Komunikaty PR

Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024

2024-10-14  |  18:09

Najnowszy raport AirHelp, największej na świecie organizacji zajmującej się prawami pasażerów lotniczych, ujawnia znaczny wzrost opóźnień lotów w Polsce podczas lata 2024 roku. Ponad 34% pasażerów podróżujących przez polskie lotniska w okresie od czerwca do sierpnia doświadczyło opóźnień lub odwołań lotów, co stanowi istotny wzrost w porównaniu do lat poprzednich.

 

Kluczowe dane z raportu:

  • 2,4 miliona polskich pasażerów zostało dotkniętych opóźnieniami lub odwołaniami lotów spośród 7 milionów podróżnych w sezonie letnim. Dla zobrazowania skali – 2,4 miliona pasażerów to tyle, ile mogłoby zapełnić około 30,000 autobusów miejskich. Gdyby ustawić te autobusy jeden za drugim, utworzyłyby one sznur długości 360 kilometrów, co odpowiada odległości z Warszawy do Krakowa.
  • Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało największą liczbę pasażerów (2,6 miliona), z czego 35% napotkało na zakłócenia.
  • Inne duże lotniska, jak Katowice (38% zakłóceń) i Poznań (36%) również zmagały się z istotnymi wyzwaniami operacyjnymi.

 

Rosnący trend zakłóceń:

Opóźnienia lotów, zwłaszcza te trwające dłużej niż trzy godziny lub nagłe odwołania, stają się coraz częstszym problemem w Europie i Ameryce Północnej. Raport AirHelp pokazuje, że pomimo wzrostu liczby lotów, wzrasta także liczba zakłóconych podróży. W Polsce ten trend odzwierciedla globalne wyzwania, które pogłębiają trudne warunki pogodowe, awarie systemów i strajki w Europie.

„Dane z tego lata wyraźnie pokazują, że opóźnienia lotów stają się coraz bardziej powszechnym problemem dla podróżnych w Polsce. Widać wyraźne przeciążenie lotnisk i linii lotniczych, a pasażerowie muszą być świadomi swoich praw w takich sytuacjach" – powiedział Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.

 

Najbardziej zakłócone trasy i punktualność:

  • Antalya (Turcja) i Palma de Mallorca (Hiszpania) były jednymi z najbardziej zakłóconych destynacji dla pasażerów odlatujących z Polski. Pasażerowie tych tras doświadczali znacznych opóźnień – aż do 75% lotów było zakłóconych.
  • Z pozytywnych informacji, trasy z Warszawy do Sztokholmu i Wrocławia do Amsterdamu były jednymi z najbardziej punktualnych, z ponad 90% lotów przybywających na czas.

 

Znaj swoje prawa:

Na mocy Rozporządzenia UE 261/2004, pasażerowie, których loty są opóźnione o więcej niż trzy godziny, odwołane lub przepełnione, mają prawo do odszkodowania w wysokości do 600 €. AirHelp zachęca wszystkich poszkodowanych pasażerów do składania roszczeń i dbania o to, by otrzymali należne im odszkodowanie.

„Latem, kiedy ponad 110 milionów pasażerów w Europie doświadczyło zakłóceń lotów, kluczowe jest, aby podróżni znali swoje prawa i wymagali od linii lotniczych odpowiedzialności za niepowodzenia operacyjne” – dodał Tomasz Pawliszyn.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie! Biuro prasowe
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Lotnictwo Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-04-03 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-12-03 | 19:52

Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie

AirHelp, światowy lider w dziedzinie praw pasażerów lotniczych, opublikował wyniki najnowszego rankingu AirHelp Score 2024, oceniającego 109 linii lotniczych z całego świata. Tegorocznym zwycięzcą zostały Brussels Airlines,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.