Mars Polska i Biedronka wspierają zdrowie jamy ustnej
Już w październiku, w ramach wyjątkowej współpracy sieci sklepów Biedronka oraz Mars Polska – producenta bezcukrowych gum Orbit® – w trasę po największych miastach Polski ruszy Dentobus. Zainteresowani będą mieli okazję skorzystać w nim z bezpłatnego przeglądu stomatologicznego oraz dowiedzieć się jak prawidłowo dbać o zęby, żeby zapobiegać próchnicy. Aby wziąć udział w akcji wystarczy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dzień stacjonowania w mieście Dentobusa.
Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – między rokiem 1990, a 2019 szacunkowa liczba przypadków chorób jamy ustnej wzrosła aż o 50%. Na świecie więcej osób zachorowało na próchnicę niż się w ogóle urodziło[1]. Próchnica jest też najczęstszą chorobą jamy ustnej, a zarazem najczęściej występująca na świecie chorobą[2], której leczenie kosztuje nas w Polsce łącznie ponad 1.7 milionów dolarów rocznie[3]. Inicjatywa podjęta przez Mars Polska oraz sieć sklepów Biedronka to kolejne działanie mające na celu zwiększanie świadomości o tym, jak istotne jest zdrowie jamy ustnej dla dobrostanu całego naszego organizmu.
Podczas swojej trasy Dentobus odwiedzi 10 miast: Białystok Warszawę, Olsztyn, Gdynię, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Katowice oraz Kraków. Mieszkańcy dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dzień postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego. Otrzymają również materiały edukacyjne – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób zadbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit® For Kids, żeby przypominać o ważnym elemencie prawidłowej higieny jamy ustnej. Żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów jest bowiem jednym z czterech kroków dla zdrowych i czystych zębów.
Jako część odpowiedzialnej społecznie firmy Mars oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy działania na rzecz profilaktyki próchnicy. Choroby zębów to nadal poważny problem społeczny w Polsce. Działając wspólnie możemy zwiększać skalę i osiągać lepsze efekty. Dlatego tak cieszy nas połączenie sił z siecią sklepów Biedronka. Nasza wspólna inicjatywa to kolejny, ważny dla nas krok w działaniach na rzecz poprawy stanu zdrowia zębów Polaków – zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż już od ponad 10 lat. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Celem akcji jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
[1] WHO Global Oral Health Report.
[2] World Dental Federation.
[3] WHO Global Oral Health Report, Country Profile – Poland.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.