Komunikaty PR

BFF Banking Group zorganizował w Warszawie wystawę włoskich dzieł sztuki

2022-10-03  |  15:00
Biuro prasowe

Nieczęsto w Polsce można oglądać wystawy poświęcone sztuce pop-artu, zwłaszcza europejskiej. BFF Banking Group zorganizował w Warszawie wystawę włoskich dzieł sztuki  „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Kolekcja dostępna jest w Warszawie do 26 października. Odbywa się w Pałacu Kultury i Nauki.

Dyrektor Grypy BFF Banking Group ds. Komunikacji i Relacji Instytucjonalnych Alessia Barrera opowiada o tym przedsięwzięciu.

 

Za sprawą Fundacji BFF we wrześniu odbywa się w  Warszawie wystawa włoskiego pop-artu pt. „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Jaka idea przyświeca temu wydarzeniu?

 

Projekt został stworzony przez BFF w 2020 r. z myślą o przedstawieniu włoskiej sztuki współczesnej publiczności. Obrazy zostały starannie wybrane z kolekcji, którą BFF gromadzi od lat 80.,i która jest stale eksponowana we włoskich biurach Grupy w Mediolanie i Rzymie. Nasza wystawa jest objazdowa. Dzieła podróżować będą do końca 2023 r., aby następnie znaleźć swoje stałe miejsce w  nowej siedzibie Grupy „Casa BFF” [Dom BFF], w której powstanie dedykowane muzeum.

 

Ideą projektu jest pokazanie sztuki jako narzędzia prowadzenia dialogu międzykulturowego, do zachęcania do wdrażania innowacyjnych pomysłów oraz do ich wymiany. Uważamy, że takie podejście jest kluczowe dla rozwoju zarówno firm jak i społeczeństwa. Mamy też nadzieję, że ta wystawa zachęci do nowych inicjatyw i, co oczywiste, wzbudzi ponowne uznanie dla sztuki i kultury Włoch.

 

Do kogo skierowana jest wystawa?

Wystawa otwarta jest dla wszystkich ludzi, ciekawych życia - dla dorosłych, nastolatków i dzieci.

Naszym celem jest podkreślenie roli sztuki w społeczeństwie, jako autentycznej reprezentacji historii i przestrzeni interakcji kulturowej. Dlatego też zapewniamy również bezpłatny wstęp dla zwiedzających.

 

Skąd pomysł na wystawę prac malarskich akurat z tego okresu w sztuce?

Wystawa prezentuje wybór prac włoskich artystów, które pochodzą z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Fundacja jest organizacją non-profit. Założona została  w 2004 roku przez BFF. Jej celem jest promowanie działalności badawczej oraz inicjatyw kulturalnych i społecznych.

Kolekcja jest nie tylko hołdem dla sztuki drugiej połowy XX wieku. Stanowi ona integralną część historii i rozwoju Grupy, która zgromadziła ją na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Nasza wystawa nosi  tytuł ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art  i to właśnie „czynnik artystyczny” czyli „art factor” - ponad dwadzieścia lat temu dał początek temu, co miało stać się kolekcją ponad 250 dzieł sztuki.

 

Jakie dzieła zobaczymy w Polsce?

Warszawska wystawa  obejmuje wybór prac, które opisują włoską drogę do pop-artu.  Przedstawia ją twórczość Valerio Adamiego, Franco Angelego, Enrico Baja, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardiego, Mario Schifano i Emilio Tadiniego. Począwszy od połowy lat 60. artyści ci angażowali się w tradycję ikonograficzną, przekształcając i przekraczając awangardę oraz techniki stylistyczne z przeszłości.

 

Który artysta z prezentowanej w Polsce kolekcji jest Pani ulubionym?

Nie mam jednego ulubionego dzieła w kolekcji, którą prezentujemy w Polsce. To dla mnie trudny wybór. Praca nad tym projektem sprawiła, że nauczyłam się wiele o tych dziełach sztuki. Przypatrywałam się im, analizowałam je i oglądałam z różnych perspektyw i w różnym oświetleniu. Kiedy rozpoczęliśmy projekt ART Factor rozpoczęliśmy od prac Enrico Baja i jego  serii „Ubu”, potem przeszliśmy do dzieła „Città Italiana” Emilio Tadiniego, które umieściliśmy także na okładce naszego katalogu wystawy w Warszawie. Przedstawiony na tym obrazie świat, moim zdaniem przypomina  współczesne, wielokulturowe miasta, które są aktywne 24/7, i w których obok siebie współistnieją  zarówno drapacze chmur, jak i rybacy, odkrywcy i realiści oraz marzyciele. 

 

BFF Banking Group

BFF Banking Group jest wiodącym, niezależnym graczem w Europie, specjalizującym się w faktoringu i zarządzaniu należnościami administracji publicznej, usługach związanych z instrumentami kapitałowymi, płatnościami bankowymi i korporacyjnymi. Grupa działa we Włoszech, Chorwacji, Czechach, Francji, Grecji, Polsce, Portugalii, Słowacji i Hiszpanii. Jest obecna także w Niemczech, Holandii i Irlandii, gdzie oferuje depozyty on-line. Obsługuje w sumie 12 państw w całej Europie. BFF jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Mediolanie. W 2021 r. odnotował skonsolidowany skorygowany zysk netto w wysokości 125,3 mln euro, przy wskaźniku CET1 Grupy na poziomie 16,7% na koniec marca 2022 r. www.bff.com.

 
 

Fundacja Farmafactoring

Fundacja Farmafactoring jest prywatną organizacją non-profit, której głównym celem jest promowanie i rozwijanie działalności badawczej w dziedzinie administracji publicznej i sektora opieki zdrowotnej. W całej swojej historii Fundacja przeprowadziła liczne badania, a także sponsorowała ważne niezależne projekty realizowane przez młodych naukowców w dziedzinie ekonomii i systemów opieki zdrowotnej we Włoszech i w całej Europie. Fundacja wspiera i przyczynia się również do licznych inicjatyw kulturalnych i społecznych. www.fondazionefarmafactoring.it/en

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.