Meble TYLKO z dofinansowaniem EBI
Lepont
Bagatela 10/8
00-585 Warszawa
joanna|lepont.pl| |joanna|lepont.pl
898 898 898
https://www.lepont.pl/
Marka meblowa TYLKO to jeden z najcenniejszych polskich startupów ostatnich lat. Od 2015 roku firma sprzedała ponad 200 tysięcy mebli, głównie w Europie Zachodniej. Dzięki możliwości personalizacji aż 95% z nich to unikatowe egzemplarze. Jesienią tego roku firma oficjalnie zadebiutowała w Polsce, ale dzięki uzyskanemu właśnie dofinansowaniu myśli już o podbiciu kolejnych rynków.
Umowa pomiędzy TYLKO a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym (EBI) na kwotę 7,5 mln euro umożliwi m.in. dalsze prace nad innowacyjnym oprogramowaniem do projektowania i wizualizacji mebli. Inwestycję EBI wspiera program Komisji Europejskiej InvestEU w ramach wsparcia dla technologii przyszłości.
TYLKO, czyli rewolucja w branży meblarskiej
Założyciele TYLKO, czyli Hanna Kokczyńska, Jacek Majewski, Mikołaj Molenda i Benjamin Kuna, w 2015 roku zrewolucjonizowali dotychczasowy sposób produkcji oraz dystrybucji mebli. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii klient w prosty sposób samodzielnie projektuje mebel, a także ma możliwość sprawdzenia, jak będzie się on prezentował w przeznaczonym dla niego pomieszczeniu. Marka jest bardzo doceniana za granicą, m.in. w Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.
Meble mają ponadczasowe wzornictwo i są wykonane z wysokiej jakości, certyfikowanych materiałów. Dzięki systemowi “click” można je łatwo złożyć, a także zdemontować bez utraty jakości. W przypadku uszkodzeń TYLKO jest też w stanie w ciągu kilku dni wyprodukować i wysłać uszkodzone elementy, bo każdy sprzedany mebel ma kopię cyfrową. Wszystko z myślą o tym, by służyły przez wiele lat.
— Według dostępnych danych co roku w Europie jest wyrzucanych około 11 mln ton mebli, a w USA nawet 60 mln ton. TYLKO ma inne podejście. Chcemy, by nasze meble podróżowały z ich właścicielem po kolejnych domach, a nawet były przekazywane z pokolenia na pokolenie, czyli tak, jak to robiono dawniej. Rozwiązania, które proponujemy są zgodne z proekologicznymi wartościami. Nasza firma również prowadzona jest wg strategii zrównoważonego rozwoju. Jako pierwsi na rynku mebli już w tym roku opublikowaliśmy raport ESG zgodny z najnowszymi standardami Komisji Europejskiej, choć na ten moment nie jest to jeszcze konieczne - komentuje Hanna Kokczyńska, współzałożycielka TYLKO.
Dofinansowanie EBI szansą na dalszy rozwój i ekspansję
TYLKO cały czas inwestuje w modyfikacje konfiguratora do projektowania mebli, a także w aplikację umożliwiającą ich wizualizację 3D w pomieszczeniu. Ma też ambicję dalszej ekspansji zagranicznej. Finansowanie EBI jest więc kluczowe do realizacji tych planów.
– Długoterminowe wsparcie EBI, czyli największego inwestora w Europie to dla TYLKO kolejny kamień milowy w 9-letniej historii firmy, a także szansa na zbudowanie globalnego biznesu, który będzie zgodny z naszymi wartościami. Przede wszystkim pozwoli nam przyspieszyć prace nad nowymi technologiami, a także wprowadzeniem kolejnych produktów do oferty. Zyskujemy też możliwość korzystania z ekspertyz i sieci kontaktów EBI – podsumowuje Mikołaj Molenda, współzałożyciel TYLKO.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.