Komunikaty PR

Lexus notuje świetne wyniki w Chinach

2020-07-02  |  18:00
Biuro prasowe

Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła tam bardzo dobrą sprzedaż, wyraźnie wyższą niż w tym samym okresie rok wcześniej.

 

Lexus przyspiesza

W maju Lexus sprzedał w Chinach 22 145 samochodów, z czego 34% stanowiły pojazdy zelektryfikowane. Ponad 22 tys. aut to wynik o 35,1% lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Podobnie jak cały rynek motoryzacyjny, Lexus również odczuł recesję związaną z koronawirusem. W pierwszym kwartale 2020 roku japoński producent sprzedał na chińskim rynku o 25% aut mniej. Jednak już w kwietniu sprzedaż ponownie zaczęła rosnąć, a po pierwszych pięciu miesiącach roku wynosiła ponad 78 300 samochodów.

Jeśli japońska marka utrzyma miesięczne wyniki na aktualnym poziomie, ponownie pobije rekord sprzedaży na chińskim rynku. W 2019 roku Lexus po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 200 tys. samochodów sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Dokładny wynik wyniósł 200 521 aut. Taki rezultat był wzrostem o 25% w porównaniu do 2018 roku.

Chiny istotne dla Lexusa

W ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków z perspektywy Lexusa. Wyższe wyniki sprzedaży japońska marka odnotowuje jedynie w Stanach Zjednoczonych, które od samego początku są kluczowe dla Lexusa. Co prawda rezultaty w USA są nadal wyraźnie wyższe – w 2019 roku producent z Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedał tam prawie o 100 tys. samochodów więcej. Jednak w tym samym roku miała miejsce sytuacja bez precedensu. W kwietniu 2019 roku miesięczna sprzedaż samochodów Lexusa w Chinach po raz pierwszy w historii była wyższa niż w USA.

Wagę chińskiego rynku dobrze pokazuje strategia produktowa japońskiej marki. Specjalnie z myślą o tej części świata Lexus opracował luksusowego minivana LM. Chiny były ponadto pierwszym krajem, w którym Lexus rozpoczął sprzedaż swojego debiutanckiego w pełni elektrycznego auta – crossovera UX 300e. I to również w Chinach Lexus pokazał po raz pierwszy najnowszą odsłonę sedana ES. To ostatnie auto zresztą w dużej mierze przyczynia się do świetnych wyników Lexusa w Państwie Środka. Chińczycy bardzo cenią luksusowe sedany.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.