Media Expert z kolejnymi 80 000 m kw. w Central European Logistics Hub
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych, na ostatniej prostej realizacji trzeciego budynku dla Media Expert w ramach Central European Logistics Hub. Pod koniec stycznia br. właściciel sklepów sieci uzyskał wczesny dostęp (early access) do obiektu o powierzchni 80 000 m kw. Został on połączony z dwoma już istniejącymi, tworząc centralny kompleks Media Expert dla dystrybucji krajowej. Trzy budynki zajmują łącznie 233 000 m kw., w których pracować będzie kilkaset osób. Oprócz obiektów w stolicy regionu, sieć wynajęła również 23 000 m kw. powierzchni w ramach Panattoni Park Stryków III.
Dobrej współpracy nigdy dość. Panattoni, po dostarczeniu 150 000 m kw. w ramach dwóch budynków dla Media Expert w Central European Logistics Hub (CEL Hub) w Łodzi, finiszuje z trzecim projektem sieci w kompleksie. Deweloper w lutym br. odda do użytku obiekt o powierzchni 80 000 m kw. - niecałe pół roku po ukończeniu poprzedniej inwestycji w Hubie o tej samej powierzchni - a jeszcze w styczniu najemca skorzysta z wcześniejszego dostępu. Budynek zostanie połączony z dwoma już działającymi obiektami za pomocą przenośników taśmowych, które umożliwiają automatyczny przesył produktów. Realizacja ostatniego z budynków dla Media Expert w ramach CEL Hub trwała od maja 2021 r. Sieć sklepów elektronicznych łącznie wynajmuje od Panattoni w Polsce Centralnej ponad 300,000 m kw. – wliczając powierzchnie w parkach Panattoni Park Łódż East oraz Panattoni Business Center Łódź III i niedawno zajęte 23 000 m kw. w ramach Panattoni Park Stryków III.
Ponad trzykrotne zwiększenie zajmowanej powierzchni w ramach Central European Logistics Hub komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni: -„ Kolejna tak ogromna realizacja w ramach Hubu to potwierdzenie słuszności koncepcji stworzenia Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi. Jest to realizacja unikatowa nie tylko w skali Polski, ale i Europy, dlatego cieszy nas, że staje się ważnym elementem rozwoju liderów w swoich branżach”. I dodaje: „Central European Logistics Hub korzysta z bardzo dobrej lokalizacji, która stała się jeszcze atrakcyjniejsza, dzięki wsparciu władz miasta, za które nieustannie dziękujemy”.
Kompleks trzech budynków będzie pełnił funkcję centralnej lokalizacji Media Expert, z której firma obsłuży całą sieć dystrybucji. Rozbudowa powierzchni magazynowej w ramach Central European Logistics Hub, wiąże się z konsekwentną ekspansją sieci i jej nieustannym rozwojem. Firma jest dziś obecna w blisko 430 miastach i realizuje sprzedaż w ponad 520 elektromarketach. Lokalizacja w centralnej części kraju, pozwala optymalizować logistykę i skracać czas dostaw zarówno do klientów indywidualnych - e-commerce, omnichanell - jak i sklepów stacjonarnych.
Central European Logistics Hub znajduje się w granicach Łodzi, a dzięki bardzo dobremu dostępowi do komunikacji miejskiej jest atrakcyjnym miejscem dla pracowników. To szczególnie ważne dla Media Expert, które w ramach trzech budynków znajdujących się w Hubie zatrudniać będzie kilkaset osób. W sąsiedztwie kompleksu znajduje się stacja kolejowa, a we współpracy z Miastem zostało uruchomione dedykowane połączenie autobusowe. Ponadto kompleks daje szereg korzyści w kontekście prowadzenia w nim magazynu centralnego, ze względu na położenie w centrum Polski. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2.
Docelową powierzchnią całego Central European Logistics Hub jest ponad 720 000 m kw. Po ukończeniu trzech obiektów dla Media Expert, powierzchnia Hubu wyniosła 550,000 mkw. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w tej lokalizacji to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi z możliwością utworzenia 7 tys. miejsc pracy.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.