Komunikaty PR

Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok

2023-08-03  |  01:00
Biuro prasowe

Lorenz publikuje dane liczbowe i podsumowuje najważniejsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, które firma przeprowadziła w 2022 r. w całej Grupie. To m.in. przystąpienie do inicjatywy Science Based Targets initiative (SBTi) oraz sukcesywne zmiany produktów, których efektem ma być redukcja soli i plastiku. Ponadto firma w ubiegłym roku wyznaczyła sobie kolejny cel – jest nim współpraca z rolnikami korzystającymi z metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu i wspierania bioróżnorodności.

Lorenz łączy radość życia i odpowiedzialność – to podejście strategiczne firmy, które wyznacza także jej dalszy rozwój w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, z myślą o kolejnych pokoleniach. Znajduje ono odzwierciedlenie w różnorodnych inicjatywach, które firma zawarła w swoim pierwszym Raporcie zrównoważonego rozwoju, opublikowanym w 2020 r., i kontynuuje w następnych latach.

W 2022 r. firma podsumowuje dotychczasowe działania i wyznacza kolejne cele w siedmiu obszarach: „Zdrowie konsumentów i odżywianie”, „Opakowania”, „Odpowiedzialne zaopatrzenie”, „Klimat i zasoby”, „Rolnictwo regeneratywne”, „Zaangażowanie społeczne” i „Nasi pracownicy”. W najnowszym raporcie Lorenz po raz pierwszy publikuje dane liczbowe dotyczące statusu realizacji postawionych celów. Jest to ważny krok naprzód, który zapewnia transparentność wewnętrzną i zewnętrzną w zakresie poczynionych postępów, a jednocześnie pokazuje, gdzie leżą największe wyzwania.

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Grupa Lorenz wyznaczyła sobie konkretne cele, m.in. zmniejszenie zawartości soli o 15% i wykorzystanie o 15% mniej plastiku do 2025 r. (w porównaniu z rokiem 2019). Ponadto planowane jest osiągnięcie zerowej emisji netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 r.

Cały czas podejmujemy szereg działań mających na celu redukcję plastiku, poprawę naszych receptur, zmniejszenie śladu węglowego czy optymalizację łańcucha dostaw. Zmiany objęły już część marek dostępnych na polskim rynku, np. Chipsletten: chipsy te mają dziś o 30% mniej soli od produkowanych przez nas dotychczas, a zarazem zachowują ceniony przez konsumentów smak. Aby ograniczyć ilość farby, sukcesywnie zmieniamy opakowania, tak by zadruk ich tylnej części był tylko w dwóch kolorach. Zmianami objęliśmy wszystkie nasze marki, w tym Crunchips, Curly i Monster Munch – mówi Bartosz Sikorski, Kierownik CSR w firmie Lorenz.

Dołączając do Science Based Targets initiative (SBTi), firma zrobiła ważny krok naprzód w tej dziedzinie i wzmocniła swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Nowy cel wyznaczony w 2022 r. również jest tego wyrazem: od 2024 r. Lorenz chce pozyskać ponad 50 rolników zajmujących się uprawą ziemniaków do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego z intencją przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu oraz wspierania bioróżnorodności.

Cieszymy się z tego, co udało nam się dotąd osiągnąć, ale jesteśmy również świadomi, że przed nami jeszcze dużo pracy. Będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby zrealizować postawione przez Lorenz cele. Jest to możliwe tylko z pomocą naszych licznych pracowników i partnerów na całym świecie. Jesteśmy im za to bardzo wdzięczni – mówi Moritz Bahlsen, właściciel Lorenz.

Lorenz kieruje się na swojej drodze zasadami inicjatywy UN Global Compact. Jako sygnatariusz największej na świecie inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, firma aktywnie wspiera Agendę 2030 ONZ i współpracuje z innymi uczestnikami na całym świecie, aby wcielić w życie Cele Zrównoważonego Rozwoju.

Więcej informacji na temat celów i działań Grupy Lorenz można znaleźć w aktualnym Raporcie z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za 2022 rok, który jest już dostępny na stronie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.