Komunikaty PR

Finał 14. edycji kampanii „Pływam bez promili”

2020-09-03  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

W Polsce co roku w wypadkach nad wodą ginie kilkaset osób. Ryzyko utonięcia jest w naszym kraju dwukrotnie wyższe niż w pozostałych państwach Unii Europejskiej. Dlatego powstała kampania “Pływam bez promili”, która od 14 lat edukuje Polaków na temat bezpieczeństwa nad wodą, a tegoroczne działania kampanii spotkały się z dużym zainteresowaniem.

Polakom nad wodą wciąż brakuje wyobraźni. Niestety, tylko w okresie ostatnich trzech miesięcy utonęło aż 246 osób (czerwiec - 60, lipiec - 86, sierpień - 100), w tym blisko 30% pod wpływem alkoholu. Te statystyki wyraźnie pokazują, że edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa nad wodą jest niezbędna, a odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest kampania “Pływam bez promili”.

W tym roku wystartowała 14. edycja naszej akcji. Kampania rozpoczęła się 24 czerwca spotkaniem z dziennikarzami. Na konferencji obecni byli wszyscy Ambasadorzy akcji oraz Kinga Czerwińska z Komisariatu Rzecznego Policji.

  • Kampania “Pływam bez promili” jest bardzo ważnym elementem edukacji. Trzeba nieustannie uczyć Polaków, że woda to groźny żywioł i trzeba mieć do niej respekt. Wakacje to taki czas, kiedy zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, spożywamy też alkohol nieodpowiedzialnie. Takie lekkomyślne zachowanie często bywa groźne, co pokazują tegoroczne statystyki. Jesteśmy jednak pewni, że z każdą kolejną edycją naszej akcji docieramy do coraz szerszego grona naszych rodaków i dzięki nam udaje się uniknąć wielu tragedii. A każde uratowane życie i zdrowie jest bezcenne - mówi Elżbieta Kwiecińska - Prysłopska, organizator kampanii.

W tym roku do akcji dołączyli nowi Ambasadorzy:

  • Marta Walczykiewicz - kajakarka, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016), wielokrotna mistrzyni Polski i świata,

  • Maks Żakowski – mistrz Polski w kitesurfingu,

  • Agnieszka Kobus-Zawojska – brązowa medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016) w wioślarstwie,

  • Filip Orłowski, instruktor ratownictwa, wicemistrz Europy w ratownictwie wodnym

Cieszymy się, że w tym roku do Partnerów kampanii dołączyła Fundacja Ratownictwa i Sportów Wodnych Rescuehouse.

Jest nam niezmiernie miło, że udało nam się nawiązać intensywną współpracę z Komendą Rzeczną Policji w Warszawie, Białostockim WOPR, Nadgoplańskim WOPR, WOPR Włocławek, WOPR Kielce, WOPR Konin, WOPR Tomaszów Mazowiecki, WOPR Żyrardów, WOPR Piekary, WOPR Rawa Mazowiecka, Szkołą Żeglarską Morka, Szkołą Ratownictwa Podwodnik, WGSR Wrocław, Ratownictwem Wodnym GPI Sandomierz, Komendą Miejską Policji w Szczecinie, Komisariatem Policji we Wrocławiu, OSP ORW Opole, Centrum Nurkowania Ticada, Kajakiem po Welu, Kajakiem Słupia, Akademią Zdrowia Neptun, Akademią Żeglarską White Ribbon, Nadbużańskim Centrum Turystyki Kajakowej z Drohiczyna, Podhale Rescue Team oraz Przystanią Wenecką Żnin.

Przez całe lato skutecznie docieraliśmy z materiałami edukacyjnymi do szerokiego grona osób wypoczywających nad wodą. Warto dodać, że wyprodukowaliśmy i rozdystrybuowaliśmy materiały takie jak:

  • Koszulki: 620 sztuk

  • Butelki Brita: 60 sztuk

  • Koła ratunkowe dla dzieci: 200 sztuk

  • Kominy/buffy: 200 sztuk

  • Plakaty: 500 sztuk

  • Ulotki: 2000 sztuk

  • Naklejki na kajaki: 500 sztuk

  • Naklejki na łódki: 200 sztuk

Zależy nam, aby kwestia bezpieczeństwa nad wodą dotarła do jak najszerszego grona odbiorców, dlatego nawiązaliśmy współpracę z 75 pływalniami w całej Polsce, gdzie umieszczono plakaty i ulotki kampanii „Pływam bez Promili”. Szczególnie dziękujemy basenom: OSiR Bielawa, Aqua Pil w Pile, Kompleksowi Basenowo-Rekreacyjnemu w Bytowie, Aquadrom Ruda Śląska, GOSiR w Krośnicach, UCSiR Aqua Relaks Moczydło, Regionalnemu Centrum Sportowemu Lubin, Basenowi Złota Rybka Tomaszów Mazowiecki, Namysłowskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji Basen „Delfin”, Parkowi Wodnemu Tarnowskie Góry, Krytej Pływalni "Delfin " w Skoczowie, Parkowi Wodnemu w Świeciu, Oleśnickiemu Kompleksowi Rekreacyjnemu Atol, Basenowi Nakielski Sport.

Zdajemy sobie sprawę, że edukacja społeczeństwa jest procesem długotrwałym, dlatego cierpliwie realizujemy naszą misję. Wierzymy, że nasze skuteczne działania przyczyniają się do rozpowszechniania niezbędnej informacji na temat bezpieczeństwa nad wodą i że dzięki naszej kampanii uświadomimy Polakom, jak ważny jest to temat. O tym problemie nie można milczeć!Dlatego działamy bardzo aktywnie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4. Biuro prasowe
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),
Media i PR Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
2024-07-01 | 11:00

Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS

Agencja Weber Shandwick w ramach działań pro bono prowadzi działania komunikacyjne dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie standardów ochrony dzieci. W lipcu 2023 roku została
Media i PR 4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych
2024-06-25 | 12:00

4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych

Za nami finałowa Gala Konkursu XXIII Businesswomen Awards, na której ogłoszono laureatów tegorocznej edycji. Wśród wyróżnionych firm znalazło się warszawskie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.