Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów sportów motorowych. Sterowiec będzie można zobaczyć na niebie od piątku, 14 czerwca do niedzieli, 16 czerwca – w harmonogramie zaplanowano 20h lotów.
"Sterowiec Goodyear Blimp to symbol i od dziesięcioleci nasz powietrzny ambasador obecny podczas wielu międzynarodowych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Odkąd Goodyear powrócił do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2020 roku, sterowiec stał się popularnym elementem wydarzeń na Circuit de la Sarthe. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę tradycję również w tym roku. Obserwując zmagania na torze warto spojrzeć również w górę!”, powiedział Luca Andreoni, dyrektor Goodyear ds. marek konsumenckich w EMEA.
Najważniejsze fakty o sterowcu Goodyear Blimp
Mierzący 75 metrów długości, 19,5 metra szerokości i 17,4 metra wysokości europejski sterowiec Goodyear Blimp jest obecnie największym tego typu statkiem powietrznym na świecie. Objętość jego powłoki wynosi 8425 m3 i jest ona wypełniona niepalnym helem dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Sterowiec może zabrać na pokład 14 pasażerów, a za sterami zasiada dwóch pilotów.
Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, są to Zeppeliny (model NT). Każdy z nich napędzany jest trzema silnikami o mocy 200 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 125 km/h i zasięgu 1000 km. Zazwyczaj poruszają się wzdłuż głównych dróg lub autostrad i mogą latać maksymalnie na wysokości 3000 metrów. Na co dzień Goodyear Blimp w Europie stacjonuje w bazie na lotnisku Essen/Mülheim w niemieckim regionie Ren-Ruhra, a jego amerykańskie bazy mieszczą się w Ohio, na Florydzie i w Kalifornii.
Powietrzny ambasador Goodyear od ponad wieku
Po raz pierwszy sterowce Goodyeara wzbiły się w powietrze w 1910 r., a marka była jednym z pionierów rozwoju tej formy podróży lotniczych. W latach 50. XX w. sterowiec Goodyear Blimp zaczął być wykorzystywany do transmisji telewizyjnych z powietrza – zadebiutował podczas Parady Róż i meczu futbolu amerykańskiego Rose Bowl w 1955 roku jako pierwsza platforma kamerowa w branży. Od tego czasu sterowce Goodyear Blimp są stałym elementem wydarzeń, od Super Bowl po królewskie wesela i wiele innych, odwiedzając około 200 imprez rocznie.
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.