Krakowskie centra handlowe opanują „czarne przeceny”

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Z roku na rok coraz więcej sklepów, a także restauracji i punktów usługowych uczestniczy w akcji. Przybywa także osób, które chętnie korzystają z rabatów. Jak wynika z badań opublikowanych w ubiegłym roku przez PayPo, już 62 proc. Polaków odkłada wydatki, aby pod koniec listopada móc skorzystać z promocji „Black”, a 65 proc. robi w tym czasie zakupy.
Najwięcej, bo aż 75 proc. Polaków, sięga w sklepach po ubrania. 74 proc. nabywa produkty, które nadają się później na prezent gwiazdkowy. Ponad połowa wybiera elektronikę, a 49 proc. – akcesoria do domu. W koszyku 41 proc. Polaków lądują natomiast kosmetyki, a u co czwartej osoby – akcesoria sportowe – podaje PayPo.
– Koniec listopada, kiedy rozkręca się Black Week czy Black Friday, to obecnie najintensywniejszy sezon handlowy w roku, porównywalny chociażby do wyprzedaży czy świąt. To także okres, kiedy Polacy ruszają na pierwsze duże zakupy świąteczne – mówi Anna Brzozowska, marketing manager z CH Nowe Czyżyny w Krakowie, gdzie Black Week potrwa od 25 listopada do 2 grudnia.
– Widzimy to we wskaźnikach odwiedzin, które w ostatnim tygodniu listopada notują nawet dwucyfrowe wzrosty. Trend ten z roku na rok się umacnia, w miarę jak sklepy aktywniej uczestniczą w sezonie. Z informacji, które do nas już napływają, wynika, że w tym roku kupujący mogą liczyć na promocje sięgające nawet 70% – dodaje.
Tradycyjnie najwięcej zniżek, a także innych form promocji dostępnych np. przez aplikacje czy newslettery, będzie można znaleźć w sklepach popularnych sieci odzieżowych i obuwniczych. Okazji nie zabraknie też w salonach RTV, AGD i z elektroniką. Promocje pojawią się również w sklepach z dodatkami do domu, w perfumeriach i drogeriach, w sklepach spożywczych, a nawet zoologicznych. Nie ominą one także restauracji i punktów usługowych, np. biur podróży czy teleoperatorów.
– Skala promocji Black z roku na rok rośnie. Jeszcze dekadę temu niewiele marek w nich uczestniczyło, a dziś promocje są już obecne w każdym segmencie handlu. Co więcej, ten okres staje się coraz dłuższy. Wiele sklepów stawia bowiem na tygodniowe obniżki, a nawet rabaty dostępne przez cały miesiąc, jako Black Month – mówi Anna Brzozowska.
Widać to w witrynach. – Każdy sklep ma dziś swój własny pomysł na Black Friday. Promocje dostępne są stacjonarnie, ale także dodatkowe oferty można znaleźć w aplikacjach marek czy newsletterach. Te sklepy, które działają również online, kuszą dodatkowo Cyber Monday, czyli zniżkami dostępnymi w sklepach internetowych. Przed konsumentami zatem prawdziwy maraton promocji – mówi Anna Brzozowska.
Warto się więc do niego przygotować. Mimo że wiele sklepów, zwłaszcza z modą, do ostatniej chwili nie zdradza, jakie będą zniżki, handlowcy radzą uważnie obserwować marki. – Przed sezonem Black warto zainstalować aplikacje mobilne swoich ulubionych sklepów, a także centrów handlowych, które planujemy odwiedzić. To w nich będą się pojawiać zapowiedzi przecen. Te informacje znajdziemy także w social mediach oraz na stronach www – mówi Anna Brzozowska.
Przedstawicielka Nowych Czyżyn ocenia, że w tym roku przeceny mogą przyciągnąć tłumy. Powód? – Sytuacja ekonomiczna sprawia, że wśród konsumentów rośnie skłonność do oszczędzania i korzystania z promocji cenowych. Fakt, że sezon Black przypada tuż przed świętami, sprawi, że wielu Polaków wykorzysta go do bardziej budżetowych przygotowań bożonarodzeniowych, kupując prezenty, a także dekoracje czy jedzenie już na miesiąc przed Wigilią – podsumowuje.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.