Kolejna edycja Formula Student Poland za nami! FORVIA sponsorem wydarzenia
Pod koniec sierpnia br., na torze Autodromu Słomczyn, po raz drugi w Polsce odbyły się prestiżowe zawody Formula Student. Wydarzenie dedykowane młodym inżynierom i pasjonatom motoryzacji, zgromadziło zespoły z różnych krajów, które miały okazję zaprezentować swoje umiejętności i innowacyjne projekty. FORVIA, globalny lider branży automotive, była jednym ze sponsorów tegorocznej edycji.
Formula Student to międzynarodowy konkurs, który daje studentom możliwość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy technicznej. Uczestnicy budują i testują bolidy, które następnie rywalizują w różnych konkurencjach, takich jak testy przyspieszenia (Acceleration), manewrowania czy wytrzymałości (Endurance). Projekty oceniane są zarówno pod kątem technicznym, jak i biznesowym.
– Cieszymy się, że po raz kolejny możemy zaangażować się w wydarzenie, które nie tylko wyznacza kierunki rozwoju branży automotive, ale również buduje jej fundamenty – mówi Agata Matyj, Acting Country Communication Manager w FORVIA i dodaje: – Formula Student to dla nas więcej niż tylko sponsoring – to strategiczna inwestycja w przyszłość motoryzacji. W FORVIA rozumiemy, że aby osiągać sukcesy w branży, kluczowe jest wsparcie młodych talentów. To oni będą napędzać kolejne innowacje. Dlatego angażujemy się w projekty, które nie tylko rozwijają ich techniczne umiejętności, ale również kształtują przyszłych liderów, zdolnych do zarządzania złożonymi projektami i wprowadzania nowych technologii na globalną skalę.
Młodzi inżynierowie w akcji!
W tegorocznej edycji wydarzenie zgromadziło 14 zespołów z różnych krajów, w tym drużyny z Polski, Czech, Chorwacji i Rumunii. Konkurs podzielony był na dwie główne klasyfikacje: bolidy elektryczne (EV) oraz bolidy spalinowe (CV). Po przejściu szeregu inspekcji technicznych, które miały na celu sprawdzenie zgodności z regulaminem oraz weryfikację bezpieczeństwa pojazdów, drużyny wzięły udział w dynamicznych konkurencjach na torze. Po zaciętych zmaganiach, ostatniego dnia zawodów, wyłoniono zwycięzców. W kategorii bolidów spalinowych pierwsze miejsce zdobył Cerber Motorsport z Politechniki Białostockiej, natomiast w kategorii elektrycznej triumfował FSB Racing Team z Chorwacji.
–Tegoroczna edycja Formula Student Poland była wyjątkowa zarówno pod względem liczby uczestników, jak i jakości startujących bolidów wyścigowych. Z roku na rok obserwujemy coraz większe zaangażowanie młodych inżynierów, co jest dowodem na to, że przyszłość motoryzacji jest w dobrych rękach. Współpraca z firmami takimi jak FORVIA pozwala nam nie tylko na organizację wydarzenia na najwyższym poziomie, ale także na bezpośrednie wsparcie młodych talentów i promowanie innowacyjnych rozwiązań w branży – komentuje Bartłomiej Zachara, organizator Formula Student Poland.
Eksperci i nowoczesne technologie na najwyższym poziomie
Podczas drugiej edycji Formula Student, FORVIA zaprezentowała swoje innowacyjne rozwiązania na specjalnie przygotowanym stoisku. Odwiedzający mieli możliwość zobaczyć nowoczesne produkty, takie jak siedzenia montowane w elektrycznym Volkswagenie ID. Buzz oraz fotele marki Lamborghini. Ekspozycja obejmowała także kluczowe elementy motoryzacyjne, takie jak prowadnice i zagłówki, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Na stoisku obecni byli eksperci FORVIA, którzy dzielili się swoją wiedzą z uczestnikami wydarzenia. Grzegorz Iwański, Technolog w Zakładzie Mechanizmów FORVIA w Grójcu, a także z ramienia R&D Marcin Cieślak, Complete Seat Engineering Manager & Customer Lead Interface, Marcin Kwiecień, Accessories Design Office Manager, oraz Olga Poszwa, Product and Process Development Leader, Ewelina Kwiecień, Test Pilot, Michał Ząbczyk, CAD Engineer, którzy aktywnie angażowali się w rozmowy z młodymi inżynierami, oferując im cenne wskazówki i dzieląc się doświadczeniami z zakresu rozwoju nowoczesnych technologii motoryzacyjnych.
FORVIA wspiera przyszłość motoryzacji
FORVIA od lat wspiera inicjatywy mające na celu rozwój młodych talentów. Firma prowadzi program „Fabryka Młodych Talentów”, w ramach którego co roku 200 studentów i absolwentów różnych kierunków otrzymuje możliwość odbycia płatnego stażu. Co więcej, 60% uczestników tego programu zostaje w firmie na stałe, kontynuując swoją karierę na samodzielnych stanowiskach. Firma współpracuje z uczelniami, organizując warsztaty, staże oraz oferując międzynarodowy program stażowy VIE, który umożliwia pracę za granicą. W ramach współpracy z Politechniką Warszawską FORVIA uruchomiła nowy kierunek studiów, łączący teorię inżynieryjną z praktyką motoryzacyjną. Wspieranie wydarzeń takich jak Formula Student jest zatem naturalnym przedłużeniem tej misji, mającym na celu promowanie innowacyjności i rozwoju technologicznego w branży.
- W FORVIA postrzegamy Formula Student jako platformę, która łączy naszą wizję rozwoju technologicznego z potrzebami nowej generacji inżynierów. Stawiamy na wymianę wiedzy i doświadczeń, które inspirują inżynierów do myślenia innowacyjnego, łącząc teorię z praktyką, a technologię z potrzebami rynkowymi - dodaje Matyj.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.