Lexus ogłoszony najbardziej niezawodną marką
Brytyjski portal oferujący porady dla konsumentów Which? przygotował ranking niezawodności marek samochodowych. Pierwsze miejsce zdobył Lexus. To kolejna z wielu nagród, którymi w tym roku wyróżniono japońskiego producenta.
Obszerna grupa badanych
W brytyjskim badaniu wzięło udział ponad 47 tys. kierowców, którzy wyrazili swoje opinie o łącznie około 59 tys. aut. Ranking powstał w oparciu o dane na temat samochodów nowych oraz używanych, mających nie więcej niż osiem lat. Wśród tej drugiej grupy znalazły się przykłady hatchbacka Lexus CT bez żadnej usterki czy SUV-a NX w niemal doskonałej kondycji. Zwycięstwo Lexusa w rankingu przedstawiciele portalu Which? określili słowami: „Masz pieniądze na Lexusa? Kup go. Prawdopodobnie zapomnisz, jak wyglądają poczekalnie u mechaników”.
Kolejna nagroda dla Lexusa
Pierwsze miejsce w badaniu Which? jest kolejnym wyróżnieniem dla Lexusa w tym roku. Kilka tygodni temu marka zwyciężyła w rankingu Driver Power Best Car Dealers, wskazującym producentów zapewniających najlepszą obsługę serwisową. Jeszcze wcześniej Lexus zajął pierwsze miejsce w podobnym badaniu – 2020 What Car? Servicing Satisfaction Survey. Do Japończyków trafiła również statuetka dla najlepszego producenta w plebiscycie Auto Express Driver Power. A zgodnie z badaniem J.D. Power 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, ze wszystkich producentów aut luksusowych na amerykańskim rynku to Lexus ma najbardziej przywiązanych do swojej marki klientów.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.