Lexus nagrodzony za najlepszą obsługę dilerską
Salony Lexusa oferują najlepszą obsługę klienta – tak wynika z brytyjskiego badania Driver Power Best Car Dealers 2020. Japońska marka po raz kolejny zdobyła pierwsze miejsce w rankingu, zwyciężyła w pięciu kategoriach na siedem i zanotowała imponujące wyniki procentowe.
Pierwsze miejsca w pięciu kategoriach
Dla Lexusa była to już czwarta z rzędu wygrana w brytyjskim rankingu sieci dilerskich. Wynik japońskiej marki był nawet lepszy niż w ubiegłym roku i wyniósł dokładnie 93,42%. Producent zdobył pierwsze miejsca w pięciu z siedmiu obszarów badania – są to jakość wykonania, uprzejmość obsługi, sprawność działania, komunikacja oraz dostępność samochodów zastępczych. Imponować może także rekordowy niski wskaźnik skarg – w przypadku salonów Lexusa ten wyniósł raptem 5,9%. To o połowę mniej niż średnia w całym badaniu, w którym uwzględniono 25 marek.
Lexus stawiany za wzór
„Kiedy Lexus znalazł się na szczycie rankingów Driver Power w ubiegłym roku, stwierdziliśmy, że nie przypominamy sobie sytuacji, by jakakolwiek marka zdobyła tak imponujący zestaw wyników w którymś z naszych badań. Jednak japońska firma powtórzyła to w 2020 roku, tworząc wrażenie, które można określić jedynie mianem wzorowego” – piszą w podsumowaniu badania przedstawiciele brytyjskiego magazynu Auto Express, który przygotowuje badanie Driver Power.
Redakcja przytacza opinię jednego z klientów Lexusa, Onura Ozkaya. „Personel Lexusa jest bardziej uprzejmy, bardziej sprawny i zwraca na ciebie uwagę. Lexus jest bardzo rzetelną marką” – mówi Ozkaya. Właściciel modelu IS 250 wspomina również, że kiedy nie decyduje się na samochód zastępczy na czas obsługi serwisowej, pracownik salonu sam oferuje mu podwiezienie do najbliższej stacji metra.
Japończycy kolekcjonują nagrody
Wygrana w Driver Power Best Car Dealers jest jedną z wielu nagród, jakie Lexus zdążył już zdobyć w 2020 roku. Obsługę serwisową w salonach japońskiej marki doceniono również w rankingu 2020 What Car? Servicing Satisfaction Survey, w którym producent zdobył pierwsze miejsce. Ponadto portal Auto Trader przyznał modelowi NX 300h tytuł najlepszego samochodu hybrydowego na brytyjskim rynku. Lexus zdobył też nagrodę dla najlepszego producenta w plebiscycie Auto Express Driver Power. Co więcej, z amerykańskiego badania 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study organizowanego przez firmę J.D. Power wynika, że spośród producentów aut luksusowych to właśnie japońska marka ma obecnie najbardziej przywiązanych klientów
Warto dodać, że w Polsce znajdziemy jedne z najlepszych salonów Lexusa w całej Europie. Dwa punkty dilerskie – Lexus Trójmiasto oraz Lexus Warszawa-Żerań otrzymały w tym roku nagrodę Kiwami przyznawaną salonom, które oferują najwyższy standard obsługi.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.