Lexus rejestruje kolejne oznaczenie. RX z hybrydą plug-in wkrótce w Europie?
Lexus zarejestrował właśnie w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy RX 450h+. Nowa nazwa najpewniej oznacza SUV-a RX z napędem hybrydowym typu plug-in. To już drugie oznaczenie 450h+ zgłoszone przez japońską markę. Czy Lexus szykuje dwie hybrydy z wtyczką?
Kluczem plus w nazwie
Wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego RX 450h+ trafił do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej dokładnie 6 października 2020 roku. W aktualnej ofercie Lexusa znajdziemy SUV-a RX 450h z 313-konną hybrydą, więc oznaczenie wygląda znajomo. Kluczowym elementem jest jednak symbol plusa umieszczony tuż o po literze h. Japończycy nigdy wcześniej nie stosowali go w nazwach swoich aut. Lexus nie podaje też żadnych oficjalnych informacji o przyszłości modelu RX. Łatwo jednak wywnioskować, że dodatkowy znak wskazuje na obecność napędu hybrydowego o rozszerzonych możliwościach. Najpewniej chodzi o napęd typu plug-in, czyli z większym akumulatorem i możliwością ładowania z gniazdka.
Aż dwie hybrydy plug-in
Lexus – choć jest prekursorem napędu hybrydowego w segmencie premium – wcześniej nie stosował jednostek plug-in w swoich samochodach. Wiadomo jednak, że układy tego typu stanowią jeden z filarów nowej strategii marki w zakresie elektryfikacji. Japończycy potwierdzili też, że pracują nad swoją pierwszą hybrydą, więc nadejście takiego auta jest jedynie kwestią czasu. Co więcej, Lexus już wcześniej zarejestrował oznaczenie 450h+ w przypadku mniejszego modelu NX. To właśnie NX 450h+ jest typowany jako pierwsza hybryda plug-in producenta. Wiele wskazuje na to, że japońska marka zamierza w krótkim czasie pokazać nie jedno, a dwa auta z napędem tego typu.
Ponad 300 KM i 70 km zasięgu w trybie EV?
Dane techniczne nowych hybrydowych Lexusów z wtyczką pozostają tajemnicą. Istotnych wskazówek mogą dostarczyć jednak parametry napędu, który siostrzana Toyota zastosowała właśnie w modelu RAV4 Plug-in Hybrid. Zdaniem wielu analityków Lexus sięgnie po spalinowo-elektryczny układ o zbliżonej architekturze. A jego parametry prezentują się bardzo interesująco.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 306 KM i przyspiesza do 100 km/h w równe 6 s. Po naładowaniu akumulatora do pełna na samym silniku elektrycznym samochód może pokonać dystans do 75 km, a w trybie EV pojedzie z prędkością sięgającą 135 km/h. Standardem w nowym modelu Toyoty jest również napęd na cztery koła AWD-i, w którym tylną oś w ruch wprawia wyłącznie silnik elektryczny.
Plotki głoszą, że debiutu pierwszego Lexusa z napędem hybrydowym plug-in możemy spodziewać się już w 2021 roku. Japońska marka nie podaje jednak żadnych oficjalnych terminów.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.