Komunikaty PR

Finał 14. edycji kampanii „Pływam bez promili”

2020-09-03  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

W Polsce co roku w wypadkach nad wodą ginie kilkaset osób. Ryzyko utonięcia jest w naszym kraju dwukrotnie wyższe niż w pozostałych państwach Unii Europejskiej. Dlatego powstała kampania “Pływam bez promili”, która od 14 lat edukuje Polaków na temat bezpieczeństwa nad wodą, a tegoroczne działania kampanii spotkały się z dużym zainteresowaniem.

Polakom nad wodą wciąż brakuje wyobraźni. Niestety, tylko w okresie ostatnich trzech miesięcy utonęło aż 246 osób (czerwiec - 60, lipiec - 86, sierpień - 100), w tym blisko 30% pod wpływem alkoholu. Te statystyki wyraźnie pokazują, że edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa nad wodą jest niezbędna, a odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest kampania “Pływam bez promili”.

W tym roku wystartowała 14. edycja naszej akcji. Kampania rozpoczęła się 24 czerwca spotkaniem z dziennikarzami. Na konferencji obecni byli wszyscy Ambasadorzy akcji oraz Kinga Czerwińska z Komisariatu Rzecznego Policji.

  • Kampania “Pływam bez promili” jest bardzo ważnym elementem edukacji. Trzeba nieustannie uczyć Polaków, że woda to groźny żywioł i trzeba mieć do niej respekt. Wakacje to taki czas, kiedy zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, spożywamy też alkohol nieodpowiedzialnie. Takie lekkomyślne zachowanie często bywa groźne, co pokazują tegoroczne statystyki. Jesteśmy jednak pewni, że z każdą kolejną edycją naszej akcji docieramy do coraz szerszego grona naszych rodaków i dzięki nam udaje się uniknąć wielu tragedii. A każde uratowane życie i zdrowie jest bezcenne - mówi Elżbieta Kwiecińska - Prysłopska, organizator kampanii.

W tym roku do akcji dołączyli nowi Ambasadorzy:

  • Marta Walczykiewicz - kajakarka, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016), wielokrotna mistrzyni Polski i świata,

  • Maks Żakowski – mistrz Polski w kitesurfingu,

  • Agnieszka Kobus-Zawojska – brązowa medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016) w wioślarstwie,

  • Filip Orłowski, instruktor ratownictwa, wicemistrz Europy w ratownictwie wodnym

Cieszymy się, że w tym roku do Partnerów kampanii dołączyła Fundacja Ratownictwa i Sportów Wodnych Rescuehouse.

Jest nam niezmiernie miło, że udało nam się nawiązać intensywną współpracę z Komendą Rzeczną Policji w Warszawie, Białostockim WOPR, Nadgoplańskim WOPR, WOPR Włocławek, WOPR Kielce, WOPR Konin, WOPR Tomaszów Mazowiecki, WOPR Żyrardów, WOPR Piekary, WOPR Rawa Mazowiecka, Szkołą Żeglarską Morka, Szkołą Ratownictwa Podwodnik, WGSR Wrocław, Ratownictwem Wodnym GPI Sandomierz, Komendą Miejską Policji w Szczecinie, Komisariatem Policji we Wrocławiu, OSP ORW Opole, Centrum Nurkowania Ticada, Kajakiem po Welu, Kajakiem Słupia, Akademią Zdrowia Neptun, Akademią Żeglarską White Ribbon, Nadbużańskim Centrum Turystyki Kajakowej z Drohiczyna, Podhale Rescue Team oraz Przystanią Wenecką Żnin.

Przez całe lato skutecznie docieraliśmy z materiałami edukacyjnymi do szerokiego grona osób wypoczywających nad wodą. Warto dodać, że wyprodukowaliśmy i rozdystrybuowaliśmy materiały takie jak:

  • Koszulki: 620 sztuk

  • Butelki Brita: 60 sztuk

  • Koła ratunkowe dla dzieci: 200 sztuk

  • Kominy/buffy: 200 sztuk

  • Plakaty: 500 sztuk

  • Ulotki: 2000 sztuk

  • Naklejki na kajaki: 500 sztuk

  • Naklejki na łódki: 200 sztuk

Zależy nam, aby kwestia bezpieczeństwa nad wodą dotarła do jak najszerszego grona odbiorców, dlatego nawiązaliśmy współpracę z 75 pływalniami w całej Polsce, gdzie umieszczono plakaty i ulotki kampanii „Pływam bez Promili”. Szczególnie dziękujemy basenom: OSiR Bielawa, Aqua Pil w Pile, Kompleksowi Basenowo-Rekreacyjnemu w Bytowie, Aquadrom Ruda Śląska, GOSiR w Krośnicach, UCSiR Aqua Relaks Moczydło, Regionalnemu Centrum Sportowemu Lubin, Basenowi Złota Rybka Tomaszów Mazowiecki, Namysłowskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji Basen „Delfin”, Parkowi Wodnemu Tarnowskie Góry, Krytej Pływalni "Delfin " w Skoczowie, Parkowi Wodnemu w Świeciu, Oleśnickiemu Kompleksowi Rekreacyjnemu Atol, Basenowi Nakielski Sport.

Zdajemy sobie sprawę, że edukacja społeczeństwa jest procesem długotrwałym, dlatego cierpliwie realizujemy naszą misję. Wierzymy, że nasze skuteczne działania przyczyniają się do rozpowszechniania niezbędnej informacji na temat bezpieczeństwa nad wodą i że dzięki naszej kampanii uświadomimy Polakom, jak ważny jest to temat. O tym problemie nie można milczeć!Dlatego działamy bardzo aktywnie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach
Media i PR Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
2024-04-24 | 01:00

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

INFORMACJA PRASOWA do natychmiastowej publikacji RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity
Media i PR PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
2024-04-23 | 08:00

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.