Komunikaty PR

Marketing i social media. SCK udostępnia szkolenia dla menedżerów kultury

2023-09-13  |  10:00
Biuro prasowe

Jak definiować grupy odbiorców i do nich docierać, jak budować strategię marketingową w Sieci i jak wykorzystać do tego media społecznościowe – odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielili prowadzący warsztaty realizowane przez Siemianowickie Centrum Kultury. Placówka udostępnia nagrania z wydarzenia dla wszystkich zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w tych dziedzinach.

Siemianowickie Centrum Kultury zachęca do skorzystania z warsztatów szkoleniowych zorganizowanych w ramach projektu „Better together – smart cooperation as a way for providing better cultural services" wspólnie z Tyską Fundacją Promocji Kultury i Turystyki Browar Obywatelski i norweskim stowarzyszeniem Coolture i Norge. SCK udostępnia nagrania szkoleń przygotowanych dla menedżerów kultury i osób zainteresowanych zagadnieniami marketingu w kulturze ze szczególnym wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Marketing i strategia marketingowa a grupy odbiorców

Wśród prowadzących znalazła się się Hanna Kostrzewska – socjolog i kulturoznawca związana z Uniwersytetem Śląskim, specjalistka od edukacji poświęconej organizacji, diagnozie i promocji w kulturze. Przybliża ona badania marketingowe przydatne w definiowaniu i poszerzaniu grup odbiorców oraz usprawnianiu komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych. Studium przypadku i dobre praktyki w tym obszarze zaprezentował z kolei Marek Sztark – niezależny animator kultury i rozwoju lokalnego, który koordynował współpracę Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 z regionem Dolnego Śląska, a obecnie jest m. in. dyrektorem Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT w Szczecinie.

Zagadnieniom strategii marketingowej i marketingu strategicznego warsztat poświęcił  Michał Grala – specjalista z zakresu public relations, marketingu i customer experince, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze mniejszych, jak i największych podmiotów na rynku. Ekspert pokazuje, jak budować strategię marketingową i plany marketingowe dla usług kulturalnych ze szczególnym naciskiem na działania w Sieci, działania włączające (np. mniejszości) oraz dla działań międzynarodowych.

Media społecznościowe i narzędzia cyfrowe a zachowania konsumentów

Szkolenie z wykorzystania Google Analytics i innych narzędzi analityczne opartych o Facebooka i Instagram w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług kulturalnych przygotował Maciek Myśliwiec. To wykładowca AGH i ekspert ds. strategii komunikacji, public relations i social media, który zajmuje się komunikacją w Centrum Technologii Kosmicznych krakowskiej uczelni oraz w ramach projektu European University for Space and Humanity.

Inne narzędzia analityczne oraz rolę portalu LinkedIn w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług pokazał strateg marki i ekspert z zakresu komunikacji w social media Adrian Gamoń. To opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing” na Wydziale Humanistycznym AGH. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji marketingowych i prelegentem prestiżowych konferencji branżowych. Co roku wydaje raport „LinkedIn w Polsce”.

Na zakończenie cyklu szkoleń w ramach projektu "Better Together – Smart Cooperation as a Way for Providing Better Cultural Services" specjalne wystąpienie motywacyjne dotyczące współczesnych trendów w działalności na styku kultury i biznesu przygotowała Magdalena Gościniak. Autorka nie unikając autorefleksji czerpie inspirację z dobrych praktyk w obszarze działalności kulturalnej.

Dostęp do nagrań ze szkoleń dla wszystkich chętnych

Link do warsztatów szkoleniowych będzie dostępny do 30 września. Aby go uzyskać, należy wysłać mail na adres sekretariat@siemck.pl z nazwą lub nazwami segmentu:

  • Badania marketingowe do efektywnego definiowania i poszerzania grup odbiorców i lepszego ukierunkowania komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych (Hanna Kostrzewska),

  • Strategia marketingowa i marketing strategiczny – jak budować strategię marketingową i plany marketingowe dla usług kulturalnych ze szczególnym naciskiem na działania w sieci, działania włączające (np. mniejszości) oraz dla działań międzynarodowych (Michał Grala),

  • Badania marketingowe do efektywnego definiowania i poszerzania grup odbiorców i lepszego ukierunkowania komunikacji (w tym z mniejszościami) w planowaniu działań kulturalnych cz. 2 – studium przypadku i dobre praktyki (Marek Sztark),

  • ​​Narzędzia Google analytics i inne narzędzia analityczne oparte o Facebooka i Instagram w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług kulturalnych (Maciek Myśliwiec),

  • Inne narzędzia analityczne – LINKEDIN w planowaniu i analizowaniu zachowań konsumentów usług (Adrian Gamoń).

  • Autorskie, naukowe wystąpienie motywacyjne (Magdalena Gościniak).,

Projekt jest finansowany w ramach Mechanizmu Małych Inicjatyw ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 w ramach Programu „Kultura".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.