Komunikaty PR

Lexus z rekordową sprzedażą w USA. To najwyższy wynik w historii

2021-04-07  |  16:00
Biuro prasowe

Amerykański oddział Lexusa podzielił się wynikami sprzedaży w marcu. Miesięczny rezultat japońskiej marki okazał się najwyższy w historii jej obecności w Stanach Zjednoczonych. Marzec zamknął też wyjątkowo udany kwartał dla Lexusa w USA. Świetną sprzedaż napędzają SUV-y oraz nowy Lexus IS.

 

Ogromne wzrosty

W marcu 2021 roku do klientów w Stanach Zjednoczonych trafiło dokładnie 33 186 Lexusów. Taki wynik oznacza wzrost o 104,7% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. To najwyższy miesięczny rezultat w ponad 30-letniej historii Lexusa USA. Uwagę zwracają również wyniki japońskiej marki w większej skali. W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku za oceanem sprzedano 74 253 aut ze znaczkiem Lexusa (o ponad 35% więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku). Tylko raz w historii amerykański oddział Lexusa zanotował lepszy wynik kwartalny.

SUV-y górą, IS ze świetnym rezultatem

Z 33 186 Lexusów sprzedanych w marcu w USA 25 003 stanowiły SUV-y i crossovery. Najchętniej wybieranym modelem był niezmiennie SUV RX (12 950 egzemplarzy), za którym znalazły się kolejno nieco mniejszy NX (6 466 sztuk) i sedan ES (4 664). Świetnym wynikom Lexusa sprzyjała sprzedaż odświeżonych modeli. Mowa przede wszystkim o nowym sedanie IS, który zanotował wynik o prawie 165% wyższy niż w tym samym okresie rok wcześniej oraz flagowym Lexusie LS (+139,2%). Sporym zainteresowaniem cieszył się też oparty na ramie GX, którego sprzedaż rok do roku wzrosła w marcu o 137,7%.

Jak trwoga to do salonu Lexusa

Najnowsze wyniki w USA tylko potwierdzają, że Lexus wyjątkowo dobrze radzi sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa. W 2020 roku japoński producent awansował na drugie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych marek premium w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż Lexusa w ubiegłym roku spadła na amerykańskim rynku o 7,7%, co można określić świetnym wynikiem na tle najważniejszych konkurentów, którzy tracili wyraźnie więcej. Jeszcze lepiej japońska marka poradziła sobie w Chinach. Tam w 2020 roku Lexus sprzedał o 11% aut więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie na polskie drogi wyjechało prawie 17% Lexusów więcej w porównaniu z 2019 rokiem.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo

Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.

Ochrona środowiska

K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.

Ochrona środowiska

Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.