Maxi Zoo - plany lidera branży zoologicznej na 2023 rok
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/
Miniony rok był dla firmy Maxi Zoo Polska wyjątkowy i obfity w ważne wydarzenia. Sieć obchodziła swój dziesiąty jubileusz, stworzyła własną aplikację, a także zrealizowała założoną strategię ekspansji. Jakie wyzwania czekają firmę w nadchodzących miesiącach?
Pomimo wielu przeszkód i trudności firma może zaliczyć 2022 rok do udanych. Przede wszystkim dzięki zrealizowaniu swoich planów dotyczących otwierania nowych sklepów. Kryzys nie był w stanie pokrzyżować planów sieci, dzięki czemu Maxi Zoo Polska zakończyło rok z założoną liczbą 88 placówek w całej Polsce. Firma stworzyła również własną aplikację oraz otrzymała wiele wyróżnień w ogólnopolskich plebiscytach i konkursach. Poprzeczka została podniesiona naprawdę wysoko. Jak zatem będzie wyglądała strategia sieci w 2023 roku?
Muszę przyznać, że uporaliśmy się ze wszelkimi niedogodnościami na rynku i tym samym spełniliśmy plany oraz postanowienia z początku 2022 roku. Oczywiście nie było to łatwe zadanie. Ostatnie dwa lata przyniosły nam wiele trudnych wyzwań i zjawisk, których nie mogliśmy przewidzieć. Taki obrót spraw wymusił na nas podjęcie odpowiednich działań i jak widać, były one dobre. Budujące jest spoglądanie na firmę, która pomimo rosnącego kryzysu realizuje swoją strategię. To przekłada się również na większe ambicje i chęć jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju w nowym 2023 roku. Skoro już o tym mowa, w tym roku przede wszystkim będziemy kontynuować ekspansję, pojawiając się w kolejnych regionach Polski. Chcemy otworzyć 30 placówek, dzięki czemu tysiące nowych osób otrzyma możliwość odpowiedniego zatroszczenia się o swoich pupili. Zwiększając ilość sklepów, poszerzymy również kadrę pracowniczą Maxi Zoo Polska do około 700 osób. Dodatkowo, w kolejnych latach będziemy chcieli utrzymać liczbę otwarć na podobnym poziomie. - powiedział Wojciech Kamiński, CEO Maxi Zoo Polska.
Rozwój przede wszystkim
Dynamiczna ekspansja to z pewnością mocny element strategii firmy. Ponadto sieć rozwija sektor e-commerce, co ma znacznie usprawnić logistykę wysyłanych paczek. W 2022 roku nastąpiło otwarcie magazynu w Głogowie, który obsługuje przesyłki rynku polskiego oraz niemieckiego, a to nie koniec rozwoju na tej płaszczyźnie. W kolejnych latach firma planuje otworzyć własne centrum logistyczne, które jeszcze mocniej usprawni proces wysyłki paczek. Bieżący rok będzie również pełny ważnych wydarzeń, m.in. otwarty zostanie setny sklep stacjonarny. Plany rozwoju dotyczą również samych placówek, które w ciągu najbliższych kilku lat zostaną wzbogacone o dodatkowe usługi, pozwalające kompleksowo zadbać o pupili. Rozwój nie ominie także aplikacji, która stanie się częścią ekosystemu, pozwalającego znaleźć odpowiednią usługę lub poradę.
Przed Maxi Zoo Polska kolejny rok pełen wyzwań oraz przełomów. W przeciągu dziesięciu lat firma wyrosła na lidera rynku zoologicznego w Polsce i sukcesywnie rozwija swoje wpływy na terenie całego kraju. Pomimo piastowanej pozycji, sieć nie zamierza porzucać dalszego rozwoju i stale szuka rozwiązań, aby jak najlepiej dostosować ofertę, a także funkcjonalność sklepów do potrzeb klienta.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 88 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2021”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022 oraz wyróżnienie “Innowacyjna Sieć Roku” przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.