KROSS prognozuje w tym roku czterokrotny wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Czterokrotny wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych prognozuje w tym roku polski producent rowerów KROSS
W tym roku polski KROSS planuje sprzedać czterokrotnie więcej rowerów elektrycznych niż w 2021 roku. Tuż przed Światowym Dniem Roweru wyraźnie widać rosnące zainteresowanie Polaków e-bike’ami. Potwierdzają je także badania przeprowadzone przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe. 4 na 10 ankietowanych rozważa zakup roweru elektrycznego w niedalekiej przyszłości, a ponad 60% badanych sądzi, że ułatwiają one drogę do pracy i po zakupy. W obliczu najwyższych w historii cen paliw, coraz więcej Polaków postanawia zamienić cztery kółka na dwa.
Badania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdzają, że rośnie grupa Polaków, którzy dostrzegają zalety rowerów elektrycznych. Połowa ankietowanych przyznała, że z uwagi na rosnące ceny paliw, chętnie skorzystałaby z e-bike’a. 60% badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że posiadanie e-bike’a pozwoliłoby obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla większości ankietowanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. Przy rekordowych cenach paliw i niskiej dostępności nowych samochodów, zainteresowanie rowerami elektrycznymi szybko rośnie. Dane prezentowane przez KROSS pokazują, że tegoroczny – czterokrotny wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych będzie równie dynamiczny w 2023 roku. Sprzedaż w tym segmencie rowerów KROSS może być dwuipółkrotnie wyższa niż w 2022.
- W KROSS już od kilku lat wiemy, że rowery elektryczne zawojują rynek. To kolejna rewolucja na rynku jednośladów. Polacy podążają za trendami obserowanymi w krajach Europy zachodniej. Popularność e-bike’ów to szansa na dynamiczny rozwój polskiej elektromobilności. Przy historycznie wysokich cenach paliw, Polacy dostrzegają zalety rowerów elektrycznych. W odróżnieniu do niskiej dostępności nowych samochodów, polski KROSS tak zaplanował swoje procesy produkcyjne, by każdy z zainteresowanych klientów, znalazł odpowiedni dla siebie model roweru elektrycznego. A teraz dzięki atrakcyjnej ofercie sprzedaży ratalnej w KROSS, łatwiej można cieszyć się rowerem elektrycznym – mówi Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż.
Praktyczny i komfortowy e-bike coraz częściej zastępuje samochód. W wielu europejskich miastach e-rowery stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym. Rower elektryczny to także idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku rower elektryczny, może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.
Coraz częściej e-rowery w wersji cargo wybierają także firmy dostawcze, kierując się zarówno względami logistycznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi. „Elektryki” są dla branży kurierskiej idealnym rozwiązaniem na realizację dostaw tzw. „ostatniej mili”. Elektrycznym rowerem cargo można dojechać bardzo blisko miejsca docelowego, co przy dzisiejszych ograniczeniach komunikacyjnych w centrach miast jest szczególnie istotne. E-bike to także dobra propozycja dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku jednoślad ze wspomaganiem może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.