mBank stawia na różnorodność i zatrudnia 45+
mBank zachęca osoby 45+, by dołączyły do jego zespołu Contact Center w Łodzi. Jako jedna z nielicznych firm na rynku prowadzi działania rekrutacyjne skierowane w tak otwarty sposób do przedstawicieli pokolenia X – kandydatów, którzy często są niedoceniani lub pomijani w rekrutacjach. W ten sposób bank nie tylko promuje różnorodność w swoich zespołach, ale także obala stereotypy związane zatrudnianiem osób po 45. roku życia i wspiera je w rozwoju.
W kampanii #mBankZatrudnia45+ bank postawił na współpracę z coachem – Martą Siech. Działania prowadzone za pośrednictwem LinkedIn są kierowane do osób, które mają trudność ze znalezieniem odpowiedniego zatrudnienia po 45. roku życia. Kandydaci mogą liczyć na wsparcie doradcy w przygotowaniu do procesu rekrutacji. Na indywidualnych spotkaniach Marta Siech podpowiada osobom, które przeszły przygotowany przez nią proces assesmentu, jak dobrze zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Pomaga także przygotować CV spełniające współczesne standardy.
– W Contact Center mBanku dużą wagę przywiązujemy do budowania różnorodnych zespołów, w tym także różnorodnych pod względem wieku. Chcemy aktywnie wspierać osoby 45+ w rozwoju, dodawać im wiary we własne możliwości. Mamy nadzieję, że dostrzegając potencjał tej grupy, dajemy przykład innym pracodawcom – mówi Łukasz Czekajewski, Dyrektor Departamentu Budowania Zaangażowania Klientów przez Kanały Zdalne.
Za ideę kreatywną i koordynację projektu nowoczesnego doradztwa #mBankZatrudnia45+ odpowiada agencja Linkleaders. mBank już trzeci rok z rzędu we współpracy z tym partnerem prowadzi działania rekrutacyjne skierowane do tej grupy wiekowej. W ten sposób przyczynia się do obalania mitów dotyczących zarówno zatrudniania osób 45+, jak i tego, że pewne prace, np. w call center, są przeznaczone jedynie dla młodych.
– Nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że zatrudnianie osób w wieku 45+ nie tylko wpływa pozytywnie na obsługę klienta, ale – dzięki wymianie doświadczeń – na cały zespół Contact Center. Jego pracownicy powinni nie tylko rozwiązać problem klienta, ale jednocześnie kontrolować emocje i zarządzać nimi. To umiejętności, którymi często cechują się osoby z pokolenia X. Wiemy także, że nasza oferta zatrudnienia zawiera wiele elementów ważnych dla nich – mówi Łukasz Czekajewski.
Osoby zrekrutowane w poprzednich edycjach kampanii, wskazują, że w pracy w Contact Center mBanku cenią stabilność zatrudnienia, oferowany pakiet benefitów, a także to, że ich praca polega na pomaganiu innym. Podkreślają, że dobrze czują się w zespole zróżnicowanym wiekowo i zawsze mogą liczyć na wsparcie.
Badania rynkowe pokazują, że generacja X przykłada dużą wagę do nie tylko do wynagrodzeń, ale także bezpieczeństwa zatrudnienia i dobrej atmosfery. Praca jest dla nich wyznacznikiem tożsamości, a lojalność wobec firmy jedną z ważnych wartości.
Obecnie pracownicy powyżej 40. roku życia stanowią blisko 20 proc. osób zatrudnionych w łódzkim Contact Center. W całym banku osoby 40+ to 43 proc. pracowników.

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.