Komfort w stylu japandi. Wnętrza projektu Interiorsy
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Łączący skandynawską prostotę z japońskim minimalizmem styl japandi cieszy się coraz większą popularnością. Poszukując wewnętrznego spokoju i harmonii z otoczeniem chcemy bowiem, by nasza przestrzeń do życia sprzyjała wyciszeniu, zapewniając komfort na co dzień. Doskonale zdają sobie z tego sprawę architekci z pracowni Interiorsy, którzy projektując wnętrza domu w Konstancinie postawili właśnie na ten styl aranżacyjny.
Otwarta, pozbawiona sztucznych podziałów przestrzeń, jasne, dobrze doświetlone wnętrza oraz aranżacyjny ład i porządek. Tak prezentują się wnętrza domu w Konstancinie, za którego projekt odpowiadają architekci z pracowni Interiorsy - Marta Iglewska i Radosław Wójcik. Znani z realizacji doskonale wpisujących się w potrzeby i styl życia swoich klientów, tym razem postawili na harmonijny styl japandi.
- W 2024 roku we wnętrzach nadal królować będzie, niosąca spokój i wprowadzająca w nasze życie równowagę, natura. Stąd możemy się spodziewać, że na liście modnych stylów aranżacyjnych swą wysoką pozycję utrzyma japandi, łączący to co najlepsze w skandynawskim designie i japońskim minimalizmie. Wsłuchując się w potrzeby inwestorów i dążąc do tego, by ich dom stał się prawdziwą oazą spokoju, zaproponowaliśmy projekt wnętrz właśnie w tym stylu - mówi architekt Radosław Wójcik.
Stąd wnętrza zdominowały naturalne materiały, stosowane z niezwykłym wyczuciem estetycznego ładu. Ubrane w designerskie, inspirowane światem przyrody formy doskonale wpisują się w założenia stylistyki japandi. Ta bowiem łączy to co najlepsze w stylu skandynawskim z zasadami aranżacji wnętrz rodem z Japonii. Prostota i minimalizm, ład i porządek współgrają z jasną, stonowaną kolorystyką, która wprowadza spokój i harmonię. Wnętrza rozświetlają zaś duże przeszklenia, wpuszczające do środka sporą dawkę naturalnego światła. Jego źródła uzupełniono niezwykle dekoracyjnymi w formie lampami o organicznych kształtach. Poprowadzone na całą wysokość pomieszczeń okna otwierają także wnętrza na otaczającą przyrodę, której nieregularne, obłe formy powtarza starannie dobrane wyposażenie. Natura odgrywa tu bowiem pierwszoplanową rolę, a jej wpływu na wystrój całego domu nie sposób przecenić.
- Lniane tkaniny, jasne, neutralne kolory, naturalne drewno oraz kamień pozwalają tworzyć harmonijne tło dla obłych, nieregularnych w formie mebli inspirowanych światem przyrody. To wszystko w towarzystwie roślin zielonych, które przywołują na myśl powrót na łono natury, wprowadzając atmosferę sprzyjającą wypoczynkowi i relaksacji w domowym zaciszu - dodaje Marta Iglewska.
Kojącą moc natury możemy w pełni poczuć w otwartej strefie dziennej. Tworzy ona jednolitą stylistycznie przestrzeń, w której granice między poszczególnymi strefami użytkowymi wyznaczają jedynie ich funkcje. Całość jest bowiem niezwykle spójna wizualnie. To zasługa jednolitej kolorystyki, konsekwentnie stosowanych materiałów oraz utrzymanych w tej samej konwencji mebli i dodatków. Mimo to funkcje poszczególnych pomieszczeń nie przenikają się, co zapewnia komfortowe korzystanie z każdego z nich.
Strefę salonową organizuje duża, narożna sofa w jasnym kolorze. Jej obłe, mocno zaokrąglone kształty zachęcają do wypoczynku po długim, męczącym dniu. Z kolei pozbawiona szafek górnych część kuchenna, choć reprezentacyjna i elegancka, zapewnia ergonomię podczas wykonywania codziennych prac. Na granicy obu stref urządzona została jadalnia, którą organizuje duży drewniany stół. Przy nim ustawiono gięte krzesła z charakterystyczną plecionką wiedeńską.
Zbędne w stylu japandi dekoracje zastępują tu bowiem przyciągające wzrok i uwagę designerskie meble i oświetlenie. Ubrane w naturalne materiały swym wzornictwem sięgają w głąb natury, która gra tu pierwsze skrzypce. Najlepiej o tym świadczy będące integralną częścią domu? drzewo. Łączy ono wnętrze domu z otaczającą go przyrodą, ale też wizualnie domyka część dzienną, zapraszając do nieco bardziej wyrazistych w odbiorze pomieszczeń. Ulokowana także na parterze domowa biblioteczka w strefie wejścia wprowadza ciemniejsze tonacje kolorystyczne, które do pełnego głosu dochodzą w sypialni i łazience.
Pomieszczenia prywatne mają bowiem bardziej zdecydowany charakter niż części wspólne. W łazience dominuje kamień o ciemnoszarym wybarwieniu, a w sypialni główny element wyposażenia stanowi utrzymane w ciemnym drewnie łóżko (także z plecionką wiedeńską). Nie znaczy to jednak, że stylistycznie odbiegają od przyjętych tu wyznaczników stylu japandi. Wręcz przeciwnie! To bowiem, co stanowi clou japońskiego minimalizmu to umiejętne łączenie przeciwieństw. Stąd jasne i ciemne kolory, niczym yin i yang, tworzą spójną, harmonijną całość. Nieprzeładowana, minimalistyczna, a przy tym elegancka buduje nastrój, który sprzyja wypoczynkowi, wyciszeniu i kontemplacji natury.
O pracowni:
Biuro projektowe Interiorsy to Marta Iglewska i Radosław Wójcik - dwójka architektów wnętrz z wykształceniem inżynierskim. Zajmuje się ono kompleksowym wykończeniem wnętrz prywatnych i komercyjnych, tworząc przemyślane przestrzenie z funkcjonalnym, angażującym i pięknym wystrojem, w których każdy poczuje się dobrze. Na swoim koncie mają wiele lat doświadczenia w znanych warszawskich pracowniach. Marta współpracowała m.in. z Marta Czerkies Home Designer oraz Studio projektowym Doroty Szelągowskiej. Z kolei Radek poza wieloma własnymi indywidualnymi projektami, pracował w biurze Karol Smagacz Interior Designer znanym m.in. z programu Design Dream Polsatu.
Więcej: https://www.interiorsy.pl/

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.