Local content w energetyce jądrowej
Ecol Group
Marynarki Polskiej 163
80-868 Gdańsk
olga.dlugokecka|ecol-group.com| |olga.dlugokecka|ecol-group.com
+48605721555
https://ecol-group.com/
Pojęcie local content odnosi się do poziomu zaangażowania lokalnych zasobów — takich jak siła robocza, usługi i materiały — w realizację projektów nuklearnych. Inne często stosowane określenia to „wkład lokalny” lub „udział krajowy,” które podkreślają wykorzystanie miejscowych zasobów i kompetencji w celu wspierania lokalnej gospodarki oraz zwiększania akceptacji społecznej dla projektów w energetyce jądrowej.
Miłosz Motyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska, podkreślił wagę local contentu przy budowie pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce, nazywając go „krytycznie ważnym” elementem projektu. W jego opinii, local content powinien wynosić przynajmniej 50% w Polityce Energetycznej Polski do 2040 roku. Motyka zaznaczył, że duży udział polskich firm w tej inwestycji nie tylko wspiera gospodarkę, ale także przyczynia się do wzmacniania kompetencji lokalnych przedsiębiorstw i budowania krajowej wiedzy w sektorze energetyki jądrowej. Wskazał również na znaczenie współpracy z polskimi uczelniami, co pomoże zapewnić wyspecjalizowaną kadrę dla rozwijającej się branży.
Stawiając na rozwój lokalnych biznesów majacych szanse na rozwój przy realizacji projektu budowy pierewszej elektroni atomowej w gminie Choczewo na Pomorzu, druga edycja konferencji Baltic Nuclear Energy Forum zostanie poświęcona w dużej części właśnie kapitałowi regionów.
Wykłady oraz dyskusje w ramach paneli tematycznych będą dotyczyły między innymi: regulacji wpierających local content w energetyce jądrowej, strategii wdrożenia oraz rozwoju infrastruktury towarzyszącej budowie elektrowni jądrowej w kontekście szans dla lokalnego biznesu. Paneliści pochylą się również nad zagadnieniami związanymi z kształtowaniem kadry dla rozwoju przemysłu nuklearnego oraz rozwijaniem kompetencji lokalnych liderów. Nie zabraknie zagadnień związanych z dialogiem społecznym oraz długoterminowej wizji wpływu na gospodarcze, społeczne i klimatyczne aspekty inwestowania w energetykę jądrową.
Szczegóły: www.bnef.pl
Organizatorami konferencji są:
Fundacja Biznes dla Klimatu
UN Global Compact Network Poland
Uczelnie Fahrenheita
Jak samorządy mogą skorzystać z technologii wodorowych? Konferencja H2MIXER
SPIE kupuje spółkę Elektromontaż-Poznań
Nowe perspektywy na rynku. Czy OZE zasili portfele inwestycyjne?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.