Kobieca siła polskiego kina
Podsumowanie tegorocznej edycji Festiwalu w Gdyni
47. edycja Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych przeszła do historii. Najważniejszą nagrodę zdobył anglojęzyczny debiut Agnieszki Smoczyńskiej „The Silent Twins” z Tamarą Lawrance oraz Letitią Wright w rolach głównych. Partnerem filmu jest marka Dr Irena Eris. To jednak nie jedyny przykład silnego, niezależnego, tworzonego przez kobiety kina, dostrzeżony przez publiczność oraz jury.
Podczas uroczystej Gali Zakończenia 47. edycji Festiwalu w Gdyni poznaliśmy Laureatów Złotych i Srebrnych Lwów, a także nagród indywidualnych w Konkursie Głównym. Wśród nagrodzonych znaleźć można wiele inspirujących i odważnych tytułów, w których powstanie zaangażowane były wybitne polskie reżyserki, artystki i producentki.
Złote Lwy dla „The Silent Twins”
W Konkursie Głównym 47. edycji FPFF rywalizowało aż 20 filmów, wśród których znalazło się 6 pełnometrażowych debiutów reżyserskich. Najważniejszą statuetkę otrzymała zaprezentowana na tegorocznym Festiwalu w Cannes produkcja „The Silent Twins” w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej, z Letitią Wright i Tamarą Lawrance w rolach głównych. Film, za którego produkcję odpowiedzialne były Klaudia Śmieja-Rostworowska i Ewa Puszczyńska, przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty w dużej mierze na mimice i gestach. Film doceniony został również w kategorii muzyka – tutaj nagrody indywidualne otrzymali Marcin Macuk oraz Zuzanna Wrońska – oraz w kategorii scenografia, gdzie wyróżniona została Jagna Dobesz. W produkcję „The Silent Twins” zaangażowana była marka Dr Irena Eris, m.in. poprzez dostarczenie na plan kosmetyków wykorzystanych do charakteryzacji aktorek i aktorów. – Agnieszka Smoczyńska, wraz z całą ekipą zaangażowaną w tworzenie „The Silent Twins” udowodnili, jak wielką rolę odgrywają w kinie wrażliwość, pasja i pełne empatii podejście do opowiadanej historii – szczególnie, gdy mówimy o dyskryminacji, wykluczeniu społecznym czy trudnej sytuacji kobiet. Niezwykle cieszy fakt, że wysiłek twórców został w tym wypadku dostrzeżony przez jury i uhonorowany najcenniejszą nagrodą Festiwalu – komentuje Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris.
Małgorzata Hajewska-Krzysztofik z nagrodą za drugoplanową rolę kobiecą w filmie „Iluzja”
Pełne determinacji i tajemnic kobiety to również motyw przewodni filmu „Iluzja” – pełnometrażowego debiutu fabularnego reżyserki Marty Minorowicz. Opowiada on historię matki, która w poszukiwaniu zaginionej córki rozpoczyna własne, coraz bardziej irracjonalne śledztwo, balansując na granicy świata realnego i nadprzyrodzonego. Jury doceniło szczególnie kreację Małgorzaty Hajewskiej-Krzysztofik, przyznając jej nagrodę indywidualną za drugoplanową rolę kobiecą. Także na planie „Iluzji” obecne były produkty marki Dr Irena Eris. Ze względu na filozofię wyznawaną przez odgrywającą w filmie główną rolę Agatę Buzek, wegański skład kosmetyków marki, użytych na planie do charakteryzacji bohaterów, potwierdzony został w Centrum Naukowo-Badawczym Dr Irena Eris.
Film „Victoria” z nagrodą za „Najodważniejsze spojrzenie”
Jako partner Festiwalu w Gdyni Dr Irena Eris już od 6 lat wspiera polskich artystów i artystki, czego symbolem jest przyznana w tym roku już po raz kolejny nagroda za najodważniejszą, najwrażliwszą i najpiękniej opowiedzianą filmową historię. Podczas 47. edycji Festiwalu w Gdyni nagrodę za „Najodważniejsze spojrzenie” otrzymały twórczynie filmu „Victoria” – reżyserka Karolina Porcari oraz Katarzyna Figura, odtwórczyni głównej roli. Krótkometrażowa produkcja opowiada historię Amelii, atrakcyjnej kobiety w średnim wieku, która od wielu lat żyje w niesatysfakcjonującym, popadającym w rutynę związku. Kobietę poznajemy w momencie, gdy w wyniku otrzymania tajemniczej przesyłki, zaczyna powoli odkrywać swoje uśpione pragnienia i potrzeby.
O FPFF w Gdyni
Odbywający się od 1974 roku Festiwal Polskich Filmów Fabularnych to jedno z najstarszych wydarzeń filmowych w Europie. Posiada status narodowego festiwalu filmowego i jest najważniejszą polską imprezą branżową. Pełni kluczową rolę w upowszechnianiu kultury, promocji polskiego dorobku filmowego oraz ugruntowania pozycji i odbioru rodzimej kinematografii. Każdego roku najciekawsze polskie produkcje rywalizują w nim o Złote i Srebrne Lwy, jak również o szereg nagród indywidualnych, a na czas trwania Festiwalu Gdynia staje się prawdziwą stolicą polskiego kina. Więcej informacji dostępne jest na stronie festiwalgdynia.pl
O marce Dr Irena Eris
Kosmetyki Dr Irena Eris zostały stworzone z pasji do pielęgnacji piękna. Przełomowe receptury projektowane są w oparciu o własne zgłoszenia patentowe, nowatorskie technologie czy najlepsze, często trudno dostępne składniki, a dzięki synergii działań grupy ekspertów z różnych dziedzin, kosmetyki od lat wyróżniają się na rynku.
Kontakt dla mediów:
Joanna Łodygowska, Szef Działu Komunikacji, Dr Irena Eris S.A.
tel. 00 48 696 494 337, email: Joanna.Lodygowska@DrIrenaEris.com

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.