Krakowskie centra handlowe opanują „czarne przeceny”

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Z roku na rok coraz więcej sklepów, a także restauracji i punktów usługowych uczestniczy w akcji. Przybywa także osób, które chętnie korzystają z rabatów. Jak wynika z badań opublikowanych w ubiegłym roku przez PayPo, już 62 proc. Polaków odkłada wydatki, aby pod koniec listopada móc skorzystać z promocji „Black”, a 65 proc. robi w tym czasie zakupy.
Najwięcej, bo aż 75 proc. Polaków, sięga w sklepach po ubrania. 74 proc. nabywa produkty, które nadają się później na prezent gwiazdkowy. Ponad połowa wybiera elektronikę, a 49 proc. – akcesoria do domu. W koszyku 41 proc. Polaków lądują natomiast kosmetyki, a u co czwartej osoby – akcesoria sportowe – podaje PayPo.
– Koniec listopada, kiedy rozkręca się Black Week czy Black Friday, to obecnie najintensywniejszy sezon handlowy w roku, porównywalny chociażby do wyprzedaży czy świąt. To także okres, kiedy Polacy ruszają na pierwsze duże zakupy świąteczne – mówi Anna Brzozowska, marketing manager z CH Nowe Czyżyny w Krakowie, gdzie Black Week potrwa od 25 listopada do 2 grudnia.
– Widzimy to we wskaźnikach odwiedzin, które w ostatnim tygodniu listopada notują nawet dwucyfrowe wzrosty. Trend ten z roku na rok się umacnia, w miarę jak sklepy aktywniej uczestniczą w sezonie. Z informacji, które do nas już napływają, wynika, że w tym roku kupujący mogą liczyć na promocje sięgające nawet 70% – dodaje.
Tradycyjnie najwięcej zniżek, a także innych form promocji dostępnych np. przez aplikacje czy newslettery, będzie można znaleźć w sklepach popularnych sieci odzieżowych i obuwniczych. Okazji nie zabraknie też w salonach RTV, AGD i z elektroniką. Promocje pojawią się również w sklepach z dodatkami do domu, w perfumeriach i drogeriach, w sklepach spożywczych, a nawet zoologicznych. Nie ominą one także restauracji i punktów usługowych, np. biur podróży czy teleoperatorów.
– Skala promocji Black z roku na rok rośnie. Jeszcze dekadę temu niewiele marek w nich uczestniczyło, a dziś promocje są już obecne w każdym segmencie handlu. Co więcej, ten okres staje się coraz dłuższy. Wiele sklepów stawia bowiem na tygodniowe obniżki, a nawet rabaty dostępne przez cały miesiąc, jako Black Month – mówi Anna Brzozowska.
Widać to w witrynach. – Każdy sklep ma dziś swój własny pomysł na Black Friday. Promocje dostępne są stacjonarnie, ale także dodatkowe oferty można znaleźć w aplikacjach marek czy newsletterach. Te sklepy, które działają również online, kuszą dodatkowo Cyber Monday, czyli zniżkami dostępnymi w sklepach internetowych. Przed konsumentami zatem prawdziwy maraton promocji – mówi Anna Brzozowska.
Warto się więc do niego przygotować. Mimo że wiele sklepów, zwłaszcza z modą, do ostatniej chwili nie zdradza, jakie będą zniżki, handlowcy radzą uważnie obserwować marki. – Przed sezonem Black warto zainstalować aplikacje mobilne swoich ulubionych sklepów, a także centrów handlowych, które planujemy odwiedzić. To w nich będą się pojawiać zapowiedzi przecen. Te informacje znajdziemy także w social mediach oraz na stronach www – mówi Anna Brzozowska.
Przedstawicielka Nowych Czyżyn ocenia, że w tym roku przeceny mogą przyciągnąć tłumy. Powód? – Sytuacja ekonomiczna sprawia, że wśród konsumentów rośnie skłonność do oszczędzania i korzystania z promocji cenowych. Fakt, że sezon Black przypada tuż przed świętami, sprawi, że wielu Polaków wykorzysta go do bardziej budżetowych przygotowań bożonarodzeniowych, kupując prezenty, a także dekoracje czy jedzenie już na miesiąc przed Wigilią – podsumowuje.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.