BFF Banking Group zorganizował w Warszawie wystawę włoskich dzieł sztuki
Nieczęsto w Polsce można oglądać wystawy poświęcone sztuce pop-artu, zwłaszcza europejskiej. BFF Banking Group zorganizował w Warszawie wystawę włoskich dzieł sztuki „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Kolekcja dostępna jest w Warszawie do 26 października. Odbywa się w Pałacu Kultury i Nauki.
Dyrektor Grypy BFF Banking Group ds. Komunikacji i Relacji Instytucjonalnych Alessia Barrera opowiada o tym przedsięwzięciu.
Za sprawą Fundacji BFF we wrześniu odbywa się w Warszawie wystawa włoskiego pop-artu pt. „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Jaka idea przyświeca temu wydarzeniu?
Projekt został stworzony przez BFF w 2020 r. z myślą o przedstawieniu włoskiej sztuki współczesnej publiczności. Obrazy zostały starannie wybrane z kolekcji, którą BFF gromadzi od lat 80.,i która jest stale eksponowana we włoskich biurach Grupy w Mediolanie i Rzymie. Nasza wystawa jest objazdowa. Dzieła podróżować będą do końca 2023 r., aby następnie znaleźć swoje stałe miejsce w nowej siedzibie Grupy „Casa BFF” [Dom BFF], w której powstanie dedykowane muzeum.
Ideą projektu jest pokazanie sztuki jako narzędzia prowadzenia dialogu międzykulturowego, do zachęcania do wdrażania innowacyjnych pomysłów oraz do ich wymiany. Uważamy, że takie podejście jest kluczowe dla rozwoju zarówno firm jak i społeczeństwa. Mamy też nadzieję, że ta wystawa zachęci do nowych inicjatyw i, co oczywiste, wzbudzi ponowne uznanie dla sztuki i kultury Włoch.
Do kogo skierowana jest wystawa?
Wystawa otwarta jest dla wszystkich ludzi, ciekawych życia - dla dorosłych, nastolatków i dzieci.
Naszym celem jest podkreślenie roli sztuki w społeczeństwie, jako autentycznej reprezentacji historii i przestrzeni interakcji kulturowej. Dlatego też zapewniamy również bezpłatny wstęp dla zwiedzających.
Skąd pomysł na wystawę prac malarskich akurat z tego okresu w sztuce?
Wystawa prezentuje wybór prac włoskich artystów, które pochodzą z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Fundacja jest organizacją non-profit. Założona została w 2004 roku przez BFF. Jej celem jest promowanie działalności badawczej oraz inicjatyw kulturalnych i społecznych.
Kolekcja jest nie tylko hołdem dla sztuki drugiej połowy XX wieku. Stanowi ona integralną część historii i rozwoju Grupy, która zgromadziła ją na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Nasza wystawa nosi tytuł ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art i to właśnie „czynnik artystyczny” czyli „art factor” - ponad dwadzieścia lat temu dał początek temu, co miało stać się kolekcją ponad 250 dzieł sztuki.
Jakie dzieła zobaczymy w Polsce?
Warszawska wystawa obejmuje wybór prac, które opisują włoską drogę do pop-artu. Przedstawia ją twórczość Valerio Adamiego, Franco Angelego, Enrico Baja, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardiego, Mario Schifano i Emilio Tadiniego. Począwszy od połowy lat 60. artyści ci angażowali się w tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę oraz techniki stylistyczne z przeszłości.
Który artysta z prezentowanej w Polsce kolekcji jest Pani ulubionym?
Nie mam jednego ulubionego dzieła w kolekcji, którą prezentujemy w Polsce. To dla mnie trudny wybór. Praca nad tym projektem sprawiła, że nauczyłam się wiele o tych dziełach sztuki. Przypatrywałam się im, analizowałam je i oglądałam z różnych perspektyw i w różnym oświetleniu. Kiedy rozpoczęliśmy projekt ART Factor rozpoczęliśmy od prac Enrico Baja i jego serii „Ubu”, potem przeszliśmy do dzieła „Città Italiana” Emilio Tadiniego, które umieściliśmy także na okładce naszego katalogu wystawy w Warszawie. Przedstawiony na tym obrazie świat, moim zdaniem przypomina współczesne, wielokulturowe miasta, które są aktywne 24/7, i w których obok siebie współistnieją zarówno drapacze chmur, jak i rybacy, odkrywcy i realiści oraz marzyciele.
BFF Banking Group
BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. Jest obecna także w Niemczech, Holandii i Irlandii, gdzie oferuje depozyty on-line. Obsługuje w sumie 12 państw w całej Europie. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2021 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 125,3 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 16,7% na koniec marca 2022 r. www.bff.com.
Fundacja Farmafactoring
Fundacja Farmafactoring jest prywatną organizacją non-profit, której głównym celem jest promowanie i rozwijanie działalności badawczej w dziedzinie administracji publicznej i sektora opieki zdrowotnej. W całej swojej historii Fundacja przeprowadziła liczne badania, a także sponsorowała ważne niezależne projekty realizowane przez młodych naukowców w dziedzinie ekonomii i systemów opieki zdrowotnej we Włoszech i w całej Europie. Fundacja wspiera i przyczynia się również do licznych inicjatyw kulturalnych i społecznych. www.fondazionefarmafactoring.it/en
CRAFTY - SPR AWARDS. Pierwsza edycja.
Świętuj powrót do Hogwartu: nowy zestaw LEGO® Harry Potter™ Nora – Edycja Kolekc
Odsłonięto wystawę w Ogrodzie Krasińskich nt. powstańczej reduty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.