Maserati GranTurismo 2023 pojedzie na specjalnych oponach UUHP Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Sportowe osiągi, luksus i komfort to podstawowe cechy wyróżniające nowy model Maserati GranTurismo 2023. Pojazd będzie dostępny w konfiguracji V6 twin-turbo z dwoma różnymi poziomami osiągów. Dopełnieniem mocnego charakteru auta będą specjalne opony UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport, które opracowano w ścisłej współpracy z włoskim producentem luksusowych samochodów sportowych oraz z wykorzystaniem metody wirtualnej symulacji.
Opony Eagle F1 SuperSport przeznaczone dla nowego modelu Maserati będą oznaczone symbolem MGT, który potwierdza, że zostały opracowane specjalnie dla włoskiej marki. Ogumienie Goodyear będzie dostępne w dwóch rozmiarach: 265/30ZR20 (94Y) XL MGT na przód i 295/30ZR21 (102Y) XL MGT na tył.
Opona opracowana przy użyciu wirtualnej symulacji
Unikalny charakter nowego modelu Maserati GranTurismo wymagał specjalnych opon. Aby sprostać tym oczekiwaniom Goodyear ściśle współpracował z włoskim producentem aut, wykorzystując w procesie projektowania opon wirtualną symulację. Symulacja pomaga zmniejszyć liczbę wymaganych prototypów opon, dzięki czemu proces rozwoju modeli o wysokich osiągach jest bardziej zrównoważony. Wirtualna metoda badawczo-rozwojowa pozwala również obniżyć koszty i zwiększa wydajność.
Goodyear był jednym z pierwszych producentów, który zastosował wirtualną symulację w procesie projektowania opon. Obecnie jest ona integralną częścią procesu opracowywania opon drogowych i torowych.
Jak to wygląda w praktyce? Zamiast wykorzystywać surowce do produkcji małych partii prototypowych opon, zaawansowane modele opon są tworzone w wirtualnym świecie, w którym można obliczyć tysiące permutacji i eksperymentować w symulatorze, oszczędzając na kosztach logistycznych związanych z tradycyjnymi testami.
„Obserwowanie rozwoju opony na potrzeby Maserati GranTurismo było ekscytującym doświadczeniem. Symulacja to obecnie integralna część naszych badań i rozwoju. Działania te miały kluczowe znaczenie dla określenia celów dla opon i pojazdów, zawężenia zakresu projektowania opon i zmniejszenia liczby fizycznych prototypów. Goodyear jest zaangażowany we wdrażanie nowych technologii i metod. Ten projekt z Maserati to studium przypadku tego, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości,” wyjaśnił Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. opon osobowych na pierwsze wyposażenie.
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Goodyearem. Niestandardowe opony Eagle F1 SuperSport doskonale pasują do naszego nowego modelu GranTurismo, a rozwój opon przy użyciu wirtualnej symulacji był bardzo pomocny i ułatwił pracę zespołom badawczo-rozwojowymi obu stron,” dodał Stefano Sangermano, główny inżynier Maserati.
Linia opon Goodyear Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona do ultra mocnych samochodów drogowych i torowych, którym zapewnia doskonały poziom osiągów. Opony z tej serii bazują na tej samej technologii rozwoju, co produkty wyścigowe wykorzystywane w najbardziej prestiżowych imprezach na świecie, w tym m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pozyskane podczas zmagań na torze dane i informacje zwrotne od zespołów pomagają przy tworzeniu drogowej gamy Eagle F1 SuperSport, która oferuje kierowcom doskonałą przyczepność, prowadzenie i stabilność na suchej oraz mokrej nawierzchni.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.