Komunikaty PR

Legenda wraca na drogę

2021-02-25  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.34 MB )

Osiągnięcia legendarnej dynastii Brabhamów w świecie sportów motorowych nie mają sobie równych. Senior rodu, Sir Jack pozostaje do dziś jedynym kierowcą, który zdobył mistrzostwo świata Formuły 1 w samochodzie własnej konstrukcji, potwierdzając tym wielkim osiągnięciem status trzykrotnego mistrza świata.

Sukcesy kontynuowały trzy pokolenia rodziny. Po prestiżowe tytuły w wyścigach samochodów sportowych sięgali synowie Jacka – w tym najmłodszy Dawid, który wygrał słynny 24-godzinny wyścig Le Mans, a obecnie stoi na czele odrodzenia kultowej marki we współpracy z jednym z jej historycznych partnerów.

Organizacja Brabham rozpoczęła działalność w 1962 r., a trzy lata później nawiązano partnerstwo z Goodyearem. W 1966 roku kultowy BT19 Sir Jacka był maszyną nie do pokonania, w jego trzecim i ostatnim roku mistrzostw. Podstawą mistrzostwa z 1966 roku były cztery zwycięstwa Sir Jacka z rzędu w połowie sezonu – w tym na pofałdowanym torze Brands Hatch i trudnej Pętli Północnej Nürburgringu. Brabham zapewnił sobie także wyjątkowy dublet, zdobywając koronę konstruktorów w Watkins Glen, macierzystym wyścigu Goodyear.

Współpraca ta zaowocowała zwycięstwami i wspólnymi wyścigami w latach 80., a Goodyear przyczynił się do zdobycia ponad 50 tytułów mistrza świata kierowców i konstruktorów oraz setek zwycięstw w wyścigach do 1997 roku.

W 2019 r. Brabham Automotive i Goodyear ponownie połączyli swoje siły, powracając na tor wyścigowy. Samochód torowy Brabham BT62 kontynuuje tradycję wyścigowego rodowodu rodziny. Ten 700-konny, lekki, 6-biegowy i zaawansowany aerodynamicznie samochód wyścigowy został zaprojektowany z uwzględnieniem tych samych założeń, które obowiązują w każdym najlepszym samochodzie wyścigowym.

Auto ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy. David zwyciężył w nim w swoim debiucie w 2019 roku, wraz z drugim kierowcą Willem Powellem, w mistrzostwach Britcar („Race into the Night”) dla samochodów sportowych, turystycznych i produkcyjnych, na znanym z mokrej nawierzchni torze Brands Hatch.

„Kiedy wprowadzaliśmy BT62, przedstawialiśmy go jako najlepszy samochód torowy” – powiedział David. „Patrząc na niesamowitą historię nazwiska Brabham w Formule 1, czułem, że moim obowiązkiem jest przywrócenie mu dawnej świetności. Wtedy pomyśleliśmy: No tak, musimy się ścigać. Zwróciliśmy się do Goodyeara, przeprowadziliśmy test, wypróbowaliśmy opony F1 SuperSport i okazało się, że pasują idealnie. Równowaga między samochodem, oponą i kierowcą była dokładnie taka, jakiej potrzebowaliśmy, dlatego wygraliśmy.”

Asortyment opon Goodyear jest tak szeroki, że to naturalny wybór również dla drogowej wersji BT62 – BT62R. Ten samochód został zaprojektowany jako szczytowe osiągnięcie w swoim rodzaju – zachowuje równowagę pomiędzy doskonałymi osiągami na torze i komfortem codziennej jazdy na drogach, a jednocześnie utrzymuje wiele cech wspólnych z wersją wyścigową, mimo że jest dopuszczony do ruchu drogowego.

Ze względu na znaczne różnice między nawierzchnią i charakterystyką toru wyścigowego a ulicami miasta lub autostradami, opona musi być przygotowana na każdy z tych scenariuszy.

Tutaj do gry wkracza Goodyear Eagle F1 SuperSport RS jako idealne rozwiązanie. Opony te zaprojektowano tak, aby zapewniały osiągi pożądane przez entuzjastów jazdy po torze, a jednocześnie mogły pokonywać codziennie nawierzchnie, do których z reguły opony wyścigowe nie są przystosowane, co czyni je doskonałym dopełnieniem BT62R.

„Wyścigi są częścią DNA Goodyeara i Brabhama, więc jest to doskonała okazja do współpracy obu marek” – powiedział Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych w firmie Goodyear w Europie. „Gdy projektujemy opony do samochodów wyścigowych, powstają one na miarę, zgodnie ze specyfikacją zawodników. Gdy dostosowujemy konstrukcję do samochodu drogowo-torowego, takiego jak BT62R, nasze opony Eagle F1 SuperSport RS czerpią z wiedzy uzyskanej podczas wyścigów.”

Po ponad 50 latach od słynnego tytułu mistrzowskiego, zdobytego przez Sir Jacka na oponach Goodyear, David nie ukrywa, że chciałby, aby marka wystąpiła w Le Mans i ponownie sięgnęła po historyczne zwycięstwo. Ponieważ Goodyear jest już mocno zaangażowany w ten legendarny wyścig wytrzymałościowy jako wyłączny dostawca opon dla ultra-konkurencyjnej klasy LMP2, wielki sukces Brabhama i Goodyeara w sportach motorowych nie jest tylko marzeniem.

Kończąc, David powiedział: „Relacje między Goodyearem a moim ojcem oraz historia wyścigów  Brabham były bardzo ważnym elementem powstania samochodu BT62R. Przywrócenie tej nazwy i jej prestiżu dzięki temu, co robimy, wiele znaczy dla mnie i mojej rodziny. Szkoda, że nie było przy tym mojego ojca, ale jestem pewien, że byłby bardzo szczęśliwy. Współpraca Goodyear i Brabham Automotive na torze i na drogach jest dla nas niezwykle ważna.”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.