Komunikaty PR

Konsumenci kupują w sieci „z drugiej ręki”

2021-11-16  |  11:20
Biuro prasowe

Przez ostatnie dwa lata mieliśmy okazję obserwować znaczące zwiększenie popytu na zakupy w sieci, do czego przyczyniły się ograniczenia w tradycyjnym handlu oraz wzmożona potrzeba bezpieczeństwa. Równolegle rosła także wrażliwość odbiorców na kwestie zmian klimatycznych, z którą wiąże się chęć dłuższego użytkowania produktów czy wprowadzania ich do obiegu z „drugiej ręki”. Konsumenci chętniej sprzedają i nabywają w sieci używane przedmioty, rozwijając segment consumer-to-consumer (C2C).

 

Drugie życie w sieci

 

Według analizy Barometr E-shopper 2020 DPDgroup globalne problemy związane z pandemią i ograniczona dostępność sklepów stacjonarnych skłoniły wielu konsumentów do refleksji nad stylem życia, nawykami zakupowymi i ich wpływem na otoczenie. Trendy te potwierdziły najnowsze dane Capgemini Research Institute. Jak wynika z raportu „Circular Economy for a Sustainable Future” 7 na 10 konsumentów chce stosować zrównoważone, przyjazne dla środowiska praktyki takie jak: zmniejszenie ogólnej konsumpcji (54 proc.), kupno trwalszych i lepszych jakościowo produktów (72 proc.) oraz konserwacja oraz naprawa produktów w celu wydłużenia ich żywotności (70 proc.)[1]. Dużym zainteresowaniem współczesnych e-nabywców cieszą się więc zakupy „z drugiej ręki” za pośrednictwem platform typu marketplace.

 

Doręczenia od drzwi do drzwi

 

Używane ubrania czy przedmioty są najczęściej przesyłane za pośrednictwem firm kurierskich i to one muszą zapewnić wygodę obu stronom procesu zakupowego.

 

– Nadawcy - osoby prywatne - wysyłają paczki nieregularnie, dlatego liczą na intuicyjne rozwiązania. Dobrym przykładem jest strona https://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online/ , która pozwala w łatwy sposób samodzielnie wycenić i nadać przesyłkę. Konsumenci doceniają także narzędzia takie jak portal mojapaczka.dpd.com.pl, które umożliwiają samodzielne zarządzanie doręczeniem, a więc śledzenie drogi paczki, jak również zmianę terminu lub miejsca odbioru – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

 

Odpowiedzialnie znaczy neutralnie

 

DPDgroup została zaproszona do grona partnerów programu Organizacji Narodów Zjednoczonych realizowanego pod hasłem #WorldsToDoList, czyli „lista rzeczy do zrobienia” na rzecz planety.

 

- Z naszych badań wynika, że konsumenci oczekują od firm i marek odpowiedzialności za środowisko. DPD Polska krok po kroku wdraża te postulaty - pod marką DPD jeździ 100 elektrycznych busów kurierskich, co stanowi największą flotę elektrycznych samochodów kurierskich w Polsce. Nowe obiekty projektowane są w „zielonym” standardzie, a nasze biura działają wedle zasad minimalizujących zużycie zasobów i maksymalizujących recykling odpadów - dodaje Rafał Nawłoka.

 


[1] https://www.capgemini.com/research/circular-economy/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.