Lidl Polska szkoli pracowników z obsługi osób niewidomych i niedowidzących

W ramach współpracy Lidl Polska z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, sieć sfinansowała szkolenie psów asystujących, które po pełnym przygotowaniu zostaną bezpłatnie przekazane beneficjentom. Teraz sieć podjęła kolejne kroki – uruchomiła szkolenia dla swoich pracowników sprzedaży z zakresu obsługi osób niewidomych i niedowidzących.
W maju br. sieć Lidl Polska rozpoczęła współpracę z Fundacją na rzecz Osób „Labrador – Pies Przewodnik”, aby wspólnie wspierać osoby niewidome i niedowidzące w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. W tym celu firma sfinansowała szkolenia dla psów asystujących. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – Lidl Polska rozpoczyna właśnie szkolenia dla pracowników, które obejmą standardy obsługi osób odwiedzających sklepy w towarzystwie psa asystującego. O merytoryczną warstwę szkoleń, które przeznaczone są dla wszystkich pracowników sklepów, managerów oraz zastępców, zadba Fundacja „Labrador – Pies Przewodnik”.
– Misja Fundacji „Labrador – Pies Przewodnik” jest nam szczególnie bliska. W Lidl Polska chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów, dlatego oprócz sfinansowania szkoleń psów asystujących / psów przewodników, zdecydowaliśmy się edukować pracowników w zakresie obsługi osób, którym pomagają właśnie takie psy. Wierzymy, że działania, które podejmujemy, również m.in. kasy pierwszeństwa, oraz wprowadzone przez nas, jako pierwszej sieci handlowej naszego formatu w Polsce, «ciche godziny» z myślą o osobach zmagających się ze spektrum autyzmu, przekładają się na zmniejszenie poczucia wykluczenia osób nim dotkniętych” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz Head of Communications and CSR w Lidl Polska.
Społeczne zaangażowanie Lidl Polska
Lidl Polska nieustannie podejmuje działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, we wszystkich sklepach sieci funkcjonują tzw. „ciche godziny”. Inicjatywa została opracowana przy współpracy z Fundacją JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu i ich bliskich. Lidl Polska od początku swojego funkcjonowania wspiera także fundacje skupiające się na pomocy potrzebującym, wierząc w ich misję. Już od 14 lat kontynuuje współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, działa również na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacji Mam Marzenie, Fundacji Instytutu Matki i Dziecka, Fundacji Anny Wierskiej Drużyna Szpiku, Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko, Fundacji Dzieciom Zdążyć z pomocą, Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii oraz Fundacji JiM. Angażując swoich pracowników w różnego rodzaju szkolenia, sieć chce rozwinąć sieć porozumienia dla potrzeb swoich klientów. Swoją pomoc Lidl zaoferował również uchodźcom z Ukrainy – wraz z siecią Kaufland w ramach grupy przeznaczył na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym m.in. aż 47 000 000 złotych.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.