Michał Zawada dołącza do agencji Publicon. Rozbudowuje dział sportowy
Twórca podcastów sportowych i doświadczony specjalista, który swoje doświadczenie w zakresie media relations zdobywał z najlepszymi polskimi sportowcami, rozpoczął współpracę z wrocławską agencją. Ma współtworzyć dział marketingu sportowego, nad którym firma pracuje od początku tego roku.
Michał Zawada objął w Publiconie stanowisko Senior PR Partnera. Oprócz dużego doświadczenia w zakresie prowadzenia podcastów sportowych, specjalizuje się w zakresie PR & media management. Współtworzył media społecznościowe Nike Football Poland oraz współpracował z wieloma czołowymi polskimi sportowcami. Aktualnie pracuje z ramienia Publiconu z najlepszym polskim tenisistą, Hubertem Hurkaczem. W agencji będzie odpowiedzialny za media relations i personal branding sportowców.
– Rozwijamy kompetencje sportowe i budujemy przestrzeń dla współpracy marek, biznesu i sportu. Widzimy, że ta kategoria rośnie w siłę – zwłaszcza po pandemii, która znacząco wpłynęła na wzrost zainteresowania i świadomości Polaków odnośnie do zdrowia i aktywności fizycznej, a sport stał się ważnym elementem stylu życia. Znając potencjał tego rynku, postanowiliśmy jeszcze mocniej postawić na tę branżę, tworząc w Publiconie dział marketingu sportowego. W naszym portfolio są młodzi, doświadczeni sportowcy, jak Hubert Hurkacz, przedstawiciele ORLEN Team czy Bartłomiej Przedwojewski – tłumaczy Michał Zawada, Senior PR Partner w agencji Publicon.
Platforma dla entuzjastów sportu
To jednak nie jedyne działanie ze sportowego portfolio Publiconu. Firma pracuje obecnie nad platformą TheSport.pl, pokazującą świat sportu z różnych perspektyw. Założyciele wskazują, że ich celem nie jest „ściganie się” na newsy – ale tworzenie jakościowych treści i pokazywanie szerszego kontekstu, aby udowodnić, że sport to nie tylko rywalizacja i wyniki. W jednym miejscu zgromadzone będą teksty ekspertów, dziennikarzy sportowych, samych sportowców i pasjonatów.
Na czele redakcji portalu TheSport.pl stanie Damian Filipowski. Z mediami sportowymi jest związany od 2003 roku. Zna tajniki pracy dziennikarza, fotoreportera, wydawcy i PR-owca. Współpracował m.in. z Marcinem Gortatem czy Sebastianem Milą.
Launch serwisu planowany jest na koniec września.
Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska
Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele
„Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
Na koniec I kwartału 2024 roku na rynku było dostępnych ok. 27 tys. mieszkań na wynajem. Najemcom jednak często trudno znaleźć to, czego potrzebują. W ofercie najwięcej jest kawalerek i dwupokojowych mieszkań. Brakuje za to większych, czteropokojowych lokali. – Oferta na rynku najmu będzie musiała się trochę dostosować do tego, że najemcy to nie tylko już młode osoby i jednoosobowe gospodarstwa, ale również pary, osoby z dziećmi czy większe rodziny – ocenia Hanna Milewska-Wilk z simpl.rent. Ciekawą alternatywą są domy na wynajem, których przybywa na rynku i do których przekonują się najemcy.
Ochrona środowiska
Firmy produkcyjne w Polsce przechodzą zieloną transformację. Działania te są kluczowe dla ograniczenia śladu środowiskowego i rozwoju biznesu
Dane Carbon Majors Database pokazują, że od 2015 roku, czyli od czasu porozumienia klimatycznego z Paryża, emisje dwutlenku węgla nie spadły, ale wręcz wzrosły. Żeby zahamować wzrost temperatury na bezpiecznym poziomie, potrzebne są większe niż dotychczas wysiłki. Dużą rolę do odegrania ma przemysł, który odpowiada za prawie 1/4 globalnych emisji gazów cieplarnianych. Największe firmy produkcyjne od lat inwestują w zieloną transformację, przechodząc na odnawialne źródła energii, ograniczając ilość generowanych odpadów i zwiększając efektywność energetyczną. W swoich strategiach w obszarze zrównoważonego rozwoju uwzględniają również swoich partnerów biznesowych oraz klientów. Warto pamiętać, że zrównoważony rozwój to nie tylko kwestie środowiskowe, ale również cele dotyczące m.in. dobrostanu pracowników czy lokalnych społeczności.
Prawo
Projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Akademii Nauk wzburzył naukowców. Ich zdaniem spowoduje on obniżenie prestiżu tej instytucji oraz ograniczy jej samodzielność
W połowie lipca na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Akademii Nauk przedstawiony przez ministra nauki i szkolnictwa wyższego. Zdaniem członków PAN zawiera on fundamentalne wady, które pociągną za sobą wysoce negatywne skutki dla funkcjonowania akademii. Zgromadzenie Ogólne PAN – najwyższy organ akademii – w swoim stanowisku oceniło, że projekt deprecjonuje jej instytucjonalną pozycję poprzez przeniesienie nadzoru z Prezesa Rady Ministrów na ministra ds. nauki. Daje mu też prawo do dzielenia środków pomiędzy poszczególne instytuty, co zagraża ich niezależności. Przedstawiciele PAN postulują o ponowne prace nad przepisami, na podstawie przygotowanego wewnątrz akademii projektu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.