Komunikaty PR

Kolejne 70 tysięcy dzieci dowiedziało się, jak dbać o zdrowie zębów

2022-06-22  |  16:30
Biuro prasowe

Program „Dziel się Uśmiechem” został zainicjowany w 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż i Mars Polska w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące stanu zdrowia zębów polskich dzieci1. W ramach dziewiątej edycji programu blisko 70 tys. uczniów klas I-III z ponad 780 szkół podstawowych w kraju podczas cyklu zajęć uczyło się jak dzięki czterech prostych krokom dbać o zęby i zapobiegać próchnicy. 

Szkoły z całej Polski, jak co roku, niezwykle aktywnie przystąpiły do programu „Dziel się Uśmiechem”, co bardzo nas cieszy. Pokazuje to również, że problem jest wciąż aktualny, a program - potrzebny. Dzięki zaangażowaniu koordynatorów PCK, organizatorów i nauczycieli kolejne dzieci będą potrafiły prawidłowo dbać o zdrowy i piękny uśmiech – powiedziała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Inicjatywa od samego początku jest wspierana przez partnerów merytorycznych – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W ramach 9. edycji „Dziel się Uśmiechem” powstały zupełnie nowe materiały edukacyjne dostosowane do potrzeb nowoczesnej szkoły, ale też panującej sytuacji pandemicznej, Aby wesprzeć nauczycieli w prowadzeniu ciekawych zajęć, niezależnie od ich formy, stworzono specjalne scenariusze z propozycją różnorodnych zadań, zabaw i eksperymentów. Książeczki dla dzieci, multimedialne prezentacje czy animacje były z powodzeniem wykorzystane zarówno podczas tradycyjnych lekcji, jak i zajęć online. Dzięki nim uczniom łatwiej było poznać i zrozumieć korzyści płynące z odpowiedniej higieny zębów. Ambasadorką projektu po raz kolejny została aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka. 

Bardzo doceniamy to, że pomimo trudnej sytuacji pandemicznej, szkoły tak chętnie realizowały założenia programu. Próchnica to poważny problem społeczny, dlatego jako producent gumy bezcukrowej – żucie której stanowi jeden z podstawowych elementów profilaktyki próchnicy – aktywnie angażujemy się w edukację na temat higieny jamy ustnej. Już blisko 10 lat aktywnie działamy, aby jak najwięcej osób mogło cieszyć się zdrowym uśmiechem przez długie lata – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars Polska.

Warto zapamiętać

O zdrowy uśmiech pomagają zadbać proste 4 kroki. Warto stosować je na co dzień: 

1. Szczotkuj – myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie. 

2. Czyść – stosuj dodatkowe środki do higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe. 

3. Żuj – żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie możesz umyć zębów. 

4. Kontroluj – regularnie odwiedzaj lekarza dentystę. 

 
1Program Ministerstwa Zdrowia „Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w latach 2016-2020” pt. Wiedza i zachowania zdrowotne a próchnica zębów u dzieci i młodzieży w Polsce w latach 2016-2019 - strona 26.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy
Zdrowie Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
2024-04-05 | 10:40

Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?

Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów[1]. Na górze tej listy znajduje się też m.in.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.