Komunikaty PR

Komentarz Business Centre Club do danych GUS

2022-12-08  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Łukasz Bernatowicz z Business Centre Club przedstawił najnowszy komentarz odnoszący się do danych prezentowanych przez GUS.

 

W komentarzu wskazał, że odnotowany lekki spadek inflacji w listopadzie może być wynikiem spadku cen ropy w ostatnich tygodniach. - Ropa jest jednym z najważniejszych inflacjotwórczych czynników i w jej niższych cenach należy upatrywać delikatnego spadku inflacji w Polsce. – podkreśla Łukasz Bernatowicz. Jednocześnie wskazuje, że podobne spadki odnotowało kilka innych krajów Unii Europejskiej. - Wydaje się natomiast, że nie mamy do czynienia z trendem spadkowym, lecz z jednorazowym odczytem. – dodaje.

 

Jak podkreśla Łukasz Bernatowicz przed nami najtrudniejszy okres na przełomie grudnia i stycznia, kiedy wygasają tarcze antyinflacyjne, co spowoduje wzrost cen energii. - Do trwałego spadku inflacji potrzebna jest znacznie bardziej konsekwentna polityka antyinflacyjna. – wskazuje Łukasz Bernatowicz.

 
Łukasz Bernatowicz w swoim komentarzu nawiązał także do obecnego poziomu oraz kolejnych podwyżek stóp procentowych.

 

- NBP zaniechał podnoszenia stóp procentowych już kilka miesięcy temu, dokładnie we wrześniu. Natomiast wydaje się, że ówczesna decyzja była przedwczesna, a inflacja nawet jeśli nie będzie rosnąć tak jak dotychczas, to nie zacznie też znacząco spadać. – podkreśla Bernatowicz.

 

Według Eksperta stabilna, ale bardzo wysoka inflacja jak obecnie, jest dla gospodarki na dłuższą metę bardzo niebezpieczna. Dlatego też cykl podwyżek powinien być kontynuowany, ale jednocześnie należy zaniechać wprowadzania na rynek kolejnych pakietów gotówki w formie transferów socjalnych, ponieważ taka polityka niweczy skutki wysokich stóp procentowych.

 

Przewodniczący Rady Dialogu Społecznego odniósł się także do wydatków jakie czekają Polaków w związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia.

 

- Wiele wskazuje na to, że wydatki na święta w tym roku się nie zwiększą w tym znaczeniu, że nie kupimy więcej. Natomiast mimo skromniejszych świąt zapewne wydamy więcej pieniędzy ze względu na bardzo duży skok cen produktów spożywczych. – podkreśla Łukasz Bernatowicz.

 

Według Łukasza Bernatowicza jest to efekt wysokiej inflacji, która może pozostać z nami na dłużej, jeśli nie zacznie się z nią poważnie walczyć. - W tym kontekście warto zauważyć, że cel inflacyjny osiągniemy dopiero w roku 2025 – dodaje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.