Lokalnie nie znaczy offline. O korzyściach ogłaszania się w branży budowlanej
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Nadejście wiosny zwiastowało zazwyczaj skok zamówień na prace budowlane i remontowe. Jednak obecna sytuacja makroekonomiczna może studzić entuzjazm właścicieli firm z tej branży. Dlatego też, zwłaszcza ci mniejsi, prowadzący działalność lokalną, powinni podjąć działania promocyjne. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie swojego ogłoszenia na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce. To łatwy sposób na to, żeby bez ponoszenia kosztów, zaprezentować swoją ofertę gronu potencjalnych odbiorców.
Jak wynika ze wstępnych danych GUS, w styczniu 2023 roku oddano do użytkowania 18,2 tys. mieszkań – o 9,1% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2022. Takie dane mogą napawać optymizmem przedstawicieli firm remontowych i wykończeniowych. Studzić go jednak mogą informacje o ilości wydanych pozwoleń na nowe budowy. W styczniu 2023 r. wydano ich o 32,5% mniej niż w styczniu 2022 roku[1]. Oznacza to, że w przyszłości zapotrzebowanie na usługi remontowe, czy wykończeniowe, może znacząco zmaleć.
To nowa rzeczywistość, z którą przyjdzie się mierzyć zwłaszcza mniejszym podmiotom, działającym na rynkach lokalnych. W większości przypadków nie musiały one podejmować intensywnych działań promocyjnych, żeby pozyskiwać klientów, a rolę promocji pełniły polecenia i rekomendacje. Czasy się jednak zmieniły. Liczba klientów, poszukujących wykonawców, będzie malała, a ci, którzy zdecydują się, np. na remont, z większą uważnością będą wybierali fachowców. Dlatego też warto zadbać o obecność w miejscu, które gwarantuje kontakt z potencjalnymi zleceniodawcami. Tym miejscem może być OLX – największy serwis ogłoszeniowy w Polsce.
- OLX to doskonała przestrzeń dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mogą przeznaczyć budżetu na działania marketingowe – mówi Jakub Fingas, Business Growth Manager OLX. - Bez ponoszenia większych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę. A to w czasach rosnącej konkurencji i znaczących zmian na rynku budowlanym może być element, który zadecyduje o przyszłości firmy – dodaje Fingas.
Obecnie na OLX, w kategorii usługi remontowe i budowlane, aktywnych jest niemal 80 tys. aktywnych ogłoszeń. Jednak istotniejszą dla potencjalnych ogłoszeniodawców jest informacja o tym, jakiego rodzaju usług poszukują konsumenci, ponieważ ilustruje ona realne szanse na pozyskanie nowych zleceń. A liczby są przekonujące. Poszukujący usługodawców, w kategorii usługi budowlane i remontowe, najczęściej wpisywali hasła: hydraulik, elektryk, malarz.
Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowy w Polsce, to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy, poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmioty działające w najbliższej okolicy. Ale jest również realna szansa na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, czy możliwość utworzenia spersonalizowanej strony, umożliwiającej zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.
Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z promocją ogłoszeń. Co istotne skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.
[1] Źródło danych GUS

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.