Komunikaty PR

Książka serwisowa dachu - dlaczego warto ją mieć?

2021-02-08  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alicja Zakrzewska
Fama PR Sp. z o.o.

Żeromskiego 62/2
50-312 Wrocław
alicja|famapr.pl| |alicja|famapr.pl
605734638
www.superdekarz.pl

Budowa domu to setki podjętych decyzji, m.in. o wyborze produktów, cenie, wykonawcach, szczegółach wykończenia. W tym czasie wielu inwestorów pilnuje zapisów Kierownika Budowy w Dzienniku Budowy, który jest urzędowym dokumentem opisującym przebieg prac budowlanych. Zamieszkując we własnym domu czujemy się zwolnieni z obowiązku zapisywania napraw, bo nie wymaga już tego prawo. Tymczasem warto zaprowadzić taki dokument na własny użytek, aby nie polegać na własnej pamięci czy nie zawsze dokładnie opisanych rachunkach. Dekarze zrzeszeni w programie SUPERDEKARZ radzą założyć Książkę serwisową dachu, której przykład znaleźć można na stronie Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Dlaczego warto ją mieć?

Książkę serwisową dachu można porównać do książki serwisowej samochodu – tłumaczy Adrian Woźniak, finalista programu SUPERDEKARZ 2020, właściciel firmy U.R.B. Adrian Woźniak z miejscowości Zawada, k. Olkusza. - Tak jak w przypadku nowego auta dbamy o zapisywanie historii napraw, wymiany oleju itp., aby utrzymać gwarancję na auto, tak samo powinniśmy traktować dach nowego domu. Książka serwisowa dachu o dokument zawierający informacje o wykorzystanych do budowy czy remontu dachu materiałach, o wykonywanych przeglądach i przeprowadzonych naprawach. Z pewnością pomoże ona inwestorowi pilnować terminy przeglądów okresowych, a w razie problemów z funkcjonowaniem dachu posłuży przy konsultacji z ekipą dekarską. Dodatkowo taka systematycznie prowadzona książka może być atutem przy sprzedaży domu – dodaje Superdekarz.

Książkę można założyć samodzielnie lub zapytać o nią wykonawcę dachu. Forma nie jest istotna o tyle, o ile jej treść, która narzuca pewną dyscyplinę zarówno inwestorowi, jak i firmie wykonawczej. Co powinna zawierać?

W książce muszą się znaleźć dane właściciela obiektu/inwestora i dane wykonawcy/ jego firmy. Kolejnym ważnym punktem jest opis techniczny dachu, który zawiera m.in.: 

  • datę wykonania usługi
  • numer rachunku/faktury
  • zakres przeprowadzonych prac 
  • rodzaj dachu i jego konstrukcji.

Kolejnym ważnym i szczegółowo opisanym punktem powinny być materiały użyte do budowy/ dachu – nazwa produktu, nazwa producenta, numer serii/symbol i ilość produktu.

Książka powinna opisywać dokładnie warunki udzielanej przez dekarza-gwaranta gwarancji, m.in.:

  • obowiązujący gwarancję okres 
  • podstawę przyjęcia reklamacji (np. kopia paragonu, faktura VAT lub inne wydane przez gwaranta-wykonawcę potwierdzenie wykonania usługi)
  • okres, w jakim gwarant usunie wadę fizyczną od chwili ujawnienia wady oraz pozytywnego rozpatrzenia reklamacji (utrudnieniem mogą być niekorzystne dla prac warunki atmosferyczne lub niedostępność elementów niezbędnych do przeprowadzenia naprawy)
  • warunki przedłużenia okresu gwarancji (np. wykonanie na koszt inwestora okresowego przeglądu dachu – zwykle raz na 12 miesięcy)
  • warunki utraty gwarancji (np. brak okresowego serwisu, ingerencja w połać dachu w wykonaniu inwestora lub osób trzecich)
  • zapis mówiący o tym, że gwarant jest zwolniony z odpowiedzialności za powstałe szkody wynikające z działania siły wyższej lub aktów wandalizmu.

Warto wiedzieć, że gwarant odpowiada za wady powstałe w wyniki wadliwego wykonania, a nie za nieprawidłowy dobór materiałów, uszkodzenia powstałe w wyniku klęski żywiołowej lub fizycznego uszkodzenia połaci dachu (np. podczas odśnieżania).

