Komunikaty PR

Lexmark wyróżniony tytułem Lidera Zrównoważonego

2022-06-30  |  15:00
Biuro prasowe

Firma Lexmark, globalny lider w dziedzinie przetwarzania obrazu i rozwiązań IoT, zyskała tytuł branżowego lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju według raportu Sustainability Vendor Landscape 2022, przygotowanym przez firmę Quocirca, zajmującą się badaniem rynku druku.

 

Raport Quocirca Sustainability Vendor Landscape analizuje podejście producentów urządzeń drukujących do zrównoważonego rozwoju i ich działania z tego zakresu. W najnowszym wydaniu eksperci uhonorowali firmę Lexmark za przyjęcie zasad gospodarki cyrkularnej i skuteczną integrację praktyk zrównoważonego rozwoju w ramach globalnej działalności firmy.

 

Konkretne działania w zakresie recyklingu i strategiczne podejście do produkowania wysokiej jakości urządzeń przyjaznych dla środowiska pozwoliło firmie Lexmark zająć pozycję lidera w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. – mówi Louella Fernandes, Dyrektor w Quocirca. – Dzisiaj klienci podchodzą z dużą atencją do wyboru dostawców technologicznych, biorąc pod uwagę nie tylko ofertę produktów czy usług, ale też działania firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że branża drukowania musi wyjść poza sprzęt, aby dostarczać swoim klientom rozwiązania i usługi, które pozwolą im ograniczyć własny wpływ na środowisko naturalne. W tym kontekście Lexmark jest zdecydowanie dobrym wyborem. – dodaje.

Nominując firmę Lexmark na pozycję lidera zrównoważonego rozwoju, eksperci Quocirca podkreślili następujące zasługi firmy:

  • Osiągnięcia w zakresie emisji dwutlenku węgla, zużycia energii i zasobów
  • redukcja globalnej emisji CO2 o 62% od roku 2005, dążenie do osiągnięcia 40% redukcji (z poziomu z 2015 r.) do roku 2025;
  • wprowadzenie polityki zerowego składowania i zerowego spalania odpadów, w ramach której 100% zwróconych wkładów jest ponownie wykorzystywanych lub poddawanych recyklingowi;
  • wykorzystanie ponad 39% odzyskanego plastiku w nowych urządzeniach;
  • wykorzystanie tworzyw PCR w 92% nowych urządzeń.
  • Dążenie do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej do 2035 r.
  • Członkostwo w międzynarodowej inicjatywie środowiskowej Carbon Disclosure Project oraz międzynarodowych koalicjach branżowych Responsible Business Alliance i Responsible Mineral Initiatives.
  • Dołączenie do inicjatywy UN Global Compact.
  • Korzystanie z zarządzanych usług druku i funkcji zarządzania drukiem w chmurze, aby umożliwić klientom korzystanie ze wspólnej mocy obliczeniowej w chmurze, zmniejszając zużycie energii i papieru.
  • Nawiązanie partnerstwa z PrintReleaf, programem, który mierzy zużycie papieru i na tej podstawie realizuje ponowne zalesienie wyznaczonych obszarów, aby zrównoważyć liczbę ściętych drzew.
  • Podejście oparte na danych Smart Refresh, pozwalające określić, kiedy urządzenia rzeczywiście wymagają wymiany.

Firma Lexmark ma duże doświadczenie w zakresie odpowiedzialnych, zrównoważonych praktyk. Jesteśmy dumni, że nasze wysiłki zostały docenione na tak wysokim poziomie. – komentuje Mariusz Ożarowski, dyrektor zarządzający, Lexmark. – Nasza troska o środowisko  naturalne zaczyna się od strategicznego projektowania produktów o dłuższej żywotności i sięga usług, rozwiązań i programów, pozwalających naszym klientom na zmniejszenie zużycia papieru i wydajne użytkowanie.

Poza ofertą skierowaną do klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju, Lexmark jest zaangażowany w tworzenie czystszej, bardziej inteligentnej i ekologicznej przyszłości w odniesieniu do własnej działalności globalnej. Przyjmując Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, Lexmark traktuje priorytetowo utrzymanie efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych w swoich zakładach produkcyjnych, badawczo-rozwojowych i biurowych na całym świecie.

Ponadto, firma buduje obecnie 2-megawatową instalację słoneczną, która dostarczy energię odnawialną do jej głównej siedziby w Lexington w stanie Kentucky. Oczekuje się, że w pierwszym roku eksploatacji bateria słoneczna wyprodukuje ponad 3,3 miliona kilowatogodzin (kWh). Jest to równoważne redukcji emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez przeciętny samochód osobowy w wyniku przejechania prawie sześciu milionów mil. System zostanie uruchomiony wiosną 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.