Komunikaty PR

Niecodzienni bohaterowie o czytelnictwie. Wieczór Przyjaciół FPC

2022-09-16  |  10:00
Biuro prasowe

Fundacja Powszechnego Czytania od czterech lat działa na rzecz podniesienia poziomu czytelnictwa w Polsce. Wieczór przyjaciół Fundacji był spotkaniem zaskakująco różnorodnym. Spotkali się nauczyciele i bibliotekarze, samorządowcy i biznes, reprezentanci instytucji ministerialnych, wielkich mediów i agencji reklamowych, pisarze, ilustratorzy, wydawcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych.

Gości powitał Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej, podkreślając, że czytanie nie jest tematem przeszłości, że książki to ważny temat dla rozwoju społeczeństw. – Zależało nam na spotkaniu wielu środowisk. Czytelnictwo jest tematem, który łączy wszystkich – cieszymy się z mocnych przykładów z biznesu bo czytanie jako ćwiczenie umysłu to sprawa ważna w każdym środowisku – podkreśliła Maria Deskur, prezes Fundacji Powszechnego Czytania.

Wieczór pokazał, że czytanie rzeczywiście łączy osoby bardzo różne. Robert Piaskowski, Pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury podkreślił rolę książek w rozwoju społeczności lokalnych; ilustratorka Dorota Łoskot-Cichocka opowiedziała wzruszająco o znaczeniu czytania w przepracowywaniu traumy i pomaganiu przez sztukę, aktorka Anna Mucha zachwyciła mocną, pełną emocji wypowiedzią o książkach w życiu własnej córki, Ewelina Karpińska, szefowa marketingu Green CaffeNero opowiedziała o książkach w kawiarniach sieci, Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku i prezes Unii Metropolii Polskich opowiedział o swoim zaangażowaniu w kampanię #CzytanieRządzi i podkreślił rolę czytania we własnym życiu,  Olga Korolec, szefowa zrównoważonego rozwoju Ringier Axel Springer podkreśliła konieczność zaangażowania mediów w promocję czytania, Dmytro Drozdovsky, literat i wydawca ukraiński opowiedział o dramatycznej sytuacji wydawców ukraińskich, a Wojciech Ziminski, prowadząc wieczór opowiedział o swoich nie zawsze łatwych doświadczeniach z kupowaniem książek.

Wieczór był połączony z prapremierą książki „Świat jest piękny. Książka przeciw wojnie”, którą stworzyło dla Fundacji grona kilkudziesięciu twórców - na rzecz pomocy ukraińskim dzieciom, rodzinom a także wydawcom. Całkowity dochód ze sprzedaży książki będzie przeznaczony na dalsze akcje pomocowe. Fundacja przedstawiła dane z tegorocznych działań: 47 milionów wyświetleń kampanii #CzytanieRządzi; 150 000 dolarów przekazanych wydawcom ukraińskim, blisko 100 000 książek przekazanych dzieciom ukraińskim w Polsce.  Zarząd Fundacji przyznał Kariatydy Czytelnictwa zasłużonym dla sprawy firmom i ludziom.

Fundacja Powszechnego Czytania opisuje w swoich publikacjach „Supermoc książek”, podkreślając, że #CzytanieRządzi jak sport: jest wysiłkiem, który kochamy, pomaga człowiekowi w rozwoju, wciąga. #CzytanieRządzi: ćwiczy nasz umysł, sprawia, że jesteśmy „w formie”: intelektualnie, społecznie i emocjonalnie, stabilni, zdrowi, kompetentni!

Fundacja Powszechnego Czytania jest organizacją non profit, która powstała w 2018 roku, dzięki woli współpracy konkurentów - wydawców i stawia sobie za cel podniesienie poziomu czytelnictwa w Polsce. W 2019 r Fundacja uruchomiła program Książka na receptę. Recepta na sukces zapraszając do współpracy pierwszego pediatrę na świecie, który  w 1990 roku zaczął przepisywać czytanie jak witaminy. W 2020 roku, w dniu zamknięcia szkół, Fundacja stworzyła kampanię #TerazCzasNaCzytanie namawiając rodziców do odrywania dzieci od ekranów. W 2021 roku opublikowała pierwszy polski poradnik upowszechniania czytania Supermoc książek oraz Supermoc książek w przedszkolu. Od dnia wybuchu wojny w Ukrainie prowadzi akcję #KsiążkaChroni, której celem jest dostarczenie książek dzieciom uchodźcom i pomoc wydawcom ukraińskim, w czerwcu b.r. we współpracy z Unią Metropolii Polskich wystartowała z kampanią #CzytanieRządzi. Fundacja zaprasza do współpracy wszystkich ludzi zainteresowanych tematem podniesienia poziomu czytelnictwa w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.