Komunikaty PR

Kolejna edycja Formula Student Poland za nami! FORVIA sponsorem wydarzenia

2024-09-12  |  09:00
Biuro prasowe

Pod koniec sierpnia br., na torze Autodromu Słomczyn, po raz drugi w Polsce odbyły się prestiżowe zawody Formula Student. Wydarzenie dedykowane młodym inżynierom i pasjonatom motoryzacji, zgromadziło zespoły z różnych krajów, które miały okazję zaprezentować swoje umiejętności i innowacyjne projekty. FORVIA, globalny lider branży automotive, była jednym ze sponsorów tegorocznej edycji.

Formula Student to międzynarodowy konkurs, który daje studentom możliwość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy technicznej. Uczestnicy budują i testują bolidy, które następnie rywalizują w różnych konkurencjach, takich jak testy przyspieszenia (Acceleration), manewrowania czy wytrzymałości (Endurance). Projekty oceniane są zarówno pod kątem technicznym, jak i biznesowym.

Cieszymy się, że po raz kolejny możemy zaangażować się w wydarzenie, które nie tylko wyznacza kierunki rozwoju branży automotive, ale również buduje jej fundamenty mówi Agata Matyj, Acting Country Communication Manager w FORVIA i dodaje: – Formula Student to dla nas więcej niż tylko sponsoring – to strategiczna inwestycja w przyszłość motoryzacji. W FORVIA rozumiemy, że aby osiągać sukcesy w branży, kluczowe jest wsparcie młodych talentów. To oni będą napędzać kolejne innowacje. Dlatego angażujemy się w projekty, które nie tylko rozwijają ich techniczne umiejętności, ale również kształtują przyszłych liderów, zdolnych do zarządzania złożonymi projektami i wprowadzania nowych technologii na globalną skalę.


Młodzi inżynierowie w akcji!

W tegorocznej edycji wydarzenie zgromadziło 14 zespołów z różnych krajów, w tym drużyny z Polski, Czech, Chorwacji i Rumunii. Konkurs podzielony był na dwie główne klasyfikacje: bolidy elektryczne (EV) oraz bolidy spalinowe (CV). Po przejściu szeregu inspekcji technicznych, które miały na celu sprawdzenie zgodności z regulaminem oraz weryfikację bezpieczeństwa pojazdów, drużyny wzięły udział w dynamicznych konkurencjach na torze. Po zaciętych zmaganiach, ostatniego dnia zawodów, wyłoniono zwycięzców. W kategorii bolidów spalinowych pierwsze miejsce zdobył Cerber Motorsport z Politechniki Białostockiej, natomiast w kategorii elektrycznej triumfował FSB Racing Team z Chorwacji.

Tegoroczna edycja Formula Student Poland była wyjątkowa zarówno pod względem liczby uczestników, jak i jakości startujących bolidów wyścigowych. Z roku na rok obserwujemy coraz większe zaangażowanie młodych inżynierów, co jest dowodem na to, że przyszłość motoryzacji jest w dobrych rękach. Współpraca z firmami takimi jak FORVIA pozwala nam nie tylko na organizację wydarzenia na najwyższym poziomie, ale także na bezpośrednie wsparcie młodych talentów i promowanie innowacyjnych rozwiązań w branżykomentuje Bartłomiej Zachara, organizator Formula Student Poland.


Eksperci i nowoczesne technologie na najwyższym poziomie

Podczas drugiej edycji Formula Student, FORVIA zaprezentowała swoje innowacyjne rozwiązania na specjalnie przygotowanym stoisku. Odwiedzający mieli możliwość zobaczyć nowoczesne produkty, takie jak siedzenia montowane w elektrycznym Volkswagenie ID. Buzz oraz fotele marki Lamborghini. Ekspozycja obejmowała także kluczowe elementy motoryzacyjne, takie jak prowadnice i zagłówki, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Na stoisku obecni byli eksperci FORVIA, którzy dzielili się swoją wiedzą z uczestnikami wydarzenia. Grzegorz Iwański, Technolog w Zakładzie Mechanizmów FORVIA w Grójcu, a także z ramienia R&D Marcin Cieślak, Complete Seat Engineering Manager & Customer Lead Interface, Marcin Kwiecień, Accessories Design Office Manager, oraz Olga Poszwa, Product and Process Development Leader, Ewelina Kwiecień, Test Pilot, Michał Ząbczyk, CAD Engineer, którzy aktywnie angażowali się w rozmowy z młodymi inżynierami, oferując im cenne wskazówki i dzieląc się doświadczeniami z zakresu rozwoju nowoczesnych technologii motoryzacyjnych.


FORVIA wspiera przyszłość motoryzacji

FORVIA od lat wspiera inicjatywy mające na celu rozwój młodych talentów. Firma prowadzi program „Fabryka Młodych Talentów”, w ramach którego co roku 200 studentów i absolwentów różnych kierunków otrzymuje możliwość odbycia płatnego stażu. Co więcej, 60% uczestników tego programu zostaje w firmie na stałe, kontynuując swoją karierę na samodzielnych stanowiskach. Firma współpracuje z uczelniami, organizując warsztaty, staże oraz oferując międzynarodowy program stażowy VIE, który umożliwia pracę za granicą. W ramach współpracy z Politechniką Warszawską FORVIA uruchomiła nowy kierunek studiów, łączący teorię inżynieryjną z praktyką motoryzacyjną. Wspieranie wydarzeń takich jak Formula Student jest zatem naturalnym przedłużeniem tej misji, mającym na celu promowanie innowacyjności i rozwoju technologicznego w branży.

- W FORVIA postrzegamy Formula Student jako platformę, która łączy naszą wizję rozwoju technologicznego z potrzebami nowej generacji inżynierów. Stawiamy na wymianę wiedzy i doświadczeń, które inspirują inżynierów do myślenia innowacyjnego, łącząc teorię z praktyką, a technologię z potrzebami rynkowymi - dodaje Matyj.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.