Jak mierzyć efektywność komunikacji cyfrowej? Premiera Leksykonu IAB Polska
Najnowsza publikacja IAB Polska z jednej strony systematyzuje zagadnienia związanie z pomiarem efektywności komunikacji online, a z drugiej pełni rolę słownika zawierającego kluczowe pojęcia
z obszarów pomiaru marketingu i reklamy. „Leksykon – pomiar efektywności komunikacji cyfrowej” został przygotowany przez ekspertów rynkowych pod okiem Zespołu Badawczego IAB Polska złożonego z przedstawicieli największych firm badawczych w Polsce.
Premiera Leksykonu będzie miała miejsce w trakcie panelu eksperckiego, który odbędzie się 14 października o godzinie 10:00 na stronie IAB Polska na Facebooku. Zaproszeni eksperci, którzy współtworzyli publikację, będą dyskutować na temat dynamiki rozwoju rynku reklamy cyfrowej
w kontekście jego analizy.
Na pierwszą część Leksykonu składają się artykuły eksperckie, które analizują kluczowe kierunki komunikacji cyfrowej: budowanie świadomości marki, wizerunku i zaangażowania oraz efektywności podejmowanych działań. Część słownikowa zawiera pełen zbiór najważniejszych pojęć i określeń dotyczących branży marketingowej. Czytelnicy Leksykonu dowiedzą się między innymi, jakie są definicje i funkcje wskaźników pomiaru, zapoznają się z zagadnieniami związanymi z modelami rozliczeniowymi czy pojęciami badawczymi w kontekście efektywności komunikacji online. Oprócz powyższych dwóch części w publikacji znajdują się również studia przypadków, które stanowią najlepszy przykład tego, jak z sukcesem przekuć teorię w praktykę.
- Niniejsze opracowanie kierujemy do wszystkich osób związanych z branżą marketingu online zarówno po stronie reklamodawców, jak i usługodawców. Będzie ono przydatne ekspertom, którzy chcą odwołać się do oficjalnych branżowych definicji, jak i osobom rozwijającym swoje kompetencje w zakresie marketingu - Leksykon zawiera szereg haseł objętych szkoleniem DIMAQ. To niezwykłe źródło wiedzy dla wszystkich tych, którzy zamierzają zgłębiać tajniki pomiaru efektywności projektów wykorzystujących komunikację cyfrową – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Leksykon składa się z:
- omówienia trzech kluczowych obszarów dotyczących efektywności komunikacji cyfrowej w podziale na działania skupiające się na budowaniu znajomości marki, tworzeniu wizerunku i wzbudzania zaangażowania oraz efektywności. Każdy z rozdziałów zawiera omówienie typowych działań online, które są podejmowane w ramach postawionych celów kampanii, w następnej kolejności przedstawiono zagadnienia związane z ich pomiarem,
- studiów przypadku, które prezentują, jak w praktyce można mierzyć efektywność działań reklamowych online,
- słowniczka, który wyjaśnia co oznaczają poszczególne terminy związane z marketingiem online. W tej części nie skupiono się wyłącznie na pomiarze efektywności, ale także na hasłach, które są ważne dla zrozumienia mechanizmów działań reklamowych w internecie.
IAB Polska zaprasza na panel ekspercki na temat dynamiki rynku badawczego i gotowości firm na zachodzące zmiany.
Premiera Leksykonu IAB Polska odbędzie się podczas panelu eksperckiego, który będzie transmitowany na stronie IAB Polska na Facebooku.
Termin: 14 października, 10:00
Moderatorka: Karolina Chołuj, Dyrektor, Business Planning w Mindshare
Paneliści:
- Tomasz Wileski, CEO, islay
- Michał Zajdel, Media&Digital Associate Director, Kantar
- Michał Szczur, Digital Activation Manager, Mindshare
Podczas panelu zaproszeni eksperci poruszą między innymi następujące kwestie:
- Jakie wyzwania i szanse wiążą się z różnorodnością dostępnych obecnie wskaźników?
- Czy rynek badań nadąża za rozwojem komunikacji cyfrowej?
- Czy wszyscy są gotowi do prawdziwej weryfikacji efektywności kampanii?
Za udział w wydarzeniu osoby z certyfikatem DIMAQ otrzymają 2 punkty recertyfikacyjne, a za aktywny udział w panelu – dodatkowe 2 punkty.
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.