Komunikaty PR

Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q2 2023

2023-04-26  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Zastanawiacie się, czy zmieniające się pory roku wpływają na nowe trendy w branży gastronomicznej i przyzwyczajenia konsumenckie? Niewątpliwie. Gastronomia i branża food delivery, jak wiele innych sektorów, musi skupić szczególną uwagę na sezonowości. Wiosna na dobre zaczyna się rozkręcać – to oznacza kolejne trendy w branży gastronomicznej na II kwartał roku.

W kolejnej odsłonie #FoodTrends odkrywamy jakie trendy gastronomiczne będą wiodły prym w sezonie wiosennym. Większa popularność ekologicznych rozwiązań, a może jedzenie w plenerze? Sprawdźcie, jakie nowości przyniesie wiosna.

 

Wiosna na talerzu

Jak co roku, wiosna zawita do naszych szaf, ale także na talerze. Większa dostępność produktów sezonowych, sprawi, że w naszych codziennych jadłospisach pojawi się więcej świeżych owoców i warzyw, a rosnące temperatury sprawią, że będziemy poszukiwać dań lekkich i orzeźwiających. Dotyczy to także jedzenia na dowóz: wiosną będą królować sałatki, kolorowe bowle,  burgery i pizze z większą ilością dodatków warzywnych, a także orzeźwiające desery, na przykład…lody! Dzięki coraz szybszej dostawie oraz zapewnieniu odpowiednich warunków chłodniczych możemy mieć pewność, że zamówione pozycje przyjadą do nas bez szwanku – nawet jeśli są to produkty, które wymagają szczególnych warunków przechowywania.

Sklepy ekologiczne i eko-dostawy

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, skąd pochodzą i jak produkowane są kupowane przez nas produkty spożywcze. Niecałe 20 lat temu rynek żywności ekologicznej miał wartości bliskie zeru – teraz przekracza milionowe kwoty. Wraz z tym rosnącym trendem rozwijają się także rozwiązania food delivery – np. poprzez rosnącą liczbę sklepów z żywnością ekologiczną, z których można zamawiać zakupy z dowozem poprzez aplikacje. Takie rozwiązanie to zwiększona dostępność tego typu sklepów dla konsumentów, którzy nie muszą już szukać ich na mapach miast i odwiedzać osobiście – wystarczy skorzystanie z gotowej oferty w aplikacji i dokonanie zakupu za pomocą kilku kliknięć. Co więcej, rośnie także popularność rozwiązań nisko-emisyjnych, m.in. rowerów elektrycznych i hulajnóg – jaki ma to wpływ na branżę? Oznacza to, że coraz częściej możemy się spodziewać, że dostawy realizowane do naszych domów będą neutralne dla środowiska.

„Idea zrównoważonego rozwoju jest jednym z kluczowych filarów naszej działalności. W naszej aplikacji sukcesywnie powiększamy liczbę sklepów oferujących zakup żywności ekologicznej z dostawą do domu. Ponadto uruchomiliśmy specjalny program pilotażowy ze start-upem Port, który umożliwia kurierom współpracującym z nami bezpłatne korzystanie z rowerów elektrycznych znajdujących się w na parkingu APCOA przy stacji metra Centrum w Warszawie. A to tylko niektóre z naszych działań, których celem jest budowanie lepszego, zrównoważonego świata” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

Jedzenie w plenerze

Rosnące temperatury motywują nas także do częstszego opuszczania swoich własnych czterech ścian i spędzenia czasu na łonie natury. Okoliczne parki, lasy czy bulwary ponownie przywitają wielu spacerowiczów i piknikowiczów, a to oznacza, że będziemy częściej spożywać posiłki poza domem. Branża food delivery nie pozostaje na to obojętna i coraz częściej możemy zamawiać ulubione dania czy zakupy ze sklepów w plener. Otwiera to szereg różnorodnych możliwości, np. oglądanie meczu w towarzystwie ulubionej pizzy na łonie natury czy organizacja pikniku tematycznego ze znajomymi w miejskim parku.

Prezenty dla najbliższych

Rozpoczyna się sezon na wesela i komunie, a przed nami także kilka istotnych dni okolicznościowych, na przykład: Dzień Matki, Dzień Ojca czy Dzień Dziecka. Konsumenci regularnie korzystają z tych okazji, aby obdarować najbliższych. Przemawiają za tym także liczby – według badania z 2021 roku przeprowadzonego przez AdColony "Dzień Matki – zakupowe preferencje" 6 na 10 ankietowanych regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Ponadto 70% z nich używa do tego celu smartfonów. Nie jest to zaskakujące – mnogość tym podobnych okazji może przyprawić o zawrót głowy, a nie zawsze dysponujemy czasem, by osobiście wybrać się na zakupy w poszukiwaniu prezentów. Rozwiązaniem są przyjść usługi q-commerce – w czasie dostawy nieprzekraczającym godziny od złożenia zamówienia, możemy zakupić delikatesy, kwiaty, kosmetyki, akcesoria czy nawet całe zestawy prezentowe. Co więcej, rozwiązania q-commerce niwelują konieczność poszukiwania upominków na wielu stronach, poprzez kilka różnych sklepów internetowych – obecnie możliwe jest skorzystanie z oferty wielu, różnorakich sklepów z poziomu jednej aplikacji.

„Rynek szybkich zakupów musi wziąć pod uwagę sezonowość. Wiosną, gdy konsumenci będą poszukiwać prezentów na różne okazje, my, jako dostawca usług z obszaru quick commerce musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i proponować gotowe rozwiązania. W jaki sposób? W zależności od okazji możemy inspirować klientów, co na daną okazję warto zakupić, np. poprzez kreowanie specjalnych prezentowników i ofert promocyjnych w naszej aplikacji, co może ułatwić wybór i finalnie oszczędzić cenny czas konsumentów. Chcemy, aby nasi klienci mieli poczucie, że mają dostęp do swoistego centrum handlowego z poziomu jednej aplikacji” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje! Biuro prasowe
2024-11-29 | 11:00

Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!

Ho ho ho! KFC przybywa z wyjątkowym kalendarzem pełnym niepowtarzalnych promocji. Od 1 grudnia aż do Świąt, codziennie w aplikacji KFC czekają nowe oferty, które pozwolą
Konsument Świąteczne zakupy Polaków!
2024-11-27 | 14:45

Świąteczne zakupy Polaków!

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok
Konsument Najlepsze prezenty pod choinkę dla miłośników sportu!
2024-11-26 | 16:15

Najlepsze prezenty pod choinkę dla miłośników sportu!

Każdego roku, na przełomie listopada i grudnia stajesz przed dylematem, co podarować bliskim pod choinkę? Zadanie staje się o tyle łatwiejsze, jeśli znasz zainteresowania osób,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.