Komunikaty PR

Lexmark wyróżniony tytułem Lidera Zrównoważonego

2022-06-30  |  15:00
Biuro prasowe

Firma Lexmark, globalny lider w dziedzinie przetwarzania obrazu i rozwiązań IoT, zyskała tytuł branżowego lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju według raportu Sustainability Vendor Landscape 2022, przygotowanym przez firmę Quocirca, zajmującą się badaniem rynku druku.

 

Raport Quocirca Sustainability Vendor Landscape analizuje podejście producentów urządzeń drukujących do zrównoważonego rozwoju i ich działania z tego zakresu. W najnowszym wydaniu eksperci uhonorowali firmę Lexmark za przyjęcie zasad gospodarki cyrkularnej i skuteczną integrację praktyk zrównoważonego rozwoju w ramach globalnej działalności firmy.

 

Konkretne działania w zakresie recyklingu i strategiczne podejście do produkowania wysokiej jakości urządzeń przyjaznych dla środowiska pozwoliło firmie Lexmark zająć pozycję lidera w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. – mówi Louella Fernandes, Dyrektor w Quocirca. – Dzisiaj klienci podchodzą z dużą atencją do wyboru dostawców technologicznych, biorąc pod uwagę nie tylko ofertę produktów czy usług, ale też działania firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że branża drukowania musi wyjść poza sprzęt, aby dostarczać swoim klientom rozwiązania i usługi, które pozwolą im ograniczyć własny wpływ na środowisko naturalne. W tym kontekście Lexmark jest zdecydowanie dobrym wyborem. – dodaje.

Nominując firmę Lexmark na pozycję lidera zrównoważonego rozwoju, eksperci Quocirca podkreślili następujące zasługi firmy:

  • Osiągnięcia w zakresie emisji dwutlenku węgla, zużycia energii i zasobów
  • redukcja globalnej emisji CO2 o 62% od roku 2005, dążenie do osiągnięcia 40% redukcji (z poziomu z 2015 r.) do roku 2025;
  • wprowadzenie polityki zerowego składowania i zerowego spalania odpadów, w ramach której 100% zwróconych wkładów jest ponownie wykorzystywanych lub poddawanych recyklingowi;
  • wykorzystanie ponad 39% odzyskanego plastiku w nowych urządzeniach;
  • wykorzystanie tworzyw PCR w 92% nowych urządzeń.
  • Dążenie do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej do 2035 r.
  • Członkostwo w międzynarodowej inicjatywie środowiskowej Carbon Disclosure Project oraz międzynarodowych koalicjach branżowych Responsible Business Alliance i Responsible Mineral Initiatives.
  • Dołączenie do inicjatywy UN Global Compact.
  • Korzystanie z zarządzanych usług druku i funkcji zarządzania drukiem w chmurze, aby umożliwić klientom korzystanie ze wspólnej mocy obliczeniowej w chmurze, zmniejszając zużycie energii i papieru.
  • Nawiązanie partnerstwa z PrintReleaf, programem, który mierzy zużycie papieru i na tej podstawie realizuje ponowne zalesienie wyznaczonych obszarów, aby zrównoważyć liczbę ściętych drzew.
  • Podejście oparte na danych Smart Refresh, pozwalające określić, kiedy urządzenia rzeczywiście wymagają wymiany.

Firma Lexmark ma duże doświadczenie w zakresie odpowiedzialnych, zrównoważonych praktyk. Jesteśmy dumni, że nasze wysiłki zostały docenione na tak wysokim poziomie. – komentuje Mariusz Ożarowski, dyrektor zarządzający, Lexmark. – Nasza troska o środowisko  naturalne zaczyna się od strategicznego projektowania produktów o dłuższej żywotności i sięga usług, rozwiązań i programów, pozwalających naszym klientom na zmniejszenie zużycia papieru i wydajne użytkowanie.

Poza ofertą skierowaną do klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju, Lexmark jest zaangażowany w tworzenie czystszej, bardziej inteligentnej i ekologicznej przyszłości w odniesieniu do własnej działalności globalnej. Przyjmując Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, Lexmark traktuje priorytetowo utrzymanie efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych w swoich zakładach produkcyjnych, badawczo-rozwojowych i biurowych na całym świecie.

Ponadto, firma buduje obecnie 2-megawatową instalację słoneczną, która dostarczy energię odnawialną do jej głównej siedziby w Lexington w stanie Kentucky. Oczekuje się, że w pierwszym roku eksploatacji bateria słoneczna wyprodukuje ponad 3,3 miliona kilowatogodzin (kWh). Jest to równoważne redukcji emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez przeciętny samochód osobowy w wyniku przejechania prawie sześciu milionów mil. System zostanie uruchomiony wiosną 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PowerWalker zaprasza na Międzynarodowe Targi Zabezpieczeń SECUREX Biuro prasowe
2024-04-22 | 15:45

PowerWalker zaprasza na Międzynarodowe Targi Zabezpieczeń SECUREX

PowerWalker, renomowana marka w dziedzinie zasilania awaryjnego i rozwiązań IT, ma zaszczyt zaprosić do wzięcia udziału w Międzynarodowych Targach Zabezpieczeń SECUREX. Międzynarodowe
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-22 | 12:00

SAP Story: Poznaj podróż Nestlé z SAP

Branża FMCG stoi przed szeregiem wyzwań związanych z transformacją cyfrową. Te wyzwania wymagają nie tylko zrozumienia i akceptacji nowych technologii, ale także zdolności do ich efektywnego wdrażania i integracji z istniejącymi
IT i technologie Cyberprzestępcy aktywniejsi w czasie świąt – wynika z danych Barracuda Networks
2024-04-22 | 01:00

Cyberprzestępcy aktywniejsi w czasie świąt – wynika z danych Barracuda Networks

Przestępcy na przeprowadzanie szczególnie szkodliwych i ryzykownych cyberataków wybierają momenty, w których ich potencjalne ofiary są zajęte lub rozproszone.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.

Edukacja

Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna

Mniejszość romska w Polsce liczy ok. 30 tys. osób, po wybuchu wojny za wschodnią granicą mogła się zwiększyć do nawet 100 tys. na skutek napływu uchodźców z Ukrainy. Jak wskazuje Fundacja w Stronę Dialogu, uchodźcy romskiego pochodzenia nie byli chętnie przyjmowani w punktach recepcyjnych, a na traumę spowodowaną agresją Rosji nałożyły się bieda, wykluczenie społeczne i traktowanie jak uchodźców drugiej kategorii. Przez dwa lata w tym zakresie niewiele się zmieniło, dlatego fundacja zaapelowała do rządu i Rzecznika Praw Obywatelskich o zajęcie się problemami Romów z Ukrainy, w szczególności w zakresie zakwaterowania, edukacji i miejsc pracy.

Transport

Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację

Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.