Komunikaty PR

Tak było na Przedsmaku Tygodnia Kuchni Polskiej

2022-11-08  |  13:00
Biuro prasowe

Tydzień Kuchni Polskiej już za kilka dni. Startujemy dokładnie 11 listopada, w Święto Niepodległości. Wcześniej w Warszawie i Krakowie odbyły się dwa wydarzenia branżowe o wspólnej nazwie Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej. Była to idealna okazja, by poznać bogactwo i różnorodność kuchni polskich regionów.

Do warszawskiej restauracji Buffo zaprosił jej właściciel i szef kuchni Grzegorz Janczewski oraz szefowie kuchni Akademii Inspiracji MAKRO: Rafał Zaręba oraz Dariusz Nikodemski. Przygotowali oni trzy kulinarne „przystanki” poświęcone kuchni żydowskiej, mazurskiej i śląskiej w przewrotnej wersji wegetariańskiej. Można było zatem spróbować takich rarytasów, jak mazurskie plińce z pomoćką, śląskie czarne kluski z czarnuszką i ziołami w bulionie grzybowym, mannę na wywarze z palonej kapusty z bryndzą  oraz żydowskie rogaliki rugelachy z konfiturą różaną. A to tylko cztery z aż dziesięciu kreacji przygotowanych specjalnie na tę okazję.

 

Biało-czerwonych dań, ale z zupełnie innych części Polski, mogli spróbować uczestnicy „przedsmakowego” wydarzenia w Krakowie. W restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym, oprócz gospodarza, znanego szefa kuchni Krzysztofa Żurka, dania przygotowali również Zbigniew Sonik i Jakub Kowalczyk z krakowskiej Akademii Inspiracji MAKRO. Dzięki nim goście spróbowali menu z Małopolski z kultową kaczką po krakowsku z kaszą gryczaną i modrą kapustą oraz serowych placuszków małdrzyków. Było też menu wielkopolskie, a w nim m.in. pierogi z gęsiną i oryginalna wariacja na temat świętomarcińskiego rogala. Były też – na „przystanku” podhalańskiej – moskole i jagnięcina, zaś w Kuchni Artystów goście mogli spróbować wzmacniającego barszczu, którym ponoć raczył się Ignacy Paderewski oraz bigosu według przepisu słynnej Neli Rubinstein.

 

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie mające na celu promocję patriotyzmu kulinarnego oraz wspieranie lokalnych restauracji. Odbywa się od 2018 roku w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO – Polskich Skarbów Kulinarnych. Jest on skierowany do każdego, kto chciałby wesprzeć rodzimą kuchnię.  Od 11 do 20 listopada „narodowych” przysmaków  będą mogli spróbować goście restauracji, które z okazji Tygodnia Kuchni Polskiej przygotowały specjalne biało-czerwone menu. Dostępny jest już system rezerwacyjny, który umożliwi wcześniejsze zaplanowanie wizyty w konkretnym lokalu. Wystarczy wybrać restaurację i termin oraz menu w specjalnej cenie 69 zł, 99 zł lub 119 złotych, by cieszyć się prawdziwie polskimi smakami.

 

Listę restauracji biorących udział w akcji można sprawdzić na stronie: www.tydzien-kuchni-polskiej.pl, tam też można dokonać rezerwacji. Więcej informacji o Tygodniu Kuchni Polskiej jest dostępnych na mediach społecznościowych MAKRO Polska. Zapraszamy do udziału! 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę Biuro prasowe
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na
Kultura Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina
2024-12-18 | 12:15

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia mieszkańcy Szczecina otrzymali od Browaru Bosman i Miasta Szczecin wyjątkowy eko-prezent. Browar opracował koncepcję parku przy ulicy
Kultura Startuje konkurs Pulsu Biznesu na Biznesową Książkę Roku
2024-10-23 | 15:00

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku

Dziś rusza premierowa edycja konkursu Biznesowa Książka Roku organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Jego celem jest wyróżnienie wyjątkowych tytułów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.