Komunikaty PR

Finał 14. edycji kampanii „Pływam bez promili”

2020-09-03  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

W Polsce co roku w wypadkach nad wodą ginie kilkaset osób. Ryzyko utonięcia jest w naszym kraju dwukrotnie wyższe niż w pozostałych państwach Unii Europejskiej. Dlatego powstała kampania “Pływam bez promili”, która od 14 lat edukuje Polaków na temat bezpieczeństwa nad wodą, a tegoroczne działania kampanii spotkały się z dużym zainteresowaniem.

Polakom nad wodą wciąż brakuje wyobraźni. Niestety, tylko w okresie ostatnich trzech miesięcy utonęło aż 246 osób (czerwiec - 60, lipiec - 86, sierpień - 100), w tym blisko 30% pod wpływem alkoholu. Te statystyki wyraźnie pokazują, że edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa nad wodą jest niezbędna, a odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest kampania “Pływam bez promili”.

W tym roku wystartowała 14. edycja naszej akcji. Kampania rozpoczęła się 24 czerwca spotkaniem z dziennikarzami. Na konferencji obecni byli wszyscy Ambasadorzy akcji oraz Kinga Czerwińska z Komisariatu Rzecznego Policji.

  • Kampania “Pływam bez promili” jest bardzo ważnym elementem edukacji. Trzeba nieustannie uczyć Polaków, że woda to groźny żywioł i trzeba mieć do niej respekt. Wakacje to taki czas, kiedy zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, spożywamy też alkohol nieodpowiedzialnie. Takie lekkomyślne zachowanie często bywa groźne, co pokazują tegoroczne statystyki. Jesteśmy jednak pewni, że z każdą kolejną edycją naszej akcji docieramy do coraz szerszego grona naszych rodaków i dzięki nam udaje się uniknąć wielu tragedii. A każde uratowane życie i zdrowie jest bezcenne - mówi Elżbieta Kwiecińska - Prysłopska, organizator kampanii.

W tym roku do akcji dołączyli nowi Ambasadorzy:

  • Marta Walczykiewicz - kajakarka, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016), wielokrotna mistrzyni Polski i świata,

  • Maks Żakowski – mistrz Polski w kitesurfingu,

  • Agnieszka Kobus-Zawojska – brązowa medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016) w wioślarstwie,

  • Filip Orłowski, instruktor ratownictwa, wicemistrz Europy w ratownictwie wodnym

Cieszymy się, że w tym roku do Partnerów kampanii dołączyła Fundacja Ratownictwa i Sportów Wodnych Rescuehouse.

Jest nam niezmiernie miło, że udało nam się nawiązać intensywną współpracę z Komendą Rzeczną Policji w Warszawie, Białostockim WOPR, Nadgoplańskim WOPR, WOPR Włocławek, WOPR Kielce, WOPR Konin, WOPR Tomaszów Mazowiecki, WOPR Żyrardów, WOPR Piekary, WOPR Rawa Mazowiecka, Szkołą Żeglarską Morka, Szkołą Ratownictwa Podwodnik, WGSR Wrocław, Ratownictwem Wodnym GPI Sandomierz, Komendą Miejską Policji w Szczecinie, Komisariatem Policji we Wrocławiu, OSP ORW Opole, Centrum Nurkowania Ticada, Kajakiem po Welu, Kajakiem Słupia, Akademią Zdrowia Neptun, Akademią Żeglarską White Ribbon, Nadbużańskim Centrum Turystyki Kajakowej z Drohiczyna, Podhale Rescue Team oraz Przystanią Wenecką Żnin.

Przez całe lato skutecznie docieraliśmy z materiałami edukacyjnymi do szerokiego grona osób wypoczywających nad wodą. Warto dodać, że wyprodukowaliśmy i rozdystrybuowaliśmy materiały takie jak:

  • Koszulki: 620 sztuk

  • Butelki Brita: 60 sztuk

  • Koła ratunkowe dla dzieci: 200 sztuk

  • Kominy/buffy: 200 sztuk

  • Plakaty: 500 sztuk

  • Ulotki: 2000 sztuk

  • Naklejki na kajaki: 500 sztuk

  • Naklejki na łódki: 200 sztuk

Zależy nam, aby kwestia bezpieczeństwa nad wodą dotarła do jak najszerszego grona odbiorców, dlatego nawiązaliśmy współpracę z 75 pływalniami w całej Polsce, gdzie umieszczono plakaty i ulotki kampanii „Pływam bez Promili”. Szczególnie dziękujemy basenom: OSiR Bielawa, Aqua Pil w Pile, Kompleksowi Basenowo-Rekreacyjnemu w Bytowie, Aquadrom Ruda Śląska, GOSiR w Krośnicach, UCSiR Aqua Relaks Moczydło, Regionalnemu Centrum Sportowemu Lubin, Basenowi Złota Rybka Tomaszów Mazowiecki, Namysłowskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji Basen „Delfin”, Parkowi Wodnemu Tarnowskie Góry, Krytej Pływalni "Delfin " w Skoczowie, Parkowi Wodnemu w Świeciu, Oleśnickiemu Kompleksowi Rekreacyjnemu Atol, Basenowi Nakielski Sport.

Zdajemy sobie sprawę, że edukacja społeczeństwa jest procesem długotrwałym, dlatego cierpliwie realizujemy naszą misję. Wierzymy, że nasze skuteczne działania przyczyniają się do rozpowszechniania niezbędnej informacji na temat bezpieczeństwa nad wodą i że dzięki naszej kampanii uświadomimy Polakom, jak ważny jest to temat. O tym problemie nie można milczeć!Dlatego działamy bardzo aktywnie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.