Kuchenne must have według FDESIGN
Trudno dziś wyobrazić sobie dobrze urządzoną kuchnię bez sprzętów gwarantujących komfort codziennej kuchennej pracy. Zaawansowane technologicznie płyty i kuchenki, chłodziarki i piekarniki, ekspresy i zmywarki są na liście urządzeń, o których nawet początkujący użytkownicy kuchni będą pamiętać przy okazji jej urządzania. Jednak świadomość dotycząca takich elementów wyposażenia, jak bateria, bywa wiedzą z wyższego pułapu.
Tymczasem współczesne baterie mają funkcje, o których większość z nas jeszcze do niedawna mogła jedynie pomarzyć. Dziś te rozwiązania są na wyciągnięcie ręki.
Większe zasięgi
Jak zwykle, chodzi o podniesienie komfortu. Nie musimy dźwigać dużych i nieporęcznych naczyń, jak choćby wazon, konewka czy garnek, gdy mamy do dyspozycji baterię z elastyczną, wyciąganą wylewką, która znacznie zwiększa zasięg strumienia wody. Elastyczna wylewka to także łatwiejsze opłukiwanie naczyń i warzyw, czy wreszcie spłukiwanie samego zlewozmywaka. W katalogu FDESIGN znajduje się kilka baterii spełniających te potrzeby. Wśród tych w nowoczesnym stylu to np. elegancka ARDESIA, matowo czarna z akcentami różowego złota. Obrotowa i wyciągana wylewka o długim zasięgu gwarantuje komfort użytkowania. Uchwyt typu joystick pozwala na swobodne ustawienie żądanego strumienia i oszczędne gospodarowanie wodą. Inną baterią o nowoczesnej linii jest industrialna w stylu AVANZA (FD1-A08-4B-11) – połączenie elastycznej czerni z błyszczącym chromem.
Również baterie stylizowane na zabytkowe wyposażone są w nowoczesne rozwiązania. Mają retro kształty, pasujące do klasycznych i stylowych wnętrz, a technologię jak najbardziej przyszłościową. Ciekawym przykładem jest trzyotworowa bateria z kolekcji LACRIMA, z wyciąganą, oddzielną rączką natrysku. Model zlewozmywakowy ma wygodne, wysokie kurki do zimnej i ciepłej wody, obrotową wylewkę zakończoną perlatorem, a także odrębnie zamontowaną wylewkę natrysku, której podnosi komfort korzystania ze strefy zlewozmywaka.
Jej wysokość
Swoboda ruchów oznacza wolność. Nie chcemy żonglować naczyniami, które nie mieszczą się pod kranem. Na szczęście nie ma takiej konieczności, gdy możemy skorzystać z baterii z wysoką wylewką. Do takich należy kuchenna bateria o niezwykle wyrafinowanej linii z kolekcji ZAFFIRO FDESIGN, której wysokość dochodzi do 300 mm.
Zmywanie z widokiem
Dziś w urządzaniu wnętrz nie ma kwestii niemożliwych, zatem umiejscowienie strefy zlewozmywaka w okolicach okna jest jak najbardziej realne. W portfolio FDESIGN taką sposobność daje bateria AVANZA (FD1-A14-4-11 oraz FD1-A03-4-11) z funkcjonalną, jedno- i obustronnie składaną wylewką z blokadą. Jednym ruchem da się ją złożyć do poziomu zlewozmywaka, by wygodnie otworzyć skrzydło okna. Podczas zmywania będziemy mogli nie tylko podziwiać widoki, ale także zaczerpnąć świeżego powietrza.
Gorące (na) życzenie
Dla osób z wysoką świadomością ekologiczną komfort oznacza nie tylko wygodę podczas pracy w kuchni, ale też możliwość wpływu na środowisko. Proekologiczną postawę wspierają baterie z rozwiązaniami oszczędzającymi wodę, a także np. z funkcją Cold Start – kolejnym narzędziem na miarę naszych czasów. Cold Start polega na tym, że bateria w pozycji wyjściowej (uchwyt w pionie) uruchamia zimną wodę. Dzięki temu można ograniczyć zużycie tej ciepłej, której nie zawsze potrzebujemy (ale która zawsze łączy się z większym zużyciem energii). Do uruchomienia przepływu gorącej wody potrzebny jest dodatkowy ruch.
Funkcję Cold Start znajdziemy np. w baterii ARDESIA.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.