Kolejna część książki powinna służyć zapisywaniu informacji związanych z okresowym przeglądem dachu, a więc:

  • datę aktualnego przeglądu
  • sugerowaną datę kolejnego przeglądu
  • opis wykonywanych czynności
  • zalecenia dekarza.

Każdy zapis powinien być potwierdzony podpisem i/lub pieczątką wykonawcy.

Dalsza część książki dotyczy napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych. Powinna ona zawierać:

  • datę zgłoszenia
  • datę wykonania usługi
  • opis wykonanych czynności
  • podpis/pieczątkę wykonawcy.

Warto przeznaczyć ostatnie kartki na daty i opis dodatkowych czynności wykonywanych na dachu, np. odśnieżania, instalacji antenowej, instalacji paneli fotowoltaicznych itp., a więc tych prac, które mogą mieć znaczenie dla ciągłości gwarancji.

Jeśli do tej pory jako właściciel domu nie miałeś świadomości istnienia takiego dokumentu, warto zapytać o niego Twojego dekarza podczas najbliższego przeglądu dachu, który zwykle wykonuje się na wiosnę i wstępnie zarezerwować termin. Najlepszych dekarzy w swojej okolicy znajdziesz dzięki wyszukiwarce wykonawców na stronie superdekarz.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki Biuro prasowe
2024-05-17 | 08:17

Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki

Ponad połowa rodaków – 58 proc. – ocenia swoją orientację w świecie finansów jako średnią, a niemal co piąty jako wysoką. Jednak w przypadku konkretnych pytań,
Konsument SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW
2024-05-14 | 12:00

SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - "SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW"

Od 15 maja w Ziko Dermo będzie można wziąć udział w wyjątkowej akcji p.t. "Sakiewka Wakacyjnych Skarbów”. Celem nowego projektu drogerii jest zachęcenie do efektywnej
Konsument Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!
2024-05-13 | 15:00

Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!

Już w maju portfolio czekoladowych produktów Mars Wrigley w Polsce poszerzy się o nowość. Na sklepowe półki trafią kultowe draże czekoladowe w wersji mini. M&M’s

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Walka o klimat wymaga większego zaangażowania ze strony firm. Już za chwilę będą musiały rzetelnie informować o swoich zielonych działaniach

Według ONZ postępujący kryzys klimatyczny, pandemia COVID-19 i rosnąca liczba konfliktów cofnęły świat w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dlatego niezbędne jest m.in. większe zaangażowanie biznesu, bez którego niewiele da się zdziałać. W tej chwili wciąż pozostaje ono niewystarczające albo kończy się tylko na wzniosłych deklaracjach, które często noszą znamiona greenwashingu. Tak zwana ekościema jest dużym problemem dla konsumentów: 70 proc. deklaruje, że jest zmęczonych tylko mówieniem zamiast realizacją konkretnych działań na rzecz środowiska.

Bankowość

Metawersum ogromną szansą dla Polski. Liderami wdrożeń są na razie największe przedsiębiorstwa

Sektor bankowy jest pierwszym, jaki w Polsce poczynił warte odnotowania inwestycje w obecność w metawersie. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach to właśnie duże firmy będą liderami wdrożeń, ponieważ mają gotowość inwestycyjną zarówno w obrębie sprzętu, jak i aplikacji. Rynki sektora usług czy branży retail niewątpliwie jednak będą się nasycały rozwiązaniami zapraszającymi do wejścia konsumentów do wirtualnego świata. To duża szansa dla polskiej gospodarki, która może w ten sposób utworzyć do 2035 roku rynek o wartości nawet 10 mld euro.

Infrastruktura

Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii

Średnio co piąta latarnia uliczna należąca do gmin jest zmodernizowana – wynika z danych Signify Poland. Większość z pozostałych 80 proc. to energochłonne oświetlenie sodowe. Ich wymiana na technologię LED wraz z systemem zarządzania oświetleniem mogłaby przynieść znaczącą redukcję energii, czyli także kosztów ponoszonych przez samorządy. Na takie inwestycje w najbliższym czasie będzie się decydować coraz więcej gmin. Za spodziewanym boomem przemawiają różne dostępne możliwości finansowania takich projektów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.