Komunikaty PR

Marka Delicje dołącza do programu zrównoważonego pozyskiwania pszenicy Harmony

2020-09-16  |  12:00
Biuro prasowe

WARSZAWA, wrzesień 2020 r. – Od września na wszystkich opakowaniach produkowanych w Płońsku, kultowych ciastek Delicje znajdzie się logo programu Harmony. To wiodąca inicjatywa firmy Mondelēz International, do której należą rolnicy z sześciu krajów europejskich, w tym Polski. Jej głównym celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. 

 

Odświeżone opakowania ciastek Delicje są elementem realizacji długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, w ramach której do 2022 roku wszystkie ciastka z portfolio koncernu będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska i lokalnych społeczności rolników. Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także
oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników. Logo programu Harmony na opakowaniach Delicji jest gwarancją, że pszenica wykorzystywana do produkcji ulubionych przez nich ciastek została pozyskana z szacunkiem dla środowiska naturalnego.

 

Jesteśmy dumni, że marka Delicje dołącza do programu Harmony” – mówi Dalia Luberecka, Junior Brand Manager marki Delicje. Zaufanie, jakie przez lata zdobyliśmy wśród naszych konsumentów, jest również wielkim zobowiązaniem. Obecność w programie to obietnica, że regionalność i troska o planetę w dalszym ciągu będą jednym z naszych priorytetów”.

 

Harmony – na czym polega inicjatywa i dlaczego jest taka ważna?

Harmony to konsekwentnie realizowany od ponad 10 lat program, który ma na celu wspieranie dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. Inicjatywa opracowana została we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Istotnym elementem programu jest łączenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielni rolniczych i młynów. Szczególną rolę odgrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. 

W ciągu dekady program Harmony objął łącznie blisko 1700 rolników z sześciu europejskich państw – w tym także z Polski. Wyłącznie w 2019 roku zebrali oni ponad 180 tys. ton pszenicy. 

Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu mają realny wpływ na środowisko naturalne. Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20%[1].  Rolnicy należący do programu zasiali łącznie już ponad 1026 hektarów kwiatów wokół pól objętych programem, na których zaobserwowano blisko 10 mln pszczół oraz ponad 25 gatunków motyli.

 

Polscy rolnicy w programie Harmony

Harmony obejmuje rolników z sześciu krajów europejskich, w tym z Polski. Mąka, powstała w ramach programu, trafia m.in. do fabryki w Płońsku, gdzie produkowane są z niej Lubisie, a od teraz – także Delicje. Warto podkreślić, że wspomniane ciastka sprzedawane są następnie nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Tylko w 2018 roku Polscy rolnicy zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy, która posłużyła do produkcji blisko 9 tys. ton mąki. Ale to nie wszystko! Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5% wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie. Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie żyje ponad 400 tys. owadów zapylających. 

 

Nowe opakowania Delicji z logotypem programu

Opakowania kultowych ciastek Delicje od września 2020 będą miały odświeżony wygląd – pojawią się na nich logotypy Harmony. Wprowadzeniu logo na produkcie będzie towarzyszyć kampania informacyjna. 

Za kreacje powstałe w ramach kampanii odpowiada MaxArpp. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Więcej informacji o programie Harmony: www.harmony.info

 


[1] Źródło: TFI (wskaźnik częstotliwości oprysków) obejmujący kampanię Harmony w latach 2009-2016, w porównaniu ze średnią krajową dla pszenicy z 2008 r. (francuskie Ministerstwo Rolnictwa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.