Krakowska firma Automationstechnik wdraża rozwiązania Przemysłu 4.0
Solski Communications
p. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jstozek|solskipr.pl| |jstozek|solskipr.pl
+48602151589
www.solskipr.pl
Dzięki automatyzacji i cyfryzacji procesów firma Automationstechnik przyspieszyła realizację zamówień, obniżyła koszty i uzyskała przewagę konkurencyjną
Warszawa, 1 czerwca 2020 r. – Krakowska firma Automationstechnik Sp. z o.o., wiodące polskie przedsiębiorstwo dostarczające linie produkcyjne dla firm z branży motoryzacyjnej i elektroniki użytkowej, poinformowała o integracji systemu ERP z oprogramowaniem firmy Autodesk do projektowania i zarządzania dokumentacją produkcyjną. Dzięki temu zamówienia realizowane są szybciej, podniosła się jakość i wydajność pracy, odnotowano również zmniejszenie kosztów projektowania i produkcji.
Firma Automationstechnik jest dostawcą zautomatyzowanych stanowisk pracy i linii produkcyjnych realizowanych na indywidualne zamówienia klientów z branży motoryzacyjnej, elektroniki użytkowej oraz transportu w przemyśle spożywczym. Od początku istnienia firma projektuje swoje urządzenia wykorzystując oprogramowanie firmy Autodesk: Autodesk Inventor i AutoCAD wchodzące w skład Product Design & Manufacturing Collection.
Wraz z rozwojem firmy pojawiła się potrzeba lepszego zarządzania dokumentacją projektową oraz nadzoru i automatyzacji procesów. Dlatego wdrożono system typu PDM (ang. Product Data Management), Autodesk Vault, który służy do kompleksowego zarządzania dokumentacją techniczną oraz centralnego przechowywania i udostępniania pracownikom dokumentacji związanej z realizowanymi zleceniami – w tym plików kontraktów, specyfikacji technicznych, rysunków technicznych, list materiałowych oraz wizualizacji.
Wdrożono też autorskie narzędzie polskiego partnera Autodesk, firmy PSP Solution Sp. z o.o., które pozwoliło zintegrować Autodesk Vault i wykorzystywane w firmie oprogramowanie ERP oraz ujednoliciło dane o projektowanych częściach i podzespołach. Dzięki temu usprawniono m.in. procesy tworzenia zamówień dla poddostawców – które obecnie tworzone są automatycznie na podstawie listy materiałowej generowanej przez oprogramowanie do projektowania – oraz ofertowania. Firma PSP Solution wdrożyła również rozwiązania ułatwiające ponowne wykorzystanie wcześniej zaprojektowanych komponentów z już istniejących projektów, co pozwoliło skrócić czas projektowania nowych rozwiązań i obniżyć koszty.
Dzięki automatyzacji procesów i integracji Autodesk Vault z naszym systemem ERP mamy znacznie lepszą kontrolę nad całym cyklem życia produktu – od koncepcji, przez projektowanie, ofertowanie, po produkcję linii montażowej, jej sprzedaż i obsługę posprzedażną. Łatwość odnalezienia informacji, całościowa kontrola procesu, zwiększenie wydajności pracowników i zmniejszenie liczby błędów pozwalają nam dostarczać wyższej jakości produkty i usługi w znacznie krótszym czasie, podnosząc tym samym satysfakcję naszych klientów – mówi Grzegorz Chmura, prezes Automationstechnik.
Zintegrowanie oprogramowania Autodesk Inventor i Autodesk Vault z systemem ERP usprawnia także współpracę z poddostawcami dzięki wyeliminowaniu ręcznego tworzenia zamówień, co wcześniej bywało źródłem błędów i pomyłek. Automatyzacja i cyfryzacja procesów wpisują się w koncepcję Przemysłu 4.0, a zogniskowanie całego systemu IT wokół kluczowego procesu projektowania pozwala przyśpieszyć projektowanie i realizację zamówień oraz umożliwia firmie uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku.
XXI wiek stawia przed firmami produkcyjnymi nowe wyzwania. Poza automatyzacją prostych prac fizycznych, muszą one także zadbać o podnoszenie jakości i wydajności pracy kadry zarządzającej oraz specjalistów, takich jak projektanci czy handlowcy. Tylko inwestując w rozwiązania automatyzujące i ułatwiające pracę „białych kołnierzyków”, zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0, firmy będą mogły skutecznie stawiać czoła konkurencji bazującej jedynie na niskich kosztach pracy fizycznej” – powiedział Radosław Cieślak z firmy Autodesk Polska.
Dodatkowe informacje są dostępne na stronach:
- Autodesk Polska – Historie Klientów - https://www.autodesk.pl/company/newsroom/customer-stories
- Automationstechnik – historia klienta - https://damassets.autodesk.net/content/dam/autodesk/www/campaigns/emea/docs/autodesk-Automationstechnik-a4-PL_v06.pdf
- Automationstechnik – wideo - https://youtu.be/zb_KMkoaRiA
Informacje o Autodesk
Autodesk pomaga wymyślać, projektować i tworzyć lepszy świat. Zarówno projektanci, inżynierowie architekci, jak również graficy, studenci oraz pasjonaci wykorzystują oprogramowanie Autodesk w celu wyzwalania kreatywności i rozwiązywania wyzwań projektowych. Więcej informacji można znaleźć na www.autodesk.pl, www.facebook.com/Autodesk.Poland

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.