Jak mierzyć efektywność komunikacji cyfrowej? Premiera Leksykonu IAB Polska
Najnowsza publikacja IAB Polska z jednej strony systematyzuje zagadnienia związanie z pomiarem efektywności komunikacji online, a z drugiej pełni rolę słownika zawierającego kluczowe pojęcia
z obszarów pomiaru marketingu i reklamy. „Leksykon – pomiar efektywności komunikacji cyfrowej” został przygotowany przez ekspertów rynkowych pod okiem Zespołu Badawczego IAB Polska złożonego z przedstawicieli największych firm badawczych w Polsce.
Premiera Leksykonu będzie miała miejsce w trakcie panelu eksperckiego, który odbędzie się 14 października o godzinie 10:00 na stronie IAB Polska na Facebooku. Zaproszeni eksperci, którzy współtworzyli publikację, będą dyskutować na temat dynamiki rozwoju rynku reklamy cyfrowej
w kontekście jego analizy.
Na pierwszą część Leksykonu składają się artykuły eksperckie, które analizują kluczowe kierunki komunikacji cyfrowej: budowanie świadomości marki, wizerunku i zaangażowania oraz efektywności podejmowanych działań. Część słownikowa zawiera pełen zbiór najważniejszych pojęć i określeń dotyczących branży marketingowej. Czytelnicy Leksykonu dowiedzą się między innymi, jakie są definicje i funkcje wskaźników pomiaru, zapoznają się z zagadnieniami związanymi z modelami rozliczeniowymi czy pojęciami badawczymi w kontekście efektywności komunikacji online. Oprócz powyższych dwóch części w publikacji znajdują się również studia przypadków, które stanowią najlepszy przykład tego, jak z sukcesem przekuć teorię w praktykę.
- Niniejsze opracowanie kierujemy do wszystkich osób związanych z branżą marketingu online zarówno po stronie reklamodawców, jak i usługodawców. Będzie ono przydatne ekspertom, którzy chcą odwołać się do oficjalnych branżowych definicji, jak i osobom rozwijającym swoje kompetencje w zakresie marketingu - Leksykon zawiera szereg haseł objętych szkoleniem DIMAQ. To niezwykłe źródło wiedzy dla wszystkich tych, którzy zamierzają zgłębiać tajniki pomiaru efektywności projektów wykorzystujących komunikację cyfrową – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Leksykon składa się z:
- omówienia trzech kluczowych obszarów dotyczących efektywności komunikacji cyfrowej w podziale na działania skupiające się na budowaniu znajomości marki, tworzeniu wizerunku i wzbudzania zaangażowania oraz efektywności. Każdy z rozdziałów zawiera omówienie typowych działań online, które są podejmowane w ramach postawionych celów kampanii, w następnej kolejności przedstawiono zagadnienia związane z ich pomiarem,
- studiów przypadku, które prezentują, jak w praktyce można mierzyć efektywność działań reklamowych online,
- słowniczka, który wyjaśnia co oznaczają poszczególne terminy związane z marketingiem online. W tej części nie skupiono się wyłącznie na pomiarze efektywności, ale także na hasłach, które są ważne dla zrozumienia mechanizmów działań reklamowych w internecie.
IAB Polska zaprasza na panel ekspercki na temat dynamiki rynku badawczego i gotowości firm na zachodzące zmiany.
Premiera Leksykonu IAB Polska odbędzie się podczas panelu eksperckiego, który będzie transmitowany na stronie IAB Polska na Facebooku.
Termin: 14 października, 10:00
Moderatorka: Karolina Chołuj, Dyrektor, Business Planning w Mindshare
Paneliści:
- Tomasz Wileski, CEO, islay
- Michał Zajdel, Media&Digital Associate Director, Kantar
- Michał Szczur, Digital Activation Manager, Mindshare
Podczas panelu zaproszeni eksperci poruszą między innymi następujące kwestie:
- Jakie wyzwania i szanse wiążą się z różnorodnością dostępnych obecnie wskaźników?
- Czy rynek badań nadąża za rozwojem komunikacji cyfrowej?
- Czy wszyscy są gotowi do prawdziwej weryfikacji efektywności kampanii?
Za udział w wydarzeniu osoby z certyfikatem DIMAQ otrzymają 2 punkty recertyfikacyjne, a za aktywny udział w panelu – dodatkowe 2 punkty.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.