Komunikaty PR

Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024

2024-10-14  |  18:09

Najnowszy raport AirHelp, największej na świecie organizacji zajmującej się prawami pasażerów lotniczych, ujawnia znaczny wzrost opóźnień lotów w Polsce podczas lata 2024 roku. Ponad 34% pasażerów podróżujących przez polskie lotniska w okresie od czerwca do sierpnia doświadczyło opóźnień lub odwołań lotów, co stanowi istotny wzrost w porównaniu do lat poprzednich.

 

Kluczowe dane z raportu:

  • 2,4 miliona polskich pasażerów zostało dotkniętych opóźnieniami lub odwołaniami lotów spośród 7 milionów podróżnych w sezonie letnim. Dla zobrazowania skali – 2,4 miliona pasażerów to tyle, ile mogłoby zapełnić około 30,000 autobusów miejskich. Gdyby ustawić te autobusy jeden za drugim, utworzyłyby one sznur długości 360 kilometrów, co odpowiada odległości z Warszawy do Krakowa.
  • Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało największą liczbę pasażerów (2,6 miliona), z czego 35% napotkało na zakłócenia.
  • Inne duże lotniska, jak Katowice (38% zakłóceń) i Poznań (36%) również zmagały się z istotnymi wyzwaniami operacyjnymi.

 

Rosnący trend zakłóceń:

Opóźnienia lotów, zwłaszcza te trwające dłużej niż trzy godziny lub nagłe odwołania, stają się coraz częstszym problemem w Europie i Ameryce Północnej. Raport AirHelp pokazuje, że pomimo wzrostu liczby lotów, wzrasta także liczba zakłóconych podróży. W Polsce ten trend odzwierciedla globalne wyzwania, które pogłębiają trudne warunki pogodowe, awarie systemów i strajki w Europie.

„Dane z tego lata wyraźnie pokazują, że opóźnienia lotów stają się coraz bardziej powszechnym problemem dla podróżnych w Polsce. Widać wyraźne przeciążenie lotnisk i linii lotniczych, a pasażerowie muszą być świadomi swoich praw w takich sytuacjach" – powiedział Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp.

 

Najbardziej zakłócone trasy i punktualność:

  • Antalya (Turcja) i Palma de Mallorca (Hiszpania) były jednymi z najbardziej zakłóconych destynacji dla pasażerów odlatujących z Polski. Pasażerowie tych tras doświadczali znacznych opóźnień – aż do 75% lotów było zakłóconych.
  • Z pozytywnych informacji, trasy z Warszawy do Sztokholmu i Wrocławia do Amsterdamu były jednymi z najbardziej punktualnych, z ponad 90% lotów przybywających na czas.

 

Znaj swoje prawa:

Na mocy Rozporządzenia UE 261/2004, pasażerowie, których loty są opóźnione o więcej niż trzy godziny, odwołane lub przepełnione, mają prawo do odszkodowania w wysokości do 600 €. AirHelp zachęca wszystkich poszkodowanych pasażerów do składania roszczeń i dbania o to, by otrzymali należne im odszkodowanie.

„Latem, kiedy ponad 110 milionów pasażerów w Europie doświadczyło zakłóceń lotów, kluczowe jest, aby podróżni znali swoje prawa i wymagali od linii lotniczych odpowiedzialności za niepowodzenia operacyjne” – dodał Tomasz Pawliszyn.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-12-03 | 19:52

Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie

AirHelp, światowy lider w dziedzinie praw pasażerów lotniczych, opublikował wyniki najnowszego rankingu AirHelp Score 2024, oceniającego 109 linii lotniczych z całego świata. Tegorocznym zwycięzcą zostały Brussels Airlines,
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-09-06 | 10:03

AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i
Lotnictwo Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina
2024-07-11 | 18:18

Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina

Szukasz wygodnego miejsca na „chillowanie” przed wylotem – Orbit® znalazł na to rozwiązanie. Z okazji sezonu urlopowego marka przygotowała wyjątkową niespodziankę dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.