Komunikaty PR

Lidl Polska świętuje Dzień Polskiej Żywności cały rok!

2024-08-26  |  10:40
Biuro prasowe

25 sierpnia obchodzony jest Dzień Polskiej Żywności, który przypomina nam o wspaniałych smakach polskich dań przygotowanych na bazie rodzimych produktów. Lidl Polska chętnie podejmuje współpracę z krajowymi dostawcami, umożliwiając klientom dostęp do wysokiej jakości żywności w atrakcyjnych cenach. Dzięki temu Polacy mogą wspierać rodzimych producentów i rolników, co ma również pozytywny wpływ na polską gospodarkę. 

„Cudze chwalicie, swego nie znacie” – to popularne powiedzenie, w którym nieraz jest ziarnko prawdy. Z okazji Dnia Polskiej Żywności, Lidl Polska zachęca do częstego sięgania po polskie owoce i warzywa, a także produkty spożywcze, których w sklepach Lidl Polska znajdziemy wiele. Sieć na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, a w ofercie sieci klienci mają dostęp ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. 

Jedną z marek własnych sieci jest marka Pilos, która jest tworzona we współpracy m.in. z  polskimi mleczarniami, a  w  jej portfolio dostępnych jest ponad 150 produktów z kategorii nabiału, które dostępne są w ramach asortymentu stałego, produktów sezonowych oraz oferty akcyjnej tzw. in-out. Większość produktów marki Pilos pochodzi od polskich dostawców3, a  duża część asortymentu posiada oznaczenie „Produkt polski”. Podstawą większości wyrobów marki Pilos jest polskie mleko, pochodzące z dużych mleczarni, które są strategicznymi partnerami przy tworzeniu marki własnej – m.in. takich jak SM Mlekovita, SM Mlekpol, OSM Koło, OSM Piątnica i SM Spomlek, a także tych mniejszych i  lokalnych: Agrocoop, OSM Siedlce, Ciechanowska SM i MSM Mońki. 

Dobre, bo polskie

Rolnictwo ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego kraju jest ważną gałęzią polskiej gospodarki, a udział rolnictwa w PKB w 2023 roku wyniósł 3,3%4. Wybierając asortyment od polskich producentów i rolników, nie tylko wspieramy rodzimy rynek, lecz również chronimy środowisko – krótszy transport produktów wpływa na zmniejszenie śladu węglowego.

Lidl Polska zawsze, gdy istnieje taka możliwość, stawia na współpracę z polskimi dostawcami. Współpraca ta daje im wiele możliwości rozwoju, jednak istotne jest także spełnienie wysokich wymagań jakościowych sieci. Przykładowo, producent owoców i warzyw w  Polsce, który chciałby pracować z Lidl Polska, powinien dotrzymać podstawowe warunki współpracy, takie jak gwarancja posiadania certyfikatów GLOBAL GAP oraz GRASP. Sieć jest firmą odpowiedzialną społecznie, która działa według strategii CSR na lata 2020-2025. W  związku z tym od swoich dostawców oczekuje stosowania także proekologicznych rozwiązań.

– Dzięki otwartości na innowacyjne koncepcje produktowe wspólnie kształtujemy przyszłość i  kreujemy trendy. By rozpocząć współpracę z Lidl Polska przeszliśmy szereg audytów dotyczących m.in. standardów etycznych, higieny i bezpieczeństwa pracy czy kwestii środowiskowych. W tej współpracy niezmiernie istotna jest certyfikacja produktów. Naszym celem jest oferowanie produktów, które dają pełną gwarancję jakości oraz są poławiane w sposób odpowiedzialny, dbając o morza i oceany. Dążymy także do zmniejszenia zużycia plastiku – m.in. poprzez wprowadzanie opakowań w 100% zdatnych do recyklingu. Efektywniej zarządzamy również energią by minimalizować emisje gazów cieplarnianych. Wraz z Lidl Polska budujemy wspólną wizję i misję, w której bardzo ważna jest ekologia i dbałość o środowisko naturalne. Lidl jest dla nas motywatorem do wprowadzania zmian pod względem CSR – przede wszystkim przeciwdziałanie zmianom klimatom oraz dążenia w kierunku zrównoważonego rozwoju – mówi Mateusz Nowicki, Starszy Manager ds. Rozwoju Biznesu/Senior Business Development Manager w firmie ABRAMCZYK Sp. z o.o. 

– Współpraca z Lidl Polska gwarantuje duży wolumen sprzedaży i była naturalnym krokiem rozwoju przedsiębiorstwa i osiągnięcia korzyści skali. Rozpoczęcie tej współpracy pociągnęło za sobą inwestycje – dostosowanie magazynowania, opakowań czy spełnienia określonych wymogów co do dostarczanego towaru. Dużo inwestujemy pod kątem współpracy z Lidl Polska – np. uruchomiliśmy magazyn wysokiego składowania oraz rozwijamy nasze zaplecze logistyczne, aby dostarczać produkty za granicę. Dzięki temu partnerstwu i inwestycjom jesteśmy bardziej konkurencyjni na rynku. Naszym celem jest kontynuacja tego rozwoju – poprzez sprzedaż większej liczby produktów, nabywanie nowych kompetencji podwyższania jakości towaru oraz spełniania celów prośrodowiskowych– komentuje Sebastian Lau, Prezes Zarządu PR Łosoś.

Eksport krajowych produktów za granicę

Polskie produkty cieszą się zainteresowaniem również za granicą. Udział produktów rolno- spożywczych w całości eksportu z Polski w 2022 roku wyniósł ok. 14%5. Lidl Polska także daje polskim dostawcom szerokie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych. W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. 

– Poprzez rozwój organiczny oraz przejęcia obecnie jesteśmy jednym z największych i  najnowocześniejszych polskich organizacji producentów owoców, która liczy 175 udziałowców. Na nasz sukces pozytywnie wpłynęła także 13-letnia współpraca z Lidl Polska, która daje nam poczucie bezpieczeństwa. Lidl jest naszym kluczowym klientem, dzięki któremu możemy inwestować. Dzięki tej współpracy, nasze produkty są oferowane również na rynkach zagranicznych – w Czechach, Słowacji oraz Litwie. Wierzymy, że nasza dalsza współpraca będzie nieustannie się rozwijać, dzięki czemu stale będziemy spełniać wysokie oczekiwania klientów – komentuje Hubert Woźniak, wiceprezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie i prezes Organizacji Producentów Rajpol.

Jak wygląda współpraca z siecią?

O tym, jak wygląda kooperacja z Lidl Polska, będą mogli przekonać się we wrześniu uczestnicy i wystawcy poznańskich targów POLAGRA. Sieć została partnerem głównym wydarzenia oraz jednym z kluczowych wystawców. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska wystawcy i  goście poznają praktyczną stronę współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.

1Ogólna liczba polskich dostawców, z którymi Lidl Polska nawiązał współpracę w roku obrotowym 2023 

2Liczba produktów z logo „Produkt polski”, które były dostępne w sprzedaży Lidl Polska w roku obrotowym 2023

3Dane systemowe na podst. udziału produktów marki Pilos od polskich dostawców w całej sprzedaży produktów marki Pilos w roku kalendarzowym 2023

420 lat polskiego rolnictwa w UE. Perspektywa makroekonomiczna. Wybrane fakty – IFP – Instytut Finansów Publicznych

5Polska wieś 2024. Raport o stanie wsi

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.