Nowa edycja konkursu w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”.
Nowa edycja konkursu w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”.
Wygraj wyjazd na zieloną szkołę!
Koniec wakacji nie musi oznaczać końca wyjazdów! Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego Urząd Transportu Kolejowego przygotował serię konkursów w grze edukacyjnej na smartfony „Kolejowe ABC”. Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych mogą wygrać wyjazdy na zielone szkoły oraz inne atrakcyjne nagrody.
„Kolejowe ABC – Podróżuj z Rogatkiem” to już szósta edycja konkursu organizowanego w ramach projektu „Kampania Kolejowe ABC”. Rozpoczyna się on 1 września 2020 r. i potrwa do 10 września 2020 r. Zaplanowane są również kolejne odsłony konkursu, które odbędą się 14 i 25 września. Nagrodą główną dla zwycięskiej klasy w jest 5-dniowa wycieczka na zieloną szkołę na Mazurach, podczas której uczniowie będą mogli skorzystać z popularnych atrakcji turystycznych, wziąć udział w grach, warsztatach, a także w wyjątkowych, interaktywnych zajęciach dotyczących bezpieczeństwa na obszarach kolejowych. Nagrodą za zajęcie drugiego i trzeciego miejsca są pakiety edukacyjne dla całej klasy, zawierające m.in. zestaw upominków odblaskowych. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych z klas IV-VI z całej Polski.
Zadaniem konkursowym jest zdobycie jak największej liczby punktów dla swojej klasy w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Podczas gry, gracz zdobywa różne przedmioty związane z podróżą. Wszystkie zdobyte rzeczy zasilają konto z punktami, co wpływa na pozycję w rankingu. W kolejnych etapach gry uczestnicy otrzymują zadania specjalne – podejmują decyzje istotne dla bezpieczeństwa w podróży. Powinni tak kierować bohaterem, aby za każdym razem cała podróż była bezpieczna i zgodna z zasadami zachowania na drodze i terenach kolejowych. Gracze mają okazję poznać zasady bezpieczeństwa w różnych miejscach: na wsi, w mieście, na dworcu i w pociągu.
- Kolejowe ABC” to aplikacja, która w interaktywny sposób bawi i uczy zasad bezpieczeństwa oraz prawidłowego zachowania na terenach kolejowych. Do tej pory przeprowadziliśmy 5 konkursów, w których nagrodami były wyjazdy na zielone szkoły. Popularność konkursów pokazuje, że chęć wygranej mobilizuje uczniów. Przy okazji rywalizacji zdobywają ważną wiedzę dotyczącą bezpiecznego zachowania w pobliżu torów kolejowych – podkreśla dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl
Aplikacja mobilna „Kolejowe ABC” wspomaga edukowanie dzieci i młodzieży z całej Polski w zakresie bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Można ją pobrać z App Store (dla systemu iOS) oraz z Google Play (dla systemu Android).
Gra powstała w ramach projektu „Kampania Kolejowe ABC” realizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz
Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
w Urzędzie Transportu Kolejowego
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. kom.: 783 914 315

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.