Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Na malowniczej wydmie obok rezerwatu Goździkowe Bagno w podwarszawskim Nadleśnictwie Celestynów reprezentacja Somfy Polska posadziła 3600 drzewek sosny. Był to finał jesiennej edycji prowadzonej w tej firmie już od dwóch lat ekologicznej inicjatywy #WSomfykrecimyisadzimy.
Jej idea jest bardzo prosta. W trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju pracownicy Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry, a także stracone w siłowaniach kalorie na sadzonki. Przelicznik? „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”.
Podczas pierwszej edycji akcji #WSomfykrecimyisadzimy jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyleż drzewek zostało wiosną ubiegłego roku zasadzonych przez pracowników Somfy na terenie Nadleśnictwa Nawojowa w Beskidzie Sądeckim. Teraz wynik został poprawiony i 3600 sadzonek sosny pospolitej wzbogaciło zasoby Nadleśnictwa Celestynów.
– Mamy do tej pory już na koncie w sumie blisko hektar posadzonego lasu i wcale nie zamierzamy na tym poprzestać. Naszą pasją jest zdrowy tryb życia i udaje nam się wciągnąć do tej pożytecznej mini rywalizacji coraz więcej koleżanek i kolegów z firmy. Jak widać – z sukcesami– podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Na hektar nowego lasu przypada ok. 8 tys. sadzonek i może się wydawać, że posadzone przez Somfy Polska pół hektara to nie jest dużo. Jednak w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa ograniczająca skutki efektu cieplarnianego jest cenna. Leśnicy wymieniają w tym kontekście dziesiątki przemawiających do wyobraźni faktów, m.in., że jedno dorosłe drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla…
Działania na rzecz ochrony naturalnego środowiska to w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasła, ale podejmowane na co dzień konkretne decyzje. – Od kilku lat w ramach Grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green. Jego założeniem jest odpowiedzialne podejście do produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Już 57 proc. oferowanych na globalnym rynku rozwiązań firmy posiada znak tego projektu, a do 2030 r. jego warunki mają spełniać wszystkie. Prowadzimy także działania na rzecz poprawy wydajności energetycznej budynków poprzez opracowywanie rozwiązań zmniejszających zużycie energii – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska.
W naszym kraju budynki odpowiadają za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I choćby właśnie w obszarze zielonych budynków użyteczności publicznej Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju 2021 r. Karty Zielonej Transformacji, która zakłada skoordynowane działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji śladu węglowego. Co warte podkreślenia, jest to jedna z pierwszych takich inicjatyw na polskim rynku.
* * *
Somfy Polska działa na naszym rynku już od 25 lat, spółka wchodzi w skład francuskiej grupy Somfy, czołowego na świecie producenta automatyki domowej i budynkowej. Pierwszy zakład, oferujący pod tą marką pionierski wtedy wynalazek, jakim była markiza wyposażona w napęd rurowy, ruszył w 1969 r. w Cluses we Francji. Dziś grupa jest obecna na rynkach 60 krajów, ma w portfolio ponad 2210 patentów, a na całym świecie działa już blisko 12 mln urządzeń connected, którymi dzięki systemom automatyki Somfy można sterować z poziomu smartfonu.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.