Komunikaty PR

Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans

2024-06-07  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.29 MB )

Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów sportów motorowych. Sterowiec będzie można zobaczyć na niebie od piątku, 14 czerwca do niedzieli, 16 czerwca – w harmonogramie zaplanowano 20h lotów.

"Sterowiec Goodyear Blimp to symbol i od dziesięcioleci nasz powietrzny ambasador obecny podczas wielu międzynarodowych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Odkąd Goodyear powrócił do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2020 roku, sterowiec stał się popularnym elementem wydarzeń na Circuit de la Sarthe. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę tradycję również w tym roku. Obserwując zmagania na torze warto spojrzeć również w górę!”, powiedział Luca Andreoni, dyrektor Goodyear ds. marek konsumenckich w EMEA.

Najważniejsze fakty o sterowcu Goodyear Blimp

Mierzący 75 metrów długości, 19,5 metra szerokości i 17,4 metra wysokości europejski sterowiec Goodyear Blimp jest obecnie największym tego typu statkiem powietrznym na świecie. Objętość jego powłoki wynosi 8425 m3 i jest ona wypełniona niepalnym helem dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Sterowiec może zabrać na pokład 14 pasażerów, a za sterami zasiada dwóch pilotów.

Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, są to Zeppeliny (model NT). Każdy z nich napędzany jest trzema silnikami o mocy 200 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 125 km/h i zasięgu 1000 km. Zazwyczaj poruszają się wzdłuż głównych dróg lub autostrad i mogą latać maksymalnie na wysokości 3000 metrów. Na co dzień Goodyear Blimp w Europie stacjonuje w bazie na lotnisku Essen/Mülheim w niemieckim regionie Ren-Ruhra, a jego amerykańskie bazy mieszczą się w Ohio, na Florydzie i w Kalifornii.

Powietrzny ambasador Goodyear od ponad wieku

Po raz pierwszy sterowce Goodyeara wzbiły się w powietrze w 1910 r., a marka była jednym z pionierów rozwoju tej formy podróży lotniczych. W latach 50. XX w. sterowiec Goodyear Blimp zaczął być wykorzystywany do transmisji telewizyjnych z powietrza – zadebiutował podczas Parady Róż i meczu futbolu amerykańskiego Rose Bowl w 1955 roku jako pierwsza platforma kamerowa w branży. Od tego czasu sterowce Goodyear Blimp są stałym elementem wydarzeń, od Super Bowl po królewskie wesela i wiele innych, odwiedzając około 200 imprez rocznie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi

Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.

Firma

Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania

Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.

Ochrona środowiska

Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania

Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.