ekstremalnych warunkach. Klocki hamulcowe firmy Steinhof wyposażone są również w siatkę wzmacniającą, która zapobiega oderwaniu materiału ciernego od płytki nośnej co znacznie poprawia bezpieczeństwo. Jakość klocków z linii PREMIUM jest zatem porównywalna z klockami oryginalnymi, przeznaczonymi na pierwszy montaż w pojazdach ciężarowych. Ma to oczywiście nieznaczne odzwierciedlenie w wyższej cenie, które jest jednak rekompensowane mniejszą częstotliwością wymian na przestrzeni eksploatacji. W przypadku floty pojazdów ciężarowych tworzy to spore oszczędności” – wyjaśnia Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.
Wszystkie klocki hamulcowe Steinhof posiadają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90: angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT.
Fot. 1 Wymagania regulaminu ECE R90 a wyniki badań ciężarowych klocków hamulcowych STEINHOF.
Fot. 2 Wykresy współczynników tarcia według procedury badawczej zawartej w regulaminie ECE R90 – Steinhof oraz firmy konkurencyjne.
Produkcja odbywa się w oparciu o system zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje proces produkcji klocków hamulcowych. Ciągła kontrola w procesie produkcji pozwoliła wyeliminować najmniejsze nieścisłości mogące wpływać na końcową jakość produktu.
Aktualny cennik klocków hamulcowych Steinhof do pojazdów ciężarowych znajduje się na stronie: https://bit.ly/3cw6dPe.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.