Klocki hamulcowe do pojazdów ciężarowych Premium i Standard w ofercie Steinhof
Elementy eksploatacyjne w pojazdach ciężarowych, takie jak klocki hamulcowe, muszą spełniać rygorystyczne wymagania pod kątem trwałości i bezpieczeństwa. Spółka Steinhof produkuje tego typu klocki w dwóch wersjach: PREMIUM i STANDARD. Produkty te różnią się od siebie składem mieszanki ciernej, żywotnością oraz ceną, dzięki czemu każdy użytkownik może wybrać produkt dopasowany do swoich potrzeb i możliwości.
Technologia produkcji klocków hamulcowych w firmie Steinhof oparta jest na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Park maszynowy to m.in. własna mieszalnia i kilkanaście pras o sile nacisku dochodzącej nawet do 800 ton. Każdy etap procesu technologicznego kontrolowany jest przez specjalistyczne laboratorium. Badaniom podlega m.in: wytrzymałość na ścinanie połączenia materiału ciernego z płytką nośną, współczynnik tarcia, zużycie, ściśliwość materiału oraz inne właściwości wpływające na bezpieczeństwo i jakość klocków hamulcowych.
Dodatkowo w laboratorium prowadzone są badania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wdrażanych następnie do produkcji. W tym momencie, w ofercie producenta znajduje się blisko 60 referencji do samochodów ciężarowych i autobusów. Jakie są główne różnice pomiędzy klockami PREMIUM i STANDARD?
„Klocki hamulcowe PREMIUM Line cechują się wysokim komfortem użytkowania oraz wydłużoną żywotnością, która sięga nawet 200 000 kilometrów. Skład mieszanki ciernej i osiągnięcie takich parametrów są owocem kilkuletnich badań laboratorium STEINHOF, jak również testów drogowych w ekstremalnych warunkach. Klocki hamulcowe firmy Steinhof wyposażone są również w siatkę wzmacniającą, która zapobiega oderwaniu materiału ciernego od płytki nośnej co znacznie poprawia bezpieczeństwo. Jakość klocków z linii PREMIUM jest zatem porównywalna z klockami oryginalnymi, przeznaczonymi na pierwszy montaż w pojazdach ciężarowych. Ma to oczywiście nieznaczne odzwierciedlenie w wyższej cenie, które jest jednak rekompensowane mniejszą częstotliwością wymian na przestrzeni eksploatacji. W przypadku floty pojazdów ciężarowych tworzy to spore oszczędności” – wyjaśnia Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.
Wszystkie klocki hamulcowe Steinhof posiadają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90: angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT.
Fot. 1 Wymagania regulaminu ECE R90 a wyniki badań ciężarowych klocków hamulcowych STEINHOF.
Fot. 2 Wykresy współczynników tarcia według procedury badawczej zawartej w regulaminie ECE R90 – Steinhof oraz firmy konkurencyjne.
Produkcja odbywa się w oparciu o system zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje proces produkcji klocków hamulcowych. Ciągła kontrola w procesie produkcji pozwoliła wyeliminować najmniejsze nieścisłości mogące wpływać na końcową jakość produktu.
Aktualny cennik klocków hamulcowych Steinhof do pojazdów ciężarowych znajduje się na stronie: https://bit.ly/3cw6dPe.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.