Mazda MX-30 – elektryczny debiut roku 2020 w Polsce
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Mazda Motor Poland świętuje sukces swojego pierwszego elektrycznego modelu – kompaktowego SUV-a MX-30, który został najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce i podsumowuje wyniki sprzedaży w roku 2020.
Mazda MX-30 pokonała nie tylko innych debiutantów, ale też uznanych konkurentów o ugruntowanej pozycji. Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce. „Uważamy, że to doskonały wynik biorąc pod uwagę, że pierwsze egzemplarze Mazdy MX-30 pojawiły się w salonach we wrześniu. Mimo to w rankingu sprzedaży w 2020 r. wyprzedziliśmy innych debiutantów, a przed nami znalazły się tylko trzy rozpoznawalne modele o mocnej pozycji rynkowej.” – komentuje wynik Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. „Sukces MX-30 polega na połączeniu kilku czynników – samochód wyróżnia się atrakcyjnym designem i należy do modnej, rozwijającej się klasy kompaktowych SUV-ów, ma najbogatsze wyposażenie w segmencie do 170 tys. zł, jest w środku wykończony na poziomie marek premium i ma bardzo atrakcyjną cenę, nawet w porównaniu do konkurencji z niższego segmentu” – dodaje Paździor.
Ceny elektrycznej Mazdy MX-30 zaczynają się od 142 900 zł za bogato wyposażoną wersję Kai, która w standardzie oferuje m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, kamerę cofania, nawigację satelitarną czy interfejs Apple Car Play/Android Auto. W ofercie na 2021 r. klienci mogą skorzystać z Ekodopłaty Mazdy w wysokości 5 tys. zł do każdej zamówionej MX-30 bez względu na wersję wyposażenia.
Cały rok 2020 dla Mazdy w Polsce upłynął pod znakiem SUV-ów, bo aż 2/3 samochodów japońskiej marki, które trafiły na nasze drogi należało do tego segmentu. Największą popularnością cieszył się kompaktowy SUV CX-30 ze sprzedażą 2183 szt., drugim najchętniej wybieranym modelem był CX-5, na który zdecydowało się 1293 klientów. Podium zamyka Mazda CX-3 ze sprzedażą na poziomie 1182 szt. „Zainteresowanie samochodami typu SUV cały czas rośnie, a my mamy ofertę pokrywającą większość oczekiwań na rynku – od miejskiej Mazdy CX-3 przez kompaktową CX-30 aż po model CX-5, który coraz częściej jest alternatywą modelu kombi z segmentu D. Co oczywiście nie oznacza, że odpuszczamy rynek tradycyjnych nadwozi.” – wyjaśnia Łukasz Paździor.
W 2020 r. kompaktowa Mazda3 w wersji sedan i hatchback trafiła do 1082 klientów, tuż za nią w rankingu popularności uplasowała się Mazda 6 ze sprzedażą 968 sztuk. Podsumowując rok 2020 warto też odnotować 73 szt. Mazdy 2 i 29 egzemplarzy kultowego roadstera MX-5.
„Rok 2020 zakończyliśmy całkowitą sprzedażą na poziomie 7032 sztuk, w co wliczamy samochody z samorejestracji z końca 2019 r., które oferowaliśmy w minionym roku w cenach z 2019 r. Ostatnie 12 miesięcy to był dla branży najtrudniejszy okres od lat ale cieszę się, że w obliczu tego niespotykanego wyzwania razem z naszymi Dealerami stanęliśmy na wysokości zadania i podjęliśmy działania, które pozwoliły nam szybko i skutecznie reagować na zmieniające się realia. Mam nadzieję, że najgorsze już za nami i z optymizmem patrzę na nowy rok, który powinien być dla nas lepszy niż ubiegły, szczególnie że na horyzoncie widzimy kolejne nowości, które udowodnią, że Mazda konsekwentnie idzie w kierunku premium.” – podsumowuje Łukasz Paździor.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.