Matki na rynku pracy wybierają elastyczność zatrudnienia
Aż 94 procent nieaktywnych zawodowo kobiet zamierza wrócić do pracy po urodzeniu dziecka, jednak pracodawcy często patrzą na to nieprzychylnie – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Fundację Rodzić w mieście.[1] Wiele matek boi się, że nie będą mogły łączyć opieki nad dzieckiem z wymagającym ośmiogodzinnej dyspozycyjności etatem. Tymczasem istnieje przecież alternatywa dla tradycyjnego zatrudnienia. Trzeba tylko wiedzieć, jak połączyć pasję oraz chęć rozwoju w wielu dziedzinach z codziennymi zajęciami, które mogą przy tym przynosić zadowalający dochód.
W dzisiejszych czasach kobiety odgrywają ważną rolę zarówno w życiu rodzinnym, jak i zawodowym. Łączenie obowiązków służbowych i rodzicielskich to wyzwanie. Pomimo postępów w zakresie równouprawnienia, mamy wychowujące dzieci wciąż napotykają szereg wyzwań na drodze do zawodowego sukcesu. Jednym z głównych problemów jest trudność w zachowaniu równowagi między obowiązkami rodzinnymi a wymaganiami pracodawcy. Dla wielu kobiet tradycyjny model zatrudnienia nie spełnia oczekiwań i nie umożliwia pogodzenia wszystkich ról – tych społecznych czy prywatnych. Mamy na rynku pracy często muszą także radzić sobie z presją związaną z nieustannym dostosowywaniem się do zmieniających się harmonogramów i sytuacji domowych.
Brak aktywnych matek na rynku pracy będzie mieć w przyszłości duże znaczenie także dla kształtowania się gospodarki. Według raportu McKinsey & Company[2] wzrost aktywności zawodowej kobiet w najbliższych latach może zwiększyć dofinansowanie Polski o całe 270 miliardów złotych w 2025 roku. Istotne są też wartościowe kompetencje, które kobiety bierne zawodowo mogłyby wnieść do biznesu, jeżeli zdecydowałyby się na powrót po urlopie macierzyńskim lub w ogóle na rozpoczęcie kariery.
Wiele kobiet posiadających małe dzieci znalazło już alternatywę do standardowego, pełnoetatowego zajęcia. Według danych z 2019 roku, 50% zatrudnionych matek pracuje w niepełnym wymiarze czasu pracy.[3]
Alternatywa dla aktywnych mam
Posiadanie własnego biznesu staje się więc atrakcyjną opcją, dającą dużą elastyczność. Idealnym rozwiązaniem może być kariera w sprzedaży bezpośredniej. Istnieje wiele firm, które oferują swoje produkty dzięki globalnej sieci Niezależnych Dystrybutorów, co przede wszystkim pozwala na elastyczność godzinową. Nie jest to zdecydowanie tylko jedyny benefit, korzyści jest znaczenie więcej. Przykładem takiego przedsiębiorstwa jest Herbalife. Osoby, które decydują się na dołączenie do struktur sprzedaży bezpośredniej, często podkreślają, jak istotne są dla nich wsparcie i klarowne zasady współpracy. Dzięki szkoleniom oraz możliwościom kształcenia, kobiety rozwijają odpowiednie umiejętności i zdobywają wiedzę z zakresu produktów, sprzedaży, marketingu czy mediów społecznościowych. Te niezbędne umiejętności są uniwersalne, ponieważ można je z powodzeniem wykorzystać również w innych przedsięwzięciach biznesowych.
Więcej o możliwościach biznesowych Herbalife: www.herbalife.pl
[1] https://pracujeiwychowuje.pl/wp-content/uploads/2021/02/Macierzynstwo-a-aktywnosc-zawodowa.- Raport-z-badania.-Fundacja-rodzic-w-miescie.pdf
[2]https://www.mckinsey.com/pl/~/media/McKinsey/Locations/Europe%20and%20Middle%20East/Polska/Raporty/Potega%20rownosci%20Jak%20I%20dlaczego%20warto%20wspierac%20kobiety%20w%20karierze%20zawodowej/McKinseyPotgarwnociJakidlaczegowartowspierakobietywkarierzezawodowej.pdf
[3] https://www.oecd.org/els/family/LMF_2_1_Usual_working_hours_gender.pdf

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.