Konferencja The change is now! - zmiany w branży esports&gaming
WE!RE Fantasy
Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com
Esport Gaming Forum 2020 - The change is now to tytuł zbliżającej się konferencji online, która podejmie tematykę aktualnych przemian w branży esportowej i gamingowej. O tym jak zmieniło się podejście do biznesu oraz jakie szanse pojawiły się w tym sektorze porozmawiają zaproszeni goście.
W październiku 2019 roku odbyła się druga edycja Esport Gaming Forum, której głównym celem było promowanie cyfrowej rozrywki oraz sportów elektronicznych w kręgach biznesowych i marketingowych. Transmisja na żywo z wydarzenia zgromadziła przed ekranami monitorów wówczas 20 000 widzów, którzy mogli wysłuchać 57 prelegentów na 2 scenach: edukacyjnej i biznesowej. W sumie transmisja trwała 15 godzin, w ciągu których zaproszeni eksperci - dziennikarze, trenerzy, streamerzy, organizatorzy turniejów esportowych, przedstawiciele drużyn esportowych oraz wydawcy gier dzielili się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością marketerów oraz fanów esportu i gamingu.
W ostatnich tygodniach nastąpiła zasadnicza zmiana w funkcjonowaniu społeczeństw i biznesu. Zmierzamy w kierunku cyfrowej rzeczywistości, w której praca i konsumpcja rozrywki są zdalne. Firmy z branży esportowej zaczęły odnotowywać gwałtowne wzrosty - na platformach streamingowych zwiększyła się zarówno ilość godzin streamowanych jak ilość widzów na transmisjach a platforma Steam odnotowała ponad 20 mln graczy CS:GO w jednym momencie. Ponadto obserwujemy zjawisko, gdzie sport tradycyjny przenosi się na e-tory czy e-murawy i staje się esportem. To ogromne wyzwanie dla branży gamingowej oraz spora szansa dla marketerów, którzy mogą precyzyjnie trafić z komunikacją do coraz liczniejszej grupy docelowej. Dlatego twórcy Esport Gaming Forum - Devils.one, Fantasyexpo, Mediacom oraz Polsat Games - postanowili stworzyć wydarzenie online, które przybliży aktualną kondycję branży esportowej i gamingowej oraz wskaże trendy na najbliższy czas a także wyzwania przed którymi stoją podmioty funkcjonujące w tym środowisku.
Niespodziewanie esport znalazł się w centrum zainteresowania osób i branż, które wczesniej traktowały go wyłącznie jako ciekawostkę. To duża szansa, ale jej wykorzystanie wymaga zrozumienia sytuacji, wyciągnięcia wniosków i podjęcia właściwych decyzji. W tym ma pomóc Esport Gaming Forum i zaproszeni przez nas eksperci. - mówi Maciej Sawicki, pomysłodawca konferencji
Prognozy postawione na przełomie 2019 i 2020 roku wskazywały, że w 2025 roku liczba fanów esportu przekroczy 19 milionów a aktywnych graczy 9 milionów. Czy w obecnej sytuacji ta dynamika zwiększy tempo czy jest to chwilowy peak? Ten temat oraz wiele innych zostanie poruszony przez specjalnych gości z całej Europy, wśród których znajdą Jorge Schnura Becerro (MAD Lions), Mariusz Gąsiewski (Google), Anton Krasun (Twitter), Torsten Haux (ESL), Alexander Lewin (BLAST) i wielu innych.
Konferencja The change is now planowana jest w dniu 8 lipca. Całość wydarzenia będzie dostępna online. Oprócz paneli dyskusyjnych do dyspozycji uczestników będa pokoje webinarowe, w których będzie można w kameralnym gronie podyskutować z zaproszonymi prelegentami oraz wziąć udział w specjalnie przygotowanych webinarach za których organizację odpowiadają liderzy rynku gamingowego w Polsce - devils.one, Polsat Games, Fantasyexpo oraz Brief Esports.. Szczegółowe informacje dotyczące konferencji można znaleźć na stronie konferencji (esportforum.pl) oraz na kanałach social media organizatora.
Letnia konferencja The change is now nie przekreśla wcześniejszych planów organizatorów, którzy planują jesienią bieżącego roku kolejną edycję Esport Forum Gaming.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.