Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura S.A. nawiązała współpracę z Wolf and Oak Distillery

2023-12-31  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl

Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w produkcji kraftowych alkoholi mocnych i regionalnego piwa, kontynuuje swój projekt rynkowej konsolidacji. W grudniu firma nawiązała współpracę z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz z hurtownią Czeskie Piwa. Ma ona na celu budowanie wspólnej struktury sprzedażowej w rynku i zwiększenie zasięgu dystrybucji. Spółka nawiązała też współpracę dystrybucyjną z niemieckim gigantem z rynku alkoholowego - firmą Schwarze und Schlichte.

Projekt konsolidacji to inicjatywa Mazurskiej Manufaktury realizowana od końca 2022 roku. Pomysł na współpracę producentów alkoholi wraz z lokalnymi hurtownikami i dystrybutorami to odpowiedź na coraz więcej wyzwań, z jakimi mierzy się rynek alkoholi w ostatnich latach.

- Nie jest tajemnicą, że z roku na rok spada spożycie alkoholu, a jednocześnie rosną koszty jego produkcji. Aby walczyć, nawet o mały kawałek udziału w rynku, trzeba łączyć siły. Wspólnie z innymi podmiotami, którzy nawiązali z nami dotychczas współpracę, koncentrujemy się przede wszystkim na rozwijaniu sprzedaży i dystrybucji. Łącząc struktury sprzedaży i poszerzając portfolio mamy większą siłę przebicia na półki największych sieci handlowych. Dochodzą do tego wartości dodane, jak wymiana wiedzy i doświadczeń - mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny Mazurskiej Manufaktury S.A.

Nowi partnerzy Mazurskiej Manufaktury

W grudniu Mazurska Manufaktura podpisała umowę o współpracy z Wolf and Oak Distillery S.A. oraz hurtownią Czeskie Piwa. Wolf and Oak Distillery to rzemieślniczy producent bardzo cenionych na rynku polskim trunków. Są wśród nich między innymi wódki, giny, brandy, okowity i likiery. Właściciel historycznej destylarni w Stanicy na Dolnym Śląsku. Z kolei Czeskie Piwa to hurtownia specjalizująca się w dystrybucji piw z Czech, które cieszą się w Polsce dużą popularnością.

W przeciwieństwie do dotychczasowych członków grupy konsolidacyjnej, w tym przypadku Mazurska Manufaktura nie przejmie pakietu udziałów obu podmiotów. Firmy będą konsolidować dystrybucję poprzez wspólne budowanie struktury sprzedażowej i łączenie portfolio. W ramach współpracy z Wolf and Oak Distillery, w sklepie MOJADESTYLARNIA.PL, prowadzonym przez tę firmę, pojawi się dodatkowo kilkadziesiąt produktów Mazurskiej Manufaktury. Z kolei wspólnie z hurtownią Czeskie Piwa Mazurska Manufaktura ma w planach budowę centrum logistyczno-dystrybucyjnego w Szczytnie w ramach składu podatkowego spółki.

Rozwój grupy konsolidacyjnej oraz portfolio

Jak dotąd, w grupie konsolidacyjnej, która powstała z inicjatywy Mazurskiej Manufaktury, znalazły się: hurtownia Sajon specjalizująca się w imporcie czeskim piw, Kujawianka Inter S.A (dystrybutor spożywczy w województwie kujawsko-pomorskim), producent piw rzemieślniczych AleBrowar oraz hurtownia Westtrade. Dzięki współpracy, Spółki powiększyły znacznie zarówno swoje portfolio, jak i zasięg dystrybucji.

Mazurska Manufaktura ma w planach na 2024 roku dalszy rozwój projektu rynkowej konsolidacji. Spółka stawia także na współpracę z zagranicznymi podmiotami. W ostatnim czasie podpisana została umowa na wyłączną dystrybucję dwóch marek alkoholowych firmy Schwarze und Schlichte. To niemiecki gigant z branży alkoholi z historią sięgającą 1664 roku. Już w styczniu na polski rynek wejdzie aperitif marki DÉJÀ-VU. W kwietniu Mazurska Manufaktura wprowadzi także do sprzedaży gotowe koktajle marki Shatler’s w wersji alkoholowej oraz bezalkoholowej.

Mazurska Manufaktura to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja oraz lęborski AleBrowar.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